TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger litt rÃ¥d og tips ang oljeskift (3s-ge)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#129204  av mr_2

Jeg ble rådet til å bruker Valvoline Max Life 10-40 fullsynt. Her på forumet en gang.
Så jeg kjørte å skulle få tak i denne olja,men de hadde bare 2 liter igjen.
Jeg spurte han bak disken om han hadde noe tilsvarende,men han rådet meg faktisk til å reise en annen plass å få tak olja.Han roste olja langt opp i skyene hehe.Så max life er mitt tips ihvertfall :)

#129212  av kake

mr_2 skrev:Jeg ble rådet til å bruker Valvoline Max Life 10-40 fullsynt. Her på forumet en gang.
Så jeg kjørte å skulle få tak i denne olja,men de hadde bare 2 liter igjen.
Jeg spurte han bak disken om han hadde noe tilsvarende,men han rådet meg faktisk til å reise en annen plass å få tak olja.Han roste olja langt opp i skyene hehe.Så max life er mitt tips ihvertfall :)
Maxlifen er bra om motoren er litt slitt og bruker olje, har sett det paa et par biler at oljeforbruket har gaatt ned veldig.

Men, er 3SGE'n din intakt, saa finnes det ingen grunn til ikke aa bruke helsynt. Den smorer best og har best egenskaper i alle temperaturer. Bruker selv 5w40 Valvoline Synpower og har 0 oljeforbruk. Kjop et annerkjent merke som Mobil, Castrol, Valvoline etc, og skift et par ganger i sesongen. Det er en billig og bra investering for motoren :)

Faar ikke skrevet de 3 siste bokstavene i alfabetet her naa, virker som forumet har byttet til amerikansk oppsett ?

#129231  av Master

æøå :) tror heller du har valgt engelsk oppsett på dataen din. har du XP så er det ENG eller NO nede til høyre på oppgavelinja, ved klokka..

#129481  av kake

Nei det virka fint ellers, det var bare på ts-ogn, strange :? Funker iallefall nå æøå :)