TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse & differ pÃ¥ ceilica gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#127873  av w00t

cs2451 skrev:
w00t skrev:seff skal toppakning byttes. toppen skal portes.. men først skal spruten installeres å justeres.. får vel 250 da sa han :) men vil helst ha oppklart dette med girkassa å diffene.... vurderer å kjøpe eagle h-beam råder til 6 lapper :P
ok. men da så. Har jo full kontroll du da. :D Det var jo en fin pris det.. Hvor mye skal han ha for å gjøre denne jobben da. Tenker da når alt er gjort og den er ferdig mappet??
Nei han gjør det billig, etter arbeidstid da.. kjenner han ser du :) men uansett så er kassa min største bekymring.. å seff skal jeg ha nye stempler , lager osv. skal herde veiva også.. men først så vil jeg vite om det går med kasser å differ eller ikke. er jo så "mange" som kjører med original kasser på nett å det fungerer fint

#127879  av kennethx

cs2451 skrev: det har jo en del med kjørestil. Kassa holder sikkert 500 hk den med litt snillere starter... :)
*kremt*

Du klarer ikke det der med kjøre stil alene :wink:

Må ha litt hjelp fra en sånn en:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=9159

Og når det først går skikkelig gale, så knuser du jo diffen i samme slengen:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=90

#127881  av w00t

hvor kan jeg få forsterka differ å kasse da?

#127883  av cs2451

kennethx skrev:
cs2451 skrev: det har jo en del med kjørestil. Kassa holder sikkert 500 hk den med litt snillere starter... :)
*kremt*

Du klarer ikke det der med kjøre stil alene :wink:

Må ha litt hjelp fra en sånn en:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/download.php?id=9159

Og når det først går skikkelig gale, så knuser du jo diffen i samme slengen:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... c&start=90
Fullt klar over det.. hehe. Men reknet med han leste den tråden din..

#127888  av w00t

Da ble det visst ikke ny girkasse da:P bare bytte lagere /simmeringer jeg.. no mer jeg kan gjøre under "overhalingen" ?

#127900  av w00t

men det er en 91 mod den jeg har kjøpt. gått 150000.. er ikke så altfor mye det? så jeg regner med at det meste er i god stand siden den ikke har vært trimma å alt virker fint . men talk 2 me about girkasse :D

#127994  av kennethx

w00t skrev:men det er en 91 mod den jeg har kjøpt. gått 150000.. er ikke så altfor mye det? så jeg regner med at det meste er i god stand siden den ikke har vært trimma å alt virker fint . men talk 2 me about girkasse :D
Kassen min hadde 120k på klokken når den smallt :roll:

Men det bør ikke være noe problem så lenge du unngår slag moment i drivverket. Det unngår du lett med å ta opp slarken i drivverket ved å slure litt på clutchen før du napper den ut. Slik at alt står i spenn. Hvis du holder clutchen helt inne, og napper den rett ut på turtall, så smeller det i drivverket, og du knuser garrantert diff og girkasse før eller senere. Med en clutch som min så går det ikke så lang tid heller :roll:

#128000  av 2fastgt4

du får sikkert ikke så mange svar på hvor du kan kjøpe differ og kasse.
Er vel ingen som har forsterket på dette forumet.
Men leste om en i england med en st 205 som hadde TRD front,centre and rear differentials.

Men med normal kjøring evt forsiktige starter så er det ikke noe problem.
Jeg har ikke ødelagt noe enda men jeg har bare 350hk.
Kjører aldri drag og starter litt forsiktig så er det full pinne etterpå :twisted:

det høres ut som du har tenkt å ta lit og litt.Husk å bytt til forsterket toppakning med en gang :) Det er det første som ryker på disse bila.

Har selv hatt 337hk på org. innmat men det holder ikke lenge når motoren allerede er sliten.

Hvis du går for full overhaling og 600hk så er det annbefalt å kjøpe stroker kitt.Da får du 2.2 liters motor ut av 2 literen din.

#128027  av w00t

Da kjører jeg på original helt til den ryker (hvis den gjør det) :D
Åssså kjøpere jeg nye lagre å kanskje sånne syncro ringer?(har ikke peiling på girkasse). men uansett så blir det ikke stroker kit. blir muligens eagle h-råder, ellers blir det bare nye stempler (overdim? ), åsså herde veiv (det koster jo 4000 elns så det tar jeg meg råd til ;) ). åsså muligens nye kammer. men "han duden" på oslo sylinder service sa at det var ikke nødvendig men hvis jeg skulle ha så kunne jeg bruke kammer fra GE motoren, de skulle visst være litt kvassere. åsså blit det nye lager osv osv :) men har ikke spart SÅ mye enda :) har bare råd til sprut nå.. men skal legge ut bremse papirer på alle forum jeg finner NÅR (ikke hvis) jeg får 500 hk ;). å som jeg har sagt før.. skal ikke kjøres med 500 hk hele tia.. blir vel 250 til hverdags :)

#128028  av TheStig

voldsomt sprang å gå fra 250 til 500 på kun justering da

#128033  av w00t

TheStig skrev:voldsomt sprang å gå fra 250 til 500 på kun justering da
Bare justering? Det gr fint det.. legge inn nytt prog i innspruten.. må vel ha boost contoller og da? men får vel slagmoment når jeg girer?
EDIT: når jeg tenker meg om så får jeg vel ikke det?
Sist redigert av w00t den 30 aug 2005 14:02, redigert 1 gang totalt.

#128037  av sleeper

ikke bruk GE kammene! fler som har prøvd på det og det hjelper fælt lite! du mister mer en du tjener på det! (mister MYE i bunnen og får litt på toppen!)

#128038  av w00t

sleeper skrev:ikke bruk GE kammene! fler som har prøvd på det og det hjelper fælt lite! du mister mer en du tjener på det! (mister MYE i bunnen og får litt på toppen!)
da pørver jeg original åsså bytter jeg om jeg trenger :)

#128039  av w00t

sleeper skrev:ikke bruk GE kammene! fler som har prøvd på det og det hjelper fælt lite! du mister mer en du tjener på det! (mister MYE i bunnen og får litt på toppen!)
da pørver jeg original åsså bytter jeg om jeg trenger :)

#128075  av w00t

Kan bli morro med 0-100 da? utrolig bra feste på disse bilene? :D