TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• diff.spørsmÃ¥l 96 mod TT supra automat

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#145854  av @lpher

Jeg vet det er folk som har gjort dette...så det lar seg tydeligvis gjøre....men....why? :D

Usikker på hva du må skifte...

#145858  av TOYPARTS

hva skal du gjøre? litt dårlig formulering, men om du har automatdiff og skal ha diff fra manuell, så passer den ja. ser ikke helt poenget er jo like dårlig begge to.

#145968  av et_casey

Du må ha diffen, og den ene stikk akslingen(venstre trur æ) åsså må du ha driv akslingen.

#146005  av TOYPARTS

et_casey skrev:Du må ha diffen, og den ene stikk akslingen(venstre trur æ) åsså må du ha driv akslingen.
stikkaksling?

#146006  av et_casey

jau, stikkaksling.

Manuell Diffen er større på den ene siden og lengere enn automat diffen. Derfor må man ha ny Driv og venstre stikkaskling.

#146009  av TOYPARTS

et_casey skrev:jau, stikkaksling.

Manuell Diffen er større på den ene siden og lengere enn automat diffen. Derfor må man ha ny Driv og venstre stikkaskling.
åååh du tenker på hubben som står i diffen du, nja, jeg har liggende 2 foskjellige differ, en original fra tt eurospec og en som er en del mindre, uten kjøling og mye mindre hus, jeg formoder at den enten kommer fra NA eller automat, uansett så passer den rett på uten å bruke noe annet en komplett hus, jeg har prøvd det og kjørt med den, der også er hubbene forskjellige. jeg sier ikke at det er feil det som du skriver, men at enten er det det ellers så passer na diffen rett i uten modding, grunnen til at jeg ikke hvet hva de kommer fra er at jeg kjøpte de 2 fra en kar som hadde de liggende, men jeg vet ikke hva de stammer fra. De er iallefall ikke lik til tt europsec.

#146342  av NAGIK-RACING

det som er problemet er jo at det er tillegsutstyr med sperre på automat
er ikke mye moro og burne på et hjul.

har sjekket opp pris på trd diff blir 820$+frakt
men jeg må ha nye hubber på begge sidene.har ikke sjekket prisen på de enda men regner med at de koster skjorta.

#146370  av @lpher

NAGIK-RACING skrev: det som er problemet er jo at det er tillegsutstyr med sperre på automat
er ikke mye moro og burne på et hjul.
Ahh...kun JDM-Supra TT man fikk kjøpt uten sperre :) Skjønte liksom ikke helt hvorfor du skulle bytte diff :)
NAGIK-RACING skrev:
har sjekket opp pris på trd diff blir 820$+frakt
men jeg må ha nye hubber på begge sidene.har ikke sjekket prisen på de enda men regner med at de koster skjorta.
Om du ikke skal gå helt bananas med effekt...slik som fks Toyparts :D ....så holder jo en TRD-LSD...eller til og med en brukt standard-LSD lenge da :)

#146385  av NAGIK-RACING

velll
jeg skal ha 600-650+/-hk
har alt kjøpt,
Greddy E manage-ultima.
Greddy b.controller.
greddy turbotimer.
aeromotion bensifilter/bensinrør+an8 koblinger.
singelturbo manifoild.

skal ta ut feripenga i januar og da blir det
venom 680cc dyser.
2x255L walbropumper.
turbonetics 62-1 med onsenter 0,96a/r Q trim.
stor ic.
håper også at pengene strekker seg til crower stg2 kammer

#146390  av NAGIK-RACING

hvor mye hk tåler std. sperra da?

er det noen som har en sånn liggende til en rimelig penge?

#146396  av @lpher

:D Med 600-605hk...så...tror jeg nok du med fordel kan vurdere Toyparts råd...om å få fatt i en krafitgere-LSD :) Den originale klarer sikker å henge med den også...en stund ihvertfall! :D

#146399  av @lpher

TRD-LSD i gull...da MÅ den jo være bra?! :D
Vedlegg
CIMG0021%20%28Large%29.JPG
CIMG0021%20%28Large%29.JPG (73.47 kiB) Vist 522 ganger