TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygging fra auto til manuell - mye som skal til? Dyrt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#165636  av arctic_celi

tommis skrev:Automaten axer ikke bedre enn manuell.
Det er bare tull!
Men har hørt at automatkassa i MKIV er veldig bra og passer Supran fint!
Men vis det er en med automat her inne som vil gjøre et lyskryssrace mot min 6trins så er jeg med på det :)
Det synes jeg var et kjempe forslag! :-) Noen som med automat som bor i bergen? :-)
 #165657  av @lpher

arctic_celi skrev: Ja @lpher, ingen har rett heletiden :-)
True :)
arctic_celi skrev: Har jo aldri prøvd automatgir på en supra...
*host* har vel aldri prøvd en supra i det heletatt :?
SÃ¥ kan jo egentlig ikke uttale meg om akkurat det.
Før eller siden så ser du jo lyset du også :D
arctic_celi skrev: Men seriøst? manuell gir på en sporstbil?
ja... jeg synes det tar bort hvertfall 40hk i effekt.
"Du synes" det tar bort 40hk?! :D Hvor har du dette vitenskapelige tallet fra da? :D Drivverket "stjeler" hester uansett...albeit så stjeler automatkasse litt mer hester enn den manuelle da men :D
arctic_celi skrev: Har testen celica'en min mot en Mercedes med 225hk og automat.
Å jeg med mine usle 143hk tok jo han glatt på strekka.
Er en gammel E-klasse e sportsbil? Ikke spesielt sportslig sist jeg kikka ihvertfall :D Prøv å sammenlign mkIV Supran med en gammel MB-rustholk en gang til...i dare you! :D
arctic_celi skrev: Skal jo sies at jeg har også tatt 325 med manuell også da.
Men det var vist noe galt med bilen hannes...
(slik er det når man kjører BMW vet dere.. hehe)
325'en er ganske kjapp den...om den fungerer ihvertfall :)
arctic_celi skrev: og for de som lurte... ja.. vi kjeder oss littegranne her oppe i nord :roll:
Ahh :D
arctic_celi skrev: Ja, den kundegruppen som kjøpte disse bilene nye.. de burde skamme seg :-) Tenke seg til å gjøre det så vanskelig å finne en manuell, LHD, helt orginal, med lav km da...
Ehh....ikke no problem å få tak i det da :) MEN....å få tak i det til en "billig penge" er utopi da :)
 #165658  av @lpher

arctic_celi skrev: what!?!?!?!?!??!? Nei... det tror jeg faktisk ingenting på!??! :wink:
Noen som har en supra med manuell og automatgir? så kan vi teste? :D
Manuellen er oppgit til 0,4sek. senere 0-100kmt fra fabrikk...så det stemmer nok ikke helt :) Men grunnen til at folk mener autokassen er kjappere er rett og slett at med endel oppgraderinger på motoren så egner automaten seg bedre til dragrace da den krever færre (og sikrere) girskift enn en manuellgira bil :)

Jeg skulle likt å hilst på den sjåføren som girer kjappere enn en automat supra med manu funksjonen innslått! :D

#165660  av @lpher

cameleon skrev: Ville nok valgt å prøve bilene før den myten om at automat er bare sarvet blir brakt frem. :)
Helt klart :)

Man kan jo bare spekulere i om pipen hadde fått en annen låt om Toyota hadde kalt automat kasse med MANU-funksjon noe tiptronilignende from the get go? :D

Det er liksom ordet "Automat" som får folk til å se for seg gamle mercedes texier :D

Så det blir med andre ord litt feil fokus...gamle myter etc :) MEN...det som faktisk utgjør forskjellen på Supra manuell og Automat er den manuelle har 6-trinn....mens Auto bare har 4....det er det som gjør forskjellen...ikke om det er automat eller manuell...get it? :D

#165661  av @lpher

tommis skrev:Automaten axer ikke bedre enn manuell. Det er bare tull!
Men har hørt at automatkassa i MKIV er veldig bra og passer Supran fint!
Men vis det er en med automat her inne som vil gjøre et lyskryssrace mot min 6trins så er jeg med på det :)

Jeg har kjørt 3 forskellige Supra MKIV men ingen var automat.
Skulle gjærne ha pørve det og.....
Om annlednignen byr seg en gang..så er jo ikke det noen umulighet :)

#165668  av et_casey

Automat kassa på Supraen va helt utruli bra, den gire pent å kjapt å den holde ganske bra på hestan å dreiemoment.. Men det holdt ikke på min, å jeg trur den stjeler endel mer effekt enn manuell kassa.

Når jeg spant på snø med auto kassen så klarte jeg å ladde fullt lade trykk, nå med manuell kasse så ligger jeg like under 0 på trykk måleren. Så det er litt mere motstand i auto kassa.

Men det er som tidligere sagt ei utruli bra kassa:)

#166308  av Ninjamannen78

Jeg har hatt automat Supra, funka bra det, men neste gang blir det manuell.

#166315  av 2fAst

supra med automat axer fra en med manuell,prøvde seinest i fjor høst.... :D

#166708  av sindrejl

2fAst skrev:supra med automat axer fra en med manuell,prøvde seinest i fjor høst.... :D
just as I said ;) hehe.. den automat kassa er nok den eneste av automate kasser jeg kunne tenkt meg.. dog jeg likte mer å bruke "manu" funksjonen på den :)

#170077  av FS-Styling.no

Du får deg ny kasse i USA for 12.000 NKR pluss frakt... Snakker da om MT 06.... Usikker hva AT koster....

#170079  av FS-Styling.no

Du får deg ny kasse i USA for 12.000 NKR pluss frakt... Snakker da om MT 06.... Usikker hva AT koster....

#170090  av FS-Styling.no

#170315  av SupraN/A

Hmmm "ny"kasse for 12000... tror noen er blitt lurt :lol:

#170333  av et_casey

I norge så ligger vel getrag 233 kassen på rundt 60 - 70 000 hos toyota.

-Lars

#170510  av SupraN/A

var å satt på i en singelturbo Supra ombygd til 6trinns manuell i helga.. himla forskjell fra automat,,helt syk respons i motor i fohold til når den var auto :twisted: :twisted: :twisted: