Legg innLagt inn:13 des 2005 08:14
original sperren tåler ikke mye,det er en thorsen sperre og der er det ingenting som gir seg, det bare sprekker.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
TOYPARTS skrev:original sperren tåler ikke mye,det er en thorsen sperre og der er det ingenting som gir seg, det bare sprekker.Torsen...uten "H" takk
et_casey skrev: Passer den TRD diffen i alle diffhusene som supraen har kommet med? eller er det bare i manuell diffen? så du listet opp en pris på rundt $850, dette er jo da bare for selve innmaten.Det finnes en TRD-oppgradering til alle Supra-differ
@lpher skrev:At noen får torsen (uten HTOYPARTS skrev:original sperren tåler ikke mye,det er en thorsen sperre og der er det ingenting som gir seg, det bare sprekker.Torsen...uten "H" takkDet finnes en del bra trimmede biler med origaldiff da Toy...og enda noen med TRD-varianten
Amund skrev:Hmmm..oki...if you say so
At noen får torsen (uten H), til å holde såpass som de gjør. Er for meg et under. Etter å ha sett kenneth knust sin 2.(?) diff, og etter at eg såg kor lett den på mk4 supran til toyparts røk, er torsen boss for min del. Torsen tåler bare en viss mengde moment, når det momentet overstiges, sprekker den, noe som kan ende i knuste deler i mere enn diffen....
Kjelliken skrev: Jeg vet no i allefall hva jeg er ute etter til min bil.. og det er ikke torsen.....Lincoln Electric? ESAB? Miller?
Andreazz skrev:Kjelliken skrev: Jeg vet no i allefall hva jeg er ute etter til min bil.. og det er ikke torsen.....Lincoln Electric? ESAB? Miller?
@lpher skrev:Det viste seg at jeg var IKKE alene om å ha knust Torsen diff på Celica, jeg forhørte meg litt på den internationale GT4 listen, og jeg var ikke akkurat den første. Det som hadde hent i flere andres tilfeller, var akkurat som med meg, ras av diff tok med seg girkassen (mellomakslingen på celica er seriøst svær)Amund skrev:Hmmm..oki...if you say so
At noen får torsen (uten H), til å holde såpass som de gjør. Er for meg et under. Etter å ha sett kenneth knust sin 2.(?) diff, og etter at eg såg kor lett den på mk4 supran til toyparts røk, er torsen boss for min del. Torsen tåler bare en viss mengde moment, når det momentet overstiges, sprekker den, noe som kan ende i knuste deler i mere enn diffen....
Kan bare ikke si at jeg kjenner til så mange tilfeller av original diff'er som har tatt kvelden..untill now!