TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK's Celica Gt-4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #155873  av Gt-4-Ever

Syns det ble bra "trøkk". Men kan jo alltids snu kassen hvis det var det du mente!?

#155884  av Cilius

@lpher skrev:Du vil nok få merkbart mere trøkk, om du bygger kasse hvor bassen står pekende bakover :)
Hva har det seg at det blir mere trøkk når dem står vent bakover da? Trodde det var det samme jeg?
 #156000  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:Syns det ble bra "trøkk". Men kan jo alltids snu kassen hvis det var det du mente!?
Såvidt jeg kan se så "ligger" kassen? Med basselementet pekende mot hattehylla? :)

Det jeg mener er at du vil få en helt annen trøkk i bassen din om du lager en kasse hvor bassen peker bakover :)

#156002  av @lpher

Cilius skrev: Hva har det seg at det blir mere trøkk når dem står vent bakover da?
:D Skal ikke gå inn på detaljene jeg...men du kan jo prøve selv :)
Cilius skrev: Trodde det var det samme jeg?
Nope...definitivt ikke :) Dette er ingen fasit...MEN...i 99% av alle combicoupeer...så vil en bakovervendt bass spille best :)

I sedaner og stasjonsvogner så varierer det veldig hva som blir best :)

#156004  av Rolfis

Noe ala dette du mener?
Vedlegg
Dali.jpg
Dali.jpg (48.11 kiB) Vist 783 ganger

#156011  av @lpher

Rolfis skrev:Noe ala dette du mener?
Bingo! :D Men...man bør i alle tilfelle prøve seg frem...smaken er som baken you know :)

#156012  av Rolfis

Syns det fungerer bra slik hos meg ivertfall. :)

#156090  av gnmfr

@lpher skrev:
Rolfis skrev:Noe ala dette du mener?
Bingo! :D Men...man bør i alle tilfelle prøve seg frem...smaken er som baken you know :)
hmm... sikker på at det spiller ddønn best med 90 graders vegg bakover :? strokern spilte nesten 1 db mer når den ble vinkla litt mer oppover og ut bak, enn når den sto å spilte mot bakveggen... Men er såklart forskjelle på å et par garder vinkling og helt annen rettning da :lol:

btw: likte måten forsterkerne var satt opp 8) ryddig og fint :wink: eneste som er synd er vel at den ene står opp/ned kanskje :roll:

#156119  av @lpher

gnmfr skrev:
hmm... sikker på at det spiller ddønn best med 90 graders vegg bakover :? strokern spilte nesten 1 db mer når den ble vinkla litt mer oppover og ut bak, enn når den sto å spilte mot bakveggen... Men er såklart forskjelle på å et par garder vinkling og helt annen rettning da :lol:

btw: likte måten forsterkerne var satt opp 8) ryddig og fint :wink: eneste som er synd er vel at den ene står opp/ned kanskje :roll:
Vi snakket vel "bakovervendt" kontra "oppovervendt" her da :) ...og da er jeg ganske sikker på at bakovervendt vil låte best :) ...men en aldri så liten vinkling er aldri galt..som du sier :)
 #156123  av Gt-4-Ever

har snudde front dekslet på den ene forsterkeren for å få det mest mulig likt.
Var vel egentlig beste løsningen for å skjule kablene, uten å bygge noe i fiberglass.

@lper - Jeg klarte desverre ikke å bygge en kasse som ble vendt bakover. Etter at jeg byggde gulvet så hadde jeg bare 28cm å gå på i høyden. Defor ble det som det ble. :?
 #156730  av Gt-4-Ever

Her er jeg igang igjen. Fikk høyttalerne på tirsdag. Endelig. Snart snart ferdig. I løpet av helga skal bilen vaskes og poleres. Skal ta bilder av helheten da. Dessuten kom Supra-spoileren i dag. :D Er forhåpentligvis påmontert i løpet av neste uke da. :D
Vedlegg
Bilde305 (2).jpg
Bilde305 (2).jpg (134.96 kiB) Vist 798 ganger
Bilde305 (1).jpg
Bilde305 (1).jpg (170.59 kiB) Vist 789 ganger
Bilde305.jpg
Bilde305.jpg (161.69 kiB) Vist 783 ganger
 #156749  av @lpher

Gt-4-Ever skrev:
@lper - Jeg klarte desverre ikke å bygge en kasse som ble vendt bakover. Etter at jeg byggde gulvet så hadde jeg bare 28cm å gå på i høyden. Defor ble det som det ble. :?
Ahh...sånn å forstå :) Men du har jo en liten vinkel på den ihvertfall :wink:
 #156918  av Gt-4-Ever

:). Nå er alt koblet til, bilen er vasket og lyden knallbra :D Skal ta bilder i morgen, men har enda ikke rukket å trekke baskkassen. Skal gjøres snart, men har hatt mye jobb og skole siste uka.
 #156920  av Gt-4-Ever

:D risting, skramling eller noen form for ulyder i bilen ble det heller ikke. Har visst dempet bra nok da, eller så må det være at bilen er så jævla god. Fikk endelig kjørt den igjen. Har stått 3 uker i garasjen. 8)
 #157207  av Gt-4-Ever

Hei skal ha ny cd-spiller hva bør jeg velge av: PIONEER DEH-P80MP, PIONEER DEH-P70BT, PIONEER DEH-P8600MP eller Pioneer DEH-P9600???

Svar ønskes asap, helst med begrunnelse. Må bytte ut Panasonicspilleren min nå!!! :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12