Side 2 av 3

Legg innLagt inn:07 mar 2006 15:42
av TheStig
sleeper skrev:
TheStig skrev:nei i gt4cs sitt tilfelle er det nok ikke creep nei, men kan være det i peak sitt tilfelle der bilen har 3" HKS og ikke cat ..

du kan ALDRI få boost creep på en org ct26 el ct20b.
det er mer en stor nok WG i det org turbinhuset.
er ikke stor nok turbin eller komressor på den til at den kan få dette! (spessielt når den turboen egentlig ikke greier stort mer en meks trykk motoren tåler..)

så trur nok du kan se bort fra det..


for og få ned trykket så må du gjøre 1 av disse tingene:

1: begrense eksosen (mindre DP eller eksos) eller montere en flaskehals et sted på eksosen ( f.eks cam 2" rør et sted i eksosen)
2: pass på at staget til WG ikke står i no mer en 1-2mm spenn når den blir satt på
3: få tak i en svakere WG.
4: pass på at WG ikke går treigt
jo du kan få boostcreep med en original ct26. Mange i england som har opplevd det med veldig åpen eksos

Legg innLagt inn:07 mar 2006 21:34
av Peak
Når har jeg bøyd wastegateklokka slik at det er 1-2 mm jeg må dra stanga ut for å hekte på ventilen. Testet også med pumpa, å nå begynner den å åpne på 0.45bar ca, og er helt ute på 0.9 bar, altså en fremgang.
Jeg kommer iallefall til å satse på nr. 2 og 4 av det sleeper kom med, blir et par dager før jeg får testet dette. Skal komme med tilbakemelding!

Er denne en mulighet, hvis dette ikke funker?

Bilde
http://www.fensport.co.uk/partsfiles/st185tuning.htm ---> http://www.fensport.co.uk/partsfiles/in ... torfaq.htm

Legg innLagt inn:07 mar 2006 21:52
av Kjelliken
:? hadde problemet selv tidligere og det viste seg og være sprekk i slangen til vastgate..

Ikke lett og oppdage altid. men der feilen lå i allefall. :wink:

Legg innLagt inn:08 mar 2006 09:02
av CelicaTurbo
Har aldri hørt om noen som har fått boost creep med ct26 på Celica, men det har vært folk med MR2 Turbo og Aussie downpipe som har rapportert dette. På ST205 med ct20b turboen er det et vanlig problem med boost creep med for åpen eksos, og det skal ikke alltid så mye til heller ser det ut til, ihvertfall ifølge alle postene om det på gt4oc.net :)

Legg innLagt inn:08 mar 2006 09:41
av kennethx
CelicaTurbo skrev:Har aldri hørt om noen som har fått boost creep med ct26 på Celica, men det har vært folk med MR2 Turbo og Aussie downpipe som har rapportert dette. På ST205 med ct20b turboen er det et vanlig problem med boost creep med for åpen eksos, og det skal ikke alltid så mye til heller ser det ut til, ihvertfall ifølge alle postene om det på gt4oc.net :)
Vet at st205rr på forumet her slet med dette på sin st205. En restriktor i eksosen var visst det som skulle til...

Legg innLagt inn:08 mar 2006 16:05
av GT4 CS
Noen som har en god forklaring til hvordan man lager den slik at den funker?

Legg innLagt inn:08 mar 2006 17:24
av 2fastgt4
skal du ha restriktor :?: :?: :shock: må vist revurdere det inntrykket jeg hadde av deg :lol:

Legg innLagt inn:08 mar 2006 17:29
av sleeper
kjøp deg et bra ems, dyser av meg og walbro pumpe så er det bare og peise på! :D

Legg innLagt inn:08 mar 2006 17:59
av 2fastgt4
slik skal det låte :D

Legg innLagt inn:08 mar 2006 18:06
av ST205RR
st205 med orginal turbo/wastgate og 3" dp/eksos vil gi boost creep, jeg endte opp med å måtte bytte ut en bit av 3" eksosen med 2.5" for å lage litt mottrykk, og nå funker det bra :D

Legg innLagt inn:08 mar 2006 19:41
av CelicaGT
ST205RR skrev:st205 med 3" dp/eksos vil gi boost creep, jeg endte opp med å måtte bytte ut en bit av 3" eksosen med 2.5 for å lage litt mottrykk, og nå funker det bra :D
Så da er det ikkje problem å bruke 3" dp og 2.5" eksos. :-)

Legg innLagt inn:09 mar 2006 11:26
av ST205RR
CelicaGT skrev:
Så da er det ikkje problem å bruke 3" dp og 2.5" eksos. :-)



Nei det går fint :D

Legg innLagt inn:12 mar 2006 02:28
av Peak
Nå har jeg prøvd med rett lengde på wastegate, og det ble bedre, men får ikke dempet trykket på 3. og 4. gir..ligger fint på 1.1bar på 2.gir hele veien, men når 3. gir kommer så ligger den fint helt til det blir ca 4000-5000rpm, da kommer det plutselig mye trykk.. så kommer4. gir da ligger den fint på 1.1+ helt til man kommer over 3500-4000rpm, da spretter trykket opp til 1.4ca, og dermed fuelcut

Legg innLagt inn:12 mar 2006 06:21
av kennethx
Kobler ikke TVIS inn ett sted i mellom der? Nå sier jeg ikke at det skal føre til at trykket skyter i taket. Mer en observasjon, kan det være noe galt med tvis funksjonen?

Legg innLagt inn:12 mar 2006 14:45
av TheStig
til dere som har forlatt den originales sti, kan ikke en feilkobblet dumpventil forårsake dette ? peak, post det bildet av motorrommet ditt så de får se hvordan dumpen er kobblet