TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fordeler/bakdeler med Chip pÃ¥ ST205?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150369  av Lilli

Ja som overskriften sier hva er fordeler /bakdeler med å få montert en chip i bilen min?
Dette er noe min venn mener jeg skal montere i bilen min..jeg er mer skeptisk til dette!
Mine planer er jo KN-filter, downpipe og boostcontroler...hvor mye mer hk får eg ut av det? og hvor mye vil eg eventuelt få med en chip og hva mer må eventellt gjøres da?
Og HUSK eg er "lærling"... :wink:

#150378  av CelicaTurbo

det aller viktigste her er: hvilken chip? :wink:

#150381  av Lilli

CelicaTurbo skrev:det aller viktigste her er: hvilken chip? :wink:
Tja..godt spørsmål...(det står: HUSK er lærling)
Må ærlig innrømme at han har aldri kommet lengre med chip diskusjonen..en å si: "men vennen kan du ikke vurdere en chip da..funka bra på min bil". Eg har svart.."Nope, eg skal ha KN-filter, dp....". Vil ha bilen mest mulig original, men dette har jo igrunnen gjort meg veldig nysgjerrig.
Så åpen for info om chip, effekt, og eventuelt andre utredninger omkring dette.. :wink:

#150384  av Speeder

Med en chip av den billige sorten, så er det ikke mye å hente på disse motorene.
VAG og bl.a. Volvo har mye mer å hente på dette...

#150392  av CelicaTurbo

for å utdype det speeder sier; med mindre dette er snakk om en omprogrammert orginal ECU eller et komplett bytte av ECU så er det omtrent verdiløst for din bil. ST205 og mange andre Toyotaer kan ikke "chippes" på samme måte som mange andre bilmodeller og det er mulig din venn rett og slett ikke kjenner til dette? Det holder ikke å bare bytte en chip, et større inngrep er nødvendig om man ønsker å modifisere innholdet i orginal ECU og derfor er det heller ingen som tilbyr "chipping" i vanlig forstand for disse bilene ;)

#150395  av larsst185

jeg mener at med ny downpipe,luftfilter og en boostcontroller for å øke trykket litt så kommer ikke du til å føle behovet for chip eller datasprut av noe slag.Jeg ville gjordt dette først for så å se behovet an etter hvert.Dessuten skal vi ikke ha noe av at jeg blir forbikjørt,såeh,ja :lol:

#150399  av sleeper

vil si meg enige med de andre her!
kjøp heller BC, ny DP og resten av eksosen. (3"!!!) filter og kaldere plugger

trur du vil bli fornøyd da! (hvis du etter det har lyst på mer hk så kan du heller finne det når den tid kommer!)

#150400  av alexander

Noen som har en link til en troverdig side som sleger Downpipes og Boostcontrollers. Gjerne med en anbefalning til en GT4 95 modell

#150409  av Lilli

larsst185 skrev:jeg mener at med ny downpipe,luftfilter og en boostcontroller for å øke trykket litt så kommer ikke du til å føle behovet for chip eller datasprut av noe slag.Jeg ville gjordt dette først for så å se behovet an etter hvert.Dessuten skal vi ikke ha noe av at jeg blir forbikjørt,såeh,ja :lol:
He he forbikjørt og forbikjørt :lol: :lol:
...tja jeg tror jeg går for denne løsningen først.... :!:
Hvor mye mer får jeg da..Lars?? 8)

#150410  av sleeper

du havner på ca 300 i motoren! :D

#150411  av Lilli

sleeper skrev:du havner på ca 300 i motoren! :D
NICE :D :D og drivverk,bremser, kassen hva tåler de da?

#150413  av larsst185

Tror ikke du kommer til å få problemer med verken drivverk eller bremser.Selfølgelig,slittasjen øker jo jo mer hk du har men tror ikke det blir noe problem i det hele tatt.

#150417  av Speeder

Lilli skrev:
sleeper skrev:du havner på ca 300 i motoren! :D
NICE :D :D og drivverk,bremser, kassen hva tåler de da?
Så lenge man kjører med litt vett\forsiktighet så holder det 'uendelig'. Men gåt man inn for det, så er det heller ikke noe problem å ødelegge drivverket. Tror jeg mins en som har fått det til :lol:

Bremsene er forøverig veldig godt dimensjonert, på størrelse med de som sitter på supra....

#150419  av Lilli

larsst185 skrev:Tror ikke du kommer til å få problemer med verken drivverk eller bremser.Selfølgelig,slittasjen øker jo jo mer hk du har men tror ikke det blir noe problem i det hele tatt.
Så jeg kan bare fortsette som jeg gjør da.... :wink:

#150429  av T23 Turbo

Hvis det var mig,ville jeg smide det flowmåler væk,og få komplet motorstyring på.Har været med til det flere gange med godt resultat.
Vi brugte megasquirt og det koster ca. 5500 monteret og justeret.
MVH Finn