TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til de som er leie av høye bensinpriser!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #170715  av sindrejl

Jeg kopierte dette fra et annet bilforum:

Regner med at det ikke bare er jeg som stelier når jeg ruller inn på
nærmeste bensinstasjon og har den heller tvilsomme ære av å få lov til å
fylle opp 65 liter 95 til den nette pris av rundt 11 kr literen, hvorav staten
stikker av med 7-8 kr pr liter.

Blir noe provosert av vår kjære(?) finansminister Per Kristian Foss som
initiellt nekter å gjøre noe med avgiftene på bensin, til tross for at olje-Norge
går så det skriker i svingene.

Nå har Foss riktig nok sagt seg villig til å "se på bensinavgiftene" i
forbindelse med revidert statsbudsjett.

Her er epostadressen til Foss, hva om vi alle sender han noen linjer med
vår mening om avgiftene?

per-kristian.foss@stortinget.no

Kom gjerne med velformulerte og saklige forslag til hva man kan skrive i
eposten.

Om noen her er registrert i andre forum, sitter på store lister med
epostadresser eller andre måter å spre dette eller lignende oppfordringer
til folk om å "speak their mind" så synes jeg dere skal gjøre det.

#170719  av doffy

God ide! På tide at noen tar fatt i dette og ikke bare snakker om hvor forbanna man blir sånn som meg.. :oops: :P

Men uansett, nå er jeg ikke kongen av verken saklighet eller å formulere meg rett, men om jeg kommer på noe skal jeg lett spytte i litt ;)

#170720  av sindrejl

doffy skrev:God ide! På tide at noen tar fatt i dette og ikke bare snakker om hvor forbanna man blir sånn som meg.. :oops: :P

Men uansett, nå er jeg ikke kongen av verken saklighet eller å formulere meg rett, men om jeg kommer på noe skal jeg lett spytte i litt ;)
sitter selv og tenker over noe smart å skrive :P

#170721  av sleeper

firewalk har sikkert noe fornuftig og skrive... :wink: :D

#170737  av Kaizern

Tror nok Per Kristian Foss har et spamfilter som kicker inn når en mail innholder ordet bensinpris.....

Å jeg regner med han får ny post adresse :lol:

#170743  av kaimagne

Bare til info, så er det ikke Per-Kristian Foss som er finansminister... :? Det er snart ett år siden vi skifta regjering, for de av dere som ikke har fått med dere det...

kristin.halvorsen@finans.dep.no er rett adresse... ;)

#170750  av CelicaTurbo

lurte på den der selv gitt, hvordan en Høyre politiker kunne være finansminister for en AP, SV og SP regjering :lol:

Men, da er nok dette en gammel protest som er gjenopptatt og det er lite trolig at Kristin Halvorsen har lovet å se på bensinprisene..

#170751  av Andy_Celica

Og uansett, hvilken invirkning ville vi hatt på de, de vil jo ha vekk alle biler som forurenser, de vil jo at alle skal ha diesel! så vi ligger nokk dårlig nokk ann ifra før skal du se.

#170753  av sleeper

Andy_Celica skrev:Og uansett, hvilken invirkning ville vi hatt på de, de vil jo ha vekk alle biler som forurenser, de vil jo at alle skal ha diesel! så vi ligger nokk dårlig nokk ann ifra før skal du se.

syntes det er litt rart at disel er billigere jeg da!! for disel forurenser MER en bsnsinbiler!!!!

#170760  av Andy_Celica

sleeper skrev:
Andy_Celica skrev:Og uansett, hvilken invirkning ville vi hatt på de, de vil jo ha vekk alle biler som forurenser, de vil jo at alle skal ha diesel! så vi ligger nokk dårlig nokk ann ifra før skal du se.

syntes det er litt rart at disel er billigere jeg da!! for disel forurenser MER en bsnsinbiler!!!!
ikke etter de fikk diesle partikelfilteret sitt, da forurenser de endel mindre en bensin faktisk.

#170773  av chris

CelicaTurbo skrev:lurte på den der selv gitt, hvordan en Høyre politiker kunne være finansminister for en AP, SV og SP regjering :lol:

Men, da er nok dette en gammel protest som er gjenopptatt og det er lite trolig at Kristin Halvorsen har lovet å se på bensinprisene..
Hu har helt sikkert lovet å se på de.. for å finne ut hvor høyt man kan gå :?

#170775  av Andy_Celica

chris skrev:
CelicaTurbo skrev:lurte på den der selv gitt, hvordan en Høyre politiker kunne være finansminister for en AP, SV og SP regjering :lol:

Hu har helt sikkert lovet å se på de.. for å finne ut hvor høyt man kan gå :?
ja det er nok mere riktig, stopper nok ikke på 15 kroner, kommer til å fortsette opp til 30 kr literen

#170791  av sindrejl

hihi la merke til det flere som kommenterete på forumet jeg tok ifra.. gammel post gjenoppretta ;)

#170814  av jonny on the spot

Hva med å sette bilen fra seg, lissom bare la den stå der og så kan kjære kristin rive seg i ræven og se på hvor mangen milliarder norge taper...
Syntes faen det er vanvittig at de skal tjene 70 mrd ekstra pga krig i midtøsten

#170942  av sindrejl

jonny on the spot skrev:Hva med å sette bilen fra seg, lissom bare la den stå der og så kan kjære kristin rive seg i ræven og se på hvor mangen milliarder norge taper...
Syntes faen det er vanvittig at de skal tjene 70 mrd ekstra pga krig i midtøsten
hadde vært kult, men alt for avhengig av bil til å gjøre det :)