TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkefjærer ST202

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#163614  av richeros

Speeder skrev:Coilovers med TÜV papirer finner du ikke per dags dato til din bil. Så alternativet er å krysse fingrende ved PKK.
Eller nøye deg med standard senkefjærer.
Så sant så sant ;)

#163860  av Mr_Sann

Da har jeg bestilt meg 40mm senkefjærer og nye original dempere fra Toyota.

Det jeg kom til å tenke på var hvordan vinklene på hjulene som for eks camber vil endre seg. Leste litt om det i Bilsport 7.

Vil det endre seg eller har dere som har senket bilen ikke gjort noe?

/Martin.

#163861  av Speeder

Mr_Sann skrev:Da har jeg bestilt meg 40mm senkefjærer og nye original dempere fra Toyota.

Det jeg kom til å tenke på var hvordan vinklene på hjulene som for eks camber vil endre seg. Leste litt om det i Bilsport 7.

Vil det endre seg eller har dere som har senket bilen ikke gjort noe?

/Martin.
En 4-hjuls kontroll etter senking er å anbefale. Den lille summen dette koster, sparer du fort inn, kontra å bytte dekk etter ett par måneder.

#163867  av Mr_Sann

Da gjør jeg det. er en fin invistering. Dekk er dyrt!

Får justert alt så vei feste skal være bra også da.

Gleder meg til å få bilen på veien nå!

#167041  av MR_T

Mr_Sann skrev:Da har jeg bestilt meg 40mm senkefjærer og nye original dempere fra Toyota.

/Martin.
Hvor mye ga du for de nye demperene? hva kostet senkefjeærene? Dette blir vel et problem på vinteren hvor du blir gatas brøytebil? :)
Noen som vet om det finnes justerbart senkesett til disse bilene?

T.R

#167059  av Mr_Sann

Jeg er så heldig å ha en far hos Toyota så prisen på demperne blir hyggelig. Har ikke fått den eksakte prisen enda men er vel 1043 og 1098 som er veiledene ink mva.

Senkefjærene har jeg avbestilt. Velger å finne noen som senker 30mm i steden for 40mm. Tenker det blir interalloy like som speeder har.

Fikk en liten regning etter eu godkjenningen så må vente litt. Får tilbake lappen om to mnd og da skal det være klart :D '

Ang brøyte bil så har jeg arvet en gammel peugeot 505 som jeg skal bruke til jobb og om vinteren, Får bare håpr den holder ut til vinteren :lol:

#167121  av Speeder

MR_T skrev:

/Martin.
Hvor mye ga du for de nye demperene? hva kostet senkefjeærene? Dette blir vel et problem på vinteren hvor du blir gatas brøytebil? :)
Noen som vet om det finnes justerbart senkesett til disse bilene?

T.R
TEIN og D2Racing leverer i allefall til disse bilene. Det er de jeg kommer på i farten.

#167261  av Mr_Sann

Jeg får litt finere priser på enkelte varer siden ffaren min jobber hos Toyota. Har søkt mye og fått de på toyota til å sjekke men har ikke funnet noe som senker 30mm :( Eibach er en mulighet da men det har jeg ikke råd til...

Har TEIN en norsk importør?

#174771  av Speeder

Da er coilovers montert på bilen, og grovjustert for anledningen. Jeg har mulig het til å justere rundt 4cm lenger ned forran. Bak har jeg nok til å gjemme halve felgen:D
Vedlegg
side orginal.JPG
side orginal.JPG (228.13 kiB) Vist 746 ganger
side nysenket.JPG
side nysenket.JPG (321.95 kiB) Vist 753 ganger

#174790  av Mr_Sann

Ser veldig bra ut! Hvilket merke er det?

Mitt prosjekt er lagt litt på is men nye dempere ligger å venter så det er bare fjærer som mangler :)

#174838  av MR_T

Speeder skrev:Da er coilovers montert på bilen, og grovjustert for anledningen. Jeg har mulig het til å justere rundt 4cm lenger ned forran. Bak har jeg nok til å gjemme halve felgen:D
Er coilovers justerbare i høyden? hvor mye kan man "heve bilen? bruker bilen hele året og vil ha "orginal" høyde om vinteren så det går ann og komme frem uten og være på planet til falken :shock:

#174965  av Speeder

De er justerbare i høyden ja. Det er nok mulig å få den i ca orginal høyde, uten å være for sikker. Jeg har nemlig ikke hatt bilen i orginal høyde, kun 30mm senkning.

#175213  av mk1 black limited

Lekkert, Tore - gleder du deg til å teste på bane? :twisted:

#175216  av Speeder

mk1 black limited skrev:Lekkert, Tore - gleder du deg til å teste på bane? :twisted:
Jepp, det sitrer godt i høyrefoten nå. Jeg har desverre endel ting som må\bør byttes før jeg tør ta den på bane igjen. Bl.a. høyre drivaksel...

Det ble bare en runde i fjor, men planen er mye mer i år, så stiv som bilen er nå så skal det bli spennende på rudskogen med slicks :wink:

#175233  av mk1 black limited

Du dukker ikke opp på Våler m.a.o?