Er rat med det at nordmenn osm har så høye lønninger klager på bensin prisen når andre land i europa har nesten samme prisen men vesentlig lavere lønninger.
Sier ikke at det er riktig med høye bensinpriser, men jeg vil heller ha bedre veier enn 1 kr lavere bensin pris.
En annen ting. Er ikke bare statne som har skylden av stor bensin pris.
Bensin kjedder er langt i fra interesserte i noe bensinpris krig. Det har et "skult" sammarbeid på den prisen. Er ikke noe problem for en kjede å senke prisen med 1kr. Men de gjør ikke det, fordi morealen til de freste berdifts ledere e at de skal tjene mest mulig per ola dunk som kommer som kunde.
Hadde alle drevet med kvantumsalg slik f.eks. shariff gjør med dekk så ville prisene i norge på bensin og mange andre varer være lavere.
Jobbet som fungerende butikk sjef på en større bensinstasjon og når jeg ville sette ned priser og gitt til å snakke med sjefen hos konkurenten (jeg måtte få han med på det for at vi kunne krige mot 3 kjeden) så sa han følgende: "Hvorfor det?, Vi har faste kunder som kommer til oss, og det er kun en stasjon fra hver an kjedene i en radius på 40 km. Så hvorfor sette ned, folk må jo ha bensin uansett så de betaler uansett.
Nå sier ikke at staten er helt uskyldig men å klage hele tiden for bare staten er feil. Man må se på alle leddene ikke bare en.
Veier. Hvorfor er de så javla dyre å bygge. Jo fordi meste parten er det statens vegvesen som vinner anbud. men koster veiene det de er budsjetert for?, NEI det er alltid større kostnad. Jeg mener ikke noe vondt mot Mesta, men jeg har sett emr effektive bedrifter enn de. Og Mesta lager ikke bedre kvalitett på vegene enn andre, se bare på E6 fra moss mot fredrikstad.
SÃ¥nne folke kaksjoner er veldig bra, men de tar seg av et problem og kun en av leddene som er ansvarlige for fororsaking av problemet.
Tenk over det og dere.
Og så lenge (nå sier ikke at derer gjør det) men så lenge "dere" stemmer på sv og ap så kan dere gå og tro at det blir bedre, men da går dere å tror på Vakum. Ikke sikkert andre partier er bedre, men jeg mener alle partier fortjener å prøve seg i makta. Desverre, Norge i dag er en fin offisielt stat, men egentlig er det den siste komuniststaten.
----------------------------------------
x- 2009 Honda Civic i-CTDI -> *Diesel glaskap, kun for entusiaster*
x- 2006 Toyota Yaris D4D -> *Fornuftighet på 4 hjul*
x- 2000 Toyota Celica GT T23 -> *Galskap på 4 hjul, kun for entusiaster*