TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• problemer med turbotrykk i 3sgte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#172914  av sleeper

prøv og koble vekk t-vis og se om det hjelper..

#173059  av GT4 CS

Hvordan kobbler jeg vekk dette da? Er ikke dette spjeld som sitter mellom insuget og toppen?

#173086  av SMT

vist du blokerer den ene luft slagne(vakum)slangen som sitter på WG..

altså ikke den som sitter mellom WG og turbin huset. men den andre som sitter på WG. og bokkerer WG'en etter at du har koblet vekk slangen, så skal t-vis stå åpen..

vertfall sånn jeg har forstått det...

#173092  av GT4 CS

Det har jeg jo gjort, heter t-vsv den biten.
Og t-vis er variabelt innsugs system, og hvordan jeg kobbler vekk det uten og fjerne den biten i innsuget vet jeg ikke

#173098  av SMT

sorry. jeg som leste leste galt. skal kike i bgb..

#173168  av sleeper

er bare og røske av den vakumslangen som går til en liten klokke som sitter midt på den plata mellom innsug og toppen! da vil t-vis stå åpen hele tia..

#173417  av GT4 CS

Er det normalt at jeg kan bevege armen til wg spjeld i samme rettning som den gule pilen. wg spjeld følger helt med på bevegelsene. kan beveges et par mm
Vedlegg
dritt.JPG
dritt.JPG (199.3 kiB) Vist 156 ganger

#173573  av GT4 CS

Da har jeg fått bekreftet at en annen med lik turbo kan bevege den akselen også.
Og da var jeg helt skrapa for ideer til hva som kan være årsaken til mine problemer. SElv om jeg justerer på bc så forandrer jo egentlig ikke trykket seg noe og snakke om. Skjønn det den som kan!

#173636  av sleeper

testet og kjøre uten da? (slangen!)

#173670  av TheStig

jeg ville startet med å gjøre den original, altså fjerne dump og BC

#173745  av GT4 CS

TheStig skrev:jeg ville startet med å gjøre den original, altså fjerne dump og BC
Gjorde det igår, kobblet på t-vsv, fjernet bc og dump. Tok og og renset afm innnvendig pga det var masse oljedritt der etter k&n filteret slik at spjeldet gikk tregt og hang seg opp. Hva som har vært årsaken til problemene av dette vet jeg ikke, men bilen virker bra nå, lader 0,9 i 1st og 2nd gir, og 1,2 i 3-5 gir. Satt tilbake dump nå i pausa for og se om den kunne være synderen. Finner jeg ut på vei hjem.
Var iallefall digg og kjøre problemfri bil en tur før jobb igår :D