TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkefjærer ST202

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #162134  av Mr_Sann

Jeg kontaktet Toyota ang deres senkefjærer men det hadde dem sluttet og produsere. Jeg lurar da på om dere har noen gode erfaringer med noen sett som senker bilen min omtrent 30mm.

/Martin.

#162139  av Rolfis

Har du superstrut? Får H&R-fjærer til ST202 med "vanlig" (ikke superstrut)forstilling ihvertfall

#162161  av CelicaGT

Eg hørte med toyota forhandleren her, og dei kunne skaffe senkefjører til st202 da eg hadde den. Er ca 1,5-2 år siden.

#162216  av Speeder

Jeg kjører med Inter Alloy fjærer på min. De skal senke ca 30mm. Etter min smak kunne den vært enda litt lavere bak.

#162343  av Mr_Sann

Takk takk da har jeg litt og ringe etter i morgen.
De sjekket hos toyota i går så de har nok ikke senkesettet lenger :(
Men finnes andre fine så da blir det vel bra!

#162737  av Mr_Sann

Har sjekket mye i de siste dagene.
Får rabatter på disse.

Jamex - var billig senker 40mm men er ikke tüv godkjent,
Lesöfors - var billige men senker litt mye 40mm.
Eibach - er jo bra men dyrt senker 30mm (Perfekt)
Inter-alloy - Senker bra er litt usikker på pris. Selgeren sa at de kun har tüv papirer for 1.8 utgaven.
Har du merket noe til dette Speeder? har du hatt problemer med EU godkjenning?

Blir det mye med 40mm senkning eller skal jeg gå for dette?

#162818  av Speeder

Mr_Sann skrev: Inter-alloy - Senker bra er litt usikker på pris. Selgeren sa at de kun har tüv papirer for 1.8 utgaven.
Har du merket noe til dette Speeder? har du hatt problemer med EU godkjenning?

Blir det mye med 40mm senkning eller skal jeg gå for dette?

Slik ser det ut med 30mm senk i allefall, så er det opp til deg selv hva du skal gå for. Jeg har i disse dager coilovers påvei med båt, så min skal vesentlig ned mot bakken til sommeren :wink:
Bilde
Bilde
Bilder tatt av Innset

Anngående EU, dette har jeg ikke merket noe til, bilen har vært gjennom to eu kontroller med desse fjærene. For å være helt ærlig så trodde jeg de var godkjent på min bil. Men når jeg var ute å sjekket nå så er de kun godkjent på 1,8. :lol:

#162915  av richeros

Her er min st202 med Lesöfors montert. De er helt greie de.
Vedlegg
st202_lesj.jpg
st202_lesj.jpg (45.92 kiB) Vist 962 ganger

#163092  av celicapower

Mr_Sann skrev:
kor får du tak i di hen vil ha d på min bil.. var d met tuw papirer??

#163095  av richeros

celicapower skrev:
Mr_Sann skrev:
Jacobs Auto-Supply skaffer deg disse. Der har vi rabattavtale på 10%. Disse fjærene kommer med tuv papirer.
Spør du meg så senker ikke disse for mye. kunne faktisk vært et hakk lavere bak og.

#163190  av celicapower

richeros skrev:
celicapower skrev:
Mr_Sann skrev:
Jacobs Auto-Supply skaffer deg disse. Der har vi rabattavtale på 10%. Disse fjærene kommer med tuv papirer.
Spør du meg så senker ikke disse for mye. kunne faktisk vært et hakk lavere bak og.
ja eg kunne godt tenkt meg et senkesett som senker mer men finner ingen med tuw papirer

#163416  av celicapower

richeros skrev:
celicapower skrev:
Mr_Sann skrev:
ble bilen stive ?? (veldig viktig for meg)

#163428  av richeros

celicapower skrev:
richeros skrev:
celicapower skrev: kor får du tak i di hen vil ha d på min bil.. var d met tuw papirer??
Bilen ble betraklig stivere. Men om du vil ha det helt toppers så må du nok gå for coilovers. Hadde pengene strukket til hadde det nok vært det som hadde stått på min min bil ihvertfall.

#163437  av celicapower

richeros skrev:
celicapower skrev:
richeros skrev: Jacobs Auto-Supply skaffer deg disse. Der har vi rabattavtale på 10%. Disse fjærene kommer med tuv papirer.
Bilen ble betraklig stivere. Men om du vil ha det helt toppers så må du nok gå for coilovers. Hadde pengene strukket til hadde det nok vært det som hadde stått på min min bil ihvertfall.
ja eg har rå t d men eg finner ikke noen vet du om noen til bilen min?

#163443  av Speeder

Coilovers med TÜV papirer finner du ikke per dags dato til din bil. Så alternativet er å krysse fingrende ved PKK.
Eller nøye deg med standard senkefjærer.