TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Girkasse & differ pÃ¥ ceilica gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #127826  av w00t

Hei, kjøpt meg celica gt-four 1991 mod nå. skal til å bestille ny: sprut, turbo, manifolder osv .. får en som driver med rally å som har trimma mange av disse bilene til å gjøre det for meg. men han sa "den midt diffen er nok ikke så gla i 5-600 hk" .da sa jeg: ikke girkassa heller? han sa: njaa... tar det som det kommer :P.
men har lest om mange biler på nettet(samme type seff), de bremser 5-600 hk å de kjører med original kasser. hva tror dere? skal altså ha 500+ hk men skal selvfølgelig ikke kjøre med mer enn 2-300 hk til "hverdags", skal altså være hverdagsbil. takker for svar :)
EDIT: så en med 600 hk i sverige, den hadde original kasse å han kjørte drag race.. det er vel påkjenning? :S

#127848  av cs2451

w00t skrev:
andre 1 skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... &start=120
det var dårlige nyheter.. hva skal jeg gjøre?
det har jo en del med kjørestil. Kassa holder sikkert 500 hk den med litt snillere starter... :)

#127851  av w00t

altså.. jeg er 18 år.. driver ikke å dragger (så mye) mine pådrag er mest i fart.. altså .. leke på veiene osv.. åsså drifting da.. skal ikke ha den på drag strippen .. da får den fullt feste å da ryker alt :P men er det noen opgraderinger jeg kan gjøre i kassa? eller diffene?
EDIT: åsså skal den ikke kjøres med 500 hk hver dag.. blir vel mest i helgene når bilen skal fungere som "kongen" på veien :P

#127858  av cs2451

w00t skrev:altså.. jeg er 18 år.. driver ikke å dragger (så mye) mine pådrag er mest i fart.. altså .. leke på veiene osv.. åsså drifting da.. skal ikke ha den på drag strippen .. da får den fullt feste å da ryker alt :P men er det noen opgraderinger jeg kan gjøre i kassa? eller diffene?
EDIT: åsså skal den ikke kjøres med 500 hk hver dag.. blir vel mest i helgene når bilen skal fungere som "kongen" på veien :P
Da holder den sikkert. iallefall en stund. Jeg har tatt en del rivstarter selv og har aldri opplevd noe sånt. jeg har en sinter clutch av typen ganske så av og på clutch. Men så har ikke jeg 500 hk i den heller. det virker jo så du har en del penger å rytte med i og med at du skal ha 500hk i bilen din. og da har du vel penger til oppgraderinger og. :D

#127861  av w00t

cs2451 skrev:
w00t skrev:altså.. jeg er 18 år.. driver ikke å dragger (så mye) mine pådrag er mest i fart.. altså .. leke på veiene osv.. åsså drifting da.. skal ikke ha den på drag strippen .. da får den fullt feste å da ryker alt :P men er det noen opgraderinger jeg kan gjøre i kassa? eller diffene?
Da holder den sikkert. iallefall en stund. Jeg har tatt en del rivstarter selv og har aldri opplevd noe sånt. jeg har en sinter clutch av typen ganske så av og på clutch. Men så har ikke jeg 500 hk i den heller. det virker jo så du har en del penger å rytte med i og med at du skal ha 500hk i bilen din. og da har du vel penger til oppgraderinger og. :D
har penger til motor.. ikke driverk.. girkasse å differ er jo perverst dyrt:S
ingen oppgraderinger man kan gjørE? som ikke er altfor dyre?
Hvor mange hk har du da cs2451?
EDIT: hadde jeg hatt masse penger akkaurat nå så hadde jeg kjøpt meg en supra! :P

#127862  av cs2451

w00t skrev:
cs2451 skrev:
har penger til motor.. ikke driverk.. girkasse å differ er jo perverst dyrt:S
ingen oppgraderinger man kan gjørE? som ikke er altfor dyre?
Hvor mange hk har du da cs2451?
Ok. Det koster jo en del å få 500hk i de motorene. Men det er jo bare å sette i gang. Bare å kjøre med drivverket til det ryker da. Du kan jo være en prøvekanin :D Jeg kjører på litt over 1,1bar. Men hvet ikke hvor mange hk det er. Klarte nå å legge bilen brei på 3 gir på vått føre. Men det gikk ikke så bra. hehe...

#127863  av w00t

hehe.. skal først kjøpe ny sprut .. SÅ kommer turbo osv :) getrag har visst ikke kasser til celica

#127864  av cs2451

w00t skrev:hehe.. skal først kjøpe ny sprut .. SÅ kommer turbo osv :) getrag har visst ikke kasser til celica
alt inne i motoren må byttes og. Men det vet du vel?

#127865  av w00t

cs2451 skrev:
w00t skrev:hehe.. skal først kjøpe ny sprut .. SÅ kommer turbo osv :) getrag har visst ikke kasser til celica
Det vet jeg. men han rally karen på oslo sylinder service sa at det ikke var nødvendig i første omgang :P

#127866  av cs2451

w00t skrev:
cs2451 skrev:
Det vet jeg. men han rally karen på oslo sylinder service sa at det ikke var nødvendig i første omgang :P
Viss du skal opp i 500hk så tror jeg ikke den motoren holder lenge. Topppakning kanskje noen sekunder. :?

#127867  av w00t

seff skal toppakning byttes. toppen skal portes.. men først skal spruten installeres å justeres.. får vel 250 da sa han :) men vil helst ha oppklart dette med girkassa å diffene.... vurderer å kjøpe eagle h-beam råder til 6 lapper :P

#127869  av cs2451

w00t skrev:seff skal toppakning byttes. toppen skal portes.. men først skal spruten installeres å justeres.. får vel 250 da sa han :) men vil helst ha oppklart dette med girkassa å diffene.... vurderer å kjøpe eagle h-beam råder til 6 lapper :P
ok. men da så. Har jo full kontroll du da. :D Det var jo en fin pris det.. Hvor mye skal han ha for å gjøre denne jobben da. Tenker da når alt er gjort og den er ferdig mappet??

#127870  av Mr2 Mk2

w00t skrev:
andre 1 skrev:http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... &start=120
det var dårlige nyheter.. hva skal jeg gjøre?
Kjøpe klippekort,tror kenneth har noe slikt..... :lol:
Men seriøst tror du skal snakke med noen andre enn "han på sylinder service" før du går i gang med dette..Visst du skal ha 500hk i den motoren nytter det ikke å stadig "ta ting som det kommer".Gir eks toppakningen maks 5min....Resten skal jeg ikke nevne engang...