Side 2 av 3
Legg innLagt inn:12 sep 2003 14:01
av chris
erling skrev:Spesielt mye mer respons og lyd, og bittelitt mer effekt. Jeg har ikke varmeskjold, men har bygget det slik at filteret kommer lengst mulig ut mot luftinntaket.
Luftfilteret mitt også står helt innmot veggen på venstre side, så for å være ærlig, så tror jeg det er ett fett. Rett over varmeskjoldet ligger den avtagbare plata som ligger på hver side av motorlokket.
CelicaGT: mer respons, og mye mye råere lyd. man hører at motoren suger luft. jeg har nå glemt hvordan den høres ut original forresten

Og så er det vel bittelitt mer effekt, hvor mye er det uenigheter om.
Legg innLagt inn:12 sep 2003 14:22
av CelicaGT
sava litt på responsen på lave turtall. Håper dette bedrer seg no da

Legg innLagt inn:12 sep 2003 17:20
av MRQuoc
jeg skal ha filteret mitt ovenfor motorlokket med en liten skjermet boks.. hvor mye den skal stikke ut vet jeg ikke.. men jeg vil ha den utenfor også kan jeg heller sitte å se på den innenfra og bakover

Legg innLagt inn:12 sep 2003 17:23
av chris
MRQ skrev:jeg skal ha filteret mitt ovenfor motorlokket med en liten skjermet boks.. hvor mye den skal stikke ut vet jeg ikke.. men jeg vil ha den utenfor også kan jeg heller sitte å se på den innenfra og bakover 
ovenfor motorlokket? utvendig?? åssen blir det seende ut da?

Legg innLagt inn:12 sep 2003 17:30
av MRQuoc
aner ikke?! .. jeg skal ikke ha den SÅ langt opp at helle stikker ut.. men bare litt av toppen på en Green filter eller.no .. kan jo prøve å lage noe på Photoshop .. så kan vi kanskje legge noe annet der.. også en liten , kanskje bare 7-8 cm høy boks som skjermer filteret fra skitt men open\innenfor en grill mot bakvinduet så jeg kan sitte å se den.. :p
Legg innLagt inn:12 sep 2003 17:41
av MRQuoc
Legg innLagt inn:12 sep 2003 20:23
av CelicaTurbo
husk at bak en slik glassrute er det vakum når bilen er under fart, det er trolig lite luft som kommer fremmefra og blåser direkte på filteret ihvertfall.. men varmt vil det så klart aldri bli.. men litt enkelt for fulle folk å drive hærverk på et så åpent filter kanskje?

Legg innLagt inn:12 sep 2003 21:27
av chris
CelicaTurbo skrev:husk at bak en slik glassrute er det vakum når bilen er under fart, det er trolig lite luft som kommer fremmefra og blåser direkte på filteret ihvertfall.. men varmt vil det så klart aldri bli.. men litt enkelt for fulle folk å drive hærverk på et så åpent filter kanskje? 
Det er et vannvittig vakum bak der.. X'en min satte på med meg, vi kjørte uten tak. Lure henne skulle hive noenting (forsøpling, jada

), og hev det bakover, opp fra taket. det ble sugd ned og inntil bakruta, og der ble det liggende helt til vi kom frem, flytta seg ikke, annet enn fra side til side, uavhengig av fart eller vind eller noe annet. Ikke når vi møtte trailere engang.
Legg innLagt inn:13 sep 2003 01:06
av MRQuoc
meningen er jo at den skal trekke kald luft inn.. ikke mening å ha luftstrømmen direkte på filteret.. men ikke vet jeg enda.. tanken er der.. :]
Legg innLagt inn:13 sep 2003 11:49
av chris
MRQ skrev:meningen er jo at den skal trekke kald luft inn.. ikke mening å ha luftstrømmen direkte på filteret.. men ikke vet jeg enda.. tanken er der.. :]
Skjønte det, men poenget mitt er at det er stille luft bak bakvinduet, det kommer ikke noe kald luft til.
Legg innLagt inn:13 sep 2003 15:58
av MRQuoc
skjønte det

men det er kaldere luft der enn inni motor-rommet

, nothing more than that.. but i could make a airflow-system from each side of roof , if that solution is the most effective to get colder engine-room
Legg innLagt inn:13 sep 2003 17:18
av chris
Legg innLagt inn:13 sep 2003 19:09
av MR2turbo
eeeeeeyyyy!! Ikke mobb "ørene" mine da

hehe
Legg innLagt inn:13 sep 2003 19:28
av chris
MR2turbo skrev:eeeeeeyyyy!! Ikke mobb "ørene" mine da
hehe
Hehe, ingen fare. Jeg synes de er råtøffe jeg. har lyst på sånne selv.. på bilen altså

Legg innLagt inn:13 sep 2003 21:36
av MR2turbo
oki
