Side 2 av 2

Legg innLagt inn:04 mai 2006 13:13
av jumbo
Christian skrev:Bremsene og resten av understellet er likt for GTi og turbo innenfor revisjonene. Har sjekket og delenr er de samme :) Hadde noen faxer her fra ett toyotaverksted som viste dette helt greit. Koster å få det godkjent, men det er selfølgelig det beste/smarteste. Om bilen din har vært i landet i f.eks 7 år er det jo ikke så ille lenger :)
Lurer litt på hvor store forskjeller vi snakker om fra rev. 2 til rev. 3 (som jo er det som er aktuelt for min del)

Legg innLagt inn:04 mai 2006 14:39
av sleeper
celica motoren er den samme som mr2 motoren!
eneste forskjell er at dynamoen sitter på andre siden av motoren! så du må bruke brakettene fra den motoren du har i bilen nå..)

Legg innLagt inn:04 mai 2006 14:42
av tojo
jumbo skrev:
Christian skrev:Bremsene og resten av understellet er likt for GTi og turbo innenfor revisjonene. Har sjekket og delenr er de samme :) Hadde noen faxer her fra ett toyotaverksted som viste dette helt greit. Koster å få det godkjent, men det er selfølgelig det beste/smarteste. Om bilen din har vært i landet i f.eks 7 år er det jo ikke så ille lenger :)
Lurer litt på hvor store forskjeller vi snakker om fra rev. 2 til rev. 3 (som jo er det som er aktuelt for min del)
Forskjell i hk er 204hk vs 242hk,om jeg ikke tar helt feil.
Skal du ha eks. "rev2" bil med rev.3 motor ,må du nok bytte bremser for å få det godkjent men... :D

Legg innLagt inn:04 mai 2006 16:01
av jumbo
Ja, du misforsto delvis spørsmålet mitt. Er fullstending klar over motorforksjellene, er forskjellene på bremser og understell mellom rev 2 og 3 jeg spurte om. Dersom det bare dreier seg om bremser er det jo greit nok...

Blir langt mer interessant å godkjenne fremover nå som både bruksfradraget gradvis øker og hele avgiftssystemet ¤kanskje¤ faller litt heldigere ut. Krysser hvertfall fingrene for at avgassmålinger blir en mer sentral faktor for engangsavgift og at volum (og hvertfall hk) blir svakere faktorer i formelen. Gjenstår jo å se, men er lov å håpe.

Skal uansett ha 100% oversikt over hva som må til før jeg i det hele tatt snakker med bts om dette

Legg innLagt inn:04 mai 2006 17:53
av tore.breivik
ka e ditta rev2 og rev3 dokke snakka om? he hatt bilen ei stond no, men e først no at ej he oppdaga for ett potensiale bilen egentli he :D vil prøve å snappe opp mest muli kunnskap om bilane 8) men ka e egentli forskjellen på rev2 og rev3? e de berre motoren det e frskjell på, eller e de snakk om heile bilen? ka e eventuelt min? 1992 mr2 2.0 GTI 16V..

Legg innLagt inn:04 mai 2006 20:43
av CelicaTurbo
vær snill og skriv nynorsk eller bokmål på forumet, og ingen dialektform. Les gjerne forumreglene som det er linket til på forumets oversiktsside også hvor bl.a. dette med skriftspråk er omtalt. De fleste har vanskelig for å lese slik tekst og da gidder de heller ikke å lese postene.

Legg innLagt inn:04 mai 2006 23:05
av Andre
tore.breivik skrev:ka e ditta rev2 og rev3 dokke snakka om? he hatt bilen ei stond no, men e først no at ej he oppdaga for ett potensiale bilen egentli he :D vil prøve å snappe opp mest muli kunnskap om bilane 8) men ka e egentli forskjellen på rev2 og rev3? e de berre motoren det e frskjell på, eller e de snakk om heile bilen? ka e eventuelt min? 1992 mr2 2.0 GTI 16V..
Sjekk denne linken for info ang endringer på de forskjellige rev.
http://www.mr2turbo.info/
Se også chassisnr. for å kontrollere hvilken rev. din bil er (rev 1 eller 2).