TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #125474  av cisum

proson skrev:
cisum skrev: Liker ikke å si dette... men det er faktisk en ford mustang farge... ifra 1994... den heter Laser red..... Tro meg... den er myyyyye finere når man får sett den in real life... :lol:
:lol: hehe! Jeg tenkte faktisk å bruke en Mustang farge jeg også! Hvis du husker den fete 2000 modell Mustangen som kjører mellom 2 trailere og blir totalt mooost :twisted: i 2 fast 2 furious! Sånn farge skal jeg ha! Candy red tror jeg den heter, men er ikke sikker. Sterk rød metallic :D
Candy rød er vel en betegnelse på den typen rødfarge tror jeg... men det er godt mulig at ford har et eget fargenavn som heter deyt,...:) I dont know..:) Men det er maaaaange fine rødfarger da..:)
 #125478  av proson

SW20 har House of colour's Red gold. Samme lakkprodusent som gutta i westside customs bruker! Meget bra lakk! :wink:

Tenkte jeg skulle lakkere bilen på rettlakk i klæbu, de tar ca 10 000.- inklusiv lakk hvis jeg tar meg av demontering og montering av lister og slikt. De lager lakken selv og lager dermed hva som helst! Bare å si hva du vil ha :P

Hva betalte du for å lakkere i sverige?
 #125482  av cisum

Med demontering av alt, retting av småskader, opplakkering avalt av svarte deler og listverk og montering igjen.... Pluss all pussing og gnikking..... 17000

Da leverte fyren bilen min på et verksted hvor den sto i tre dager å fikk nøsta opp i en el.feil.... jæveln ville ikke starte... det betalte jeg 2000 for... men det er en grei pris da....
eneste ulempen er at den ikke er lakkert innvendig....:(
 #125485  av proson

Bra pris hvis de gjorde alt det der da! demontering, montering og maskering tar tid! Ble jo utrolig bra resultat da!!! :P :D

Tenkte jeg skulle lakkere om lister jeg også, blir vel litt mer enn 10 lapper tipper jeg! Har styling som skal lakkeres også! :D

mhm

#125488  av cisum

Da blir det nok litt dyrere ja...:)
Men kjør hardt, kjør stil..:)
Lurer på hva de gutta dær tar i å lakke den innvendig :shock:

#125496  av Ivar

Bygg om til supercharged MK1! :)

Kompressormotoren som MK1 kom med orginalt altså. Det er en rekke av disse i england hvis du ikke vil importere direkte fra Japan. Fjordline kjører ferje mellom Newcastle og Bergen/Stavanger/Haugesund.

Motoren passer rett inn.
 #125497  av cisum

hehe.. .joda... dette er vel noe alle og enhver som har en mk1 vet.... :D

Vi får se hva som skjer....

Noen som vet hvordan det er å turbokonvertere en agze-motor???
 #125498  av proson

De er egentlig ganske billige! Ring dem på: 72 83 29 88 Sikkert grunnet at de ligger på bygda, og du slipper å betale for svindyr husleie.

hmm.. kjøper heller kent kvasskammer! :P Pris 6000.- inklusiv frakt og moms fra england + 1500-2000 for nye justerbare tannhjul fra.
Da får du vel ca samme effektøkning som hvis du skulle kjøpt ny motor med kompressor (145 HK). Bare 100 ganger lettere jobb :!: Og billigere :wink: Så kan du bruke mer tid og penger på felger interiør og anlegg heller! :D

#125499  av cisum

hehe... joda.... men har lyst på turbokikket...;)

#125503  av andre 1

hadde nok å godt for en 4-agze om du skal ha en markant efekt økning !!! som du sikkert vet så er ikke 86mod 4-age noe særlig å trimme på ,da den tåler lite.....

#125505  av proson

Da går det jo an å kjøpe en 89 modell 4age, og bygge om med turbo. Men hvordan er det egentlig å montere turbo på 4age? Er vel ytterst få som har gjort det :?: På tide at noen prøver :twisted:

#125509  av andre 1

vurderte en stund å få min 91 mod 4-age ombygd ,men etter råd fra folk som vet hva de snakker om har jeg lagt tanken på is !!! det koster for mye og det vil ikke bli like drivtssikert som en 4-agze ..

#125510  av cisum

hmmmm... skal man torbokonvertere så MÅ man nesten bruke en agze.... som dere sier så er nok age motoren for svak...

#125606  av Mr2Nyter'n;p

Nyydelig bil må jeg bare få si.. :D Nesten litt trist å se på'n når man tenker over alt som sku vært gjort med ens egen.. Men nydelig Mr2. Vær stolt :D

#125610  av cisum

Mr2Nyter'n;p skrev:Nyydelig bil må jeg bare få si.. :D Nesten litt trist å se på'n når man tenker over alt som sku vært gjort med ens egen.. Men nydelig Mr2. Vær stolt :D

hehe.... takk, takk...:) men du skulle bare ha vissta hva man har igjenn...:)