TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fordeler/bakdeler med Chip pÃ¥ ST205?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#150435  av CelicaTurbo

T23 Turbo skrev:Hvis det var mig,ville jeg smide det flowmåler væk,og få komplet motorstyring på.Har været med til det flere gange med godt resultat.
Vi brugte megasquirt og det koster ca. 5500 monteret og justeret.
MVH Finn
ST205 bruker ikke luftmengdemåler (den bruker trykksensor), men ellers er nok oppgradert motorstyring en god idé når man trimmer men eksos og annen basistrim kommer uansett i førsterekke :)

#150442  av sleeper

T23 Turbo skrev:Hvis det var mig,ville jeg smide det flowmåler væk,og få komplet motorstyring på.Har været med til det flere gange med godt resultat.
Vi brugte megasquirt og det koster ca. 5500 monteret og justeret.
MVH Finn
er map sensor på st205 org! :wink:

#150452  av T23 Turbo

Wooops :oops: .
Ville stadig monter megasquirt,så har du fuld programerbar ECU, med alle de små fede detaljer,bla. launchcontrol,antispin, og meget mere.
Finn

#150493  av sindrejl

T23 Turbo skrev:Wooops :oops: .
Ville stadig monter megasquirt,så har du fuld programerbar ECU, med alle de små fede detaljer,bla. launchcontrol,antispin, og meget mere.
Finn
Jeg skal også montere Megasquirt.. men aner ikke hvem som kunne fått det til så billig som 5500 ferdig montert og justert ? :) Må jo få noen "proffer" til å gjøre det.

#150518  av Lilli

Eeee alltså hva er megasquirt??? Er det en form for insprøytningssystem eller??
Legg gjerne inn linker som forklarer helst med bilde da..
Mvh
Lærlingen

#150521  av cs2451

Datasprut, motorstyring

#150525  av Larsen

i tillegg til dp, filter m.m kan jo boost controller og fuel cut defender være en ide? Da har man fort 300 gode hk som ikke tar liv av motoren med en gang.

Er ikke vits å gå på med datasprut hvis man ikke skal trimme bilen hardt uansett bil...

#150526  av T23 Turbo

sindrejl skrev:
Finn
Jeg skal også montere Megasquirt.. men aner ikke hvem som kunne fått det til så billig som 5500 ferdig montert og justert ? :) Må jo få noen "proffer" til å gjøre det.
Du kommer bare ned til danmark,så ordner vi det for dig.

Megasquirt er et fuld programebar ECU, som du justere med bærbar computer.
Den er løbende blevet udviklet,og kan efterhånden alt,også mere end de fleste MEGET dyre ECU'er.
Her er link til imformation om megasquirt.
http://www.msefi.com/
Ellers er du velkommen til at spørge.
MVH Finn

#150546  av Lilli

T23 Turbo skrev:
sindrejl skrev:
Finn
Du kommer bare ned til danmark,så ordner vi det for dig.

Megasquirt er et fuld programebar ECU, som du justere med bærbar computer.
Den er løbende blevet udviklet,og kan efterhånden alt,også mere end de fleste MEGET dyre ECU'er.
Her er link til imformation om megasquirt.
http://www.msefi.com/
Ellers er du velkommen til at spørge.
MVH Finn
Takk for linken Finn, det var mye bra lesning der, dette må jeg studera nøye! :)

#150556  av sindrejl

spørs om det blir danmarkstur snart da ;)

#150623  av WRC babe

alexander skrev:Noen som har en link til en troverdig side som sleger Downpipes og Boostcontrollers. Gjerne med en anbefalning til en GT4 95 modell
http://www.fensport.com

#150689  av sindrejl

WRC babe skrev:
alexander skrev:Noen som har en link til en troverdig side som sleger Downpipes og Boostcontrollers. Gjerne med en anbefalning til en GT4 95 modell
http://www.fensport.com
jeg også anbefaler sterkt fensport.. kanskje ikke billigst i verden, men har en sinnsykt god service og leverer aldri feil :)

#150694  av CelicaGT

Samme erfaring med fensport her. Svarte meg raskt på mail og sendte varene kjappt.

#150713  av chris

Og bare så man er klar over det.. nei, man får ikke 450 hk av å sette inn en "magisk boks" på ledningsnettet, selv om saab og volvogutta tror det :P

#150715  av Lilli

chris skrev:Og bare så man er klar over det.. nei, man får ikke 450 hk av å sette inn en "magisk boks" på ledningsnettet, selv om saab og volvogutta tror det :P
Meget bra uttalelse det her! Jeg er enig i det, sikkert MASSE en kan gjøre for å få mer HK i bilen, men en må jo tenke helheten...er ikke særlig smart om en gjør det og så tåler ikke resten av bilen det..
:wink:
Men det med DP, KN-filter og boostcontroller er jo greie og rimelige ting en kan gjøre..og det spytter vel greit unna men ca 300hk...min bil er jo en hverdagsbil..