TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ladetrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#177373  av sindrejl

eventuelt lurt å sjekke at wastegaten står som den skal siden det er den som justerer trykket ;)

#177374  av Zupra

Det som er tingen er at jeg har funnet ut at dette lade systemet som er på supran er ganske komplisert. Ser at det er 6 ventiler sluser ifølge tegningene. Den som åpner seg ved 4000 omdreininger som er den siste tror jeg ikke at åpner seg så tanken er og overstyre denne og prøve og se om ladettrykket øker over 4000 omdreininger til f.eks. 1 bar.

Det vil da si at jeg kjører på 0,4 til 4000rpm. og over det så øker ladetrykket til 1bar. Vet ikke om dette funker så skal se på dette. men ser at de som har koblet den elektroniske boost controleren ikke har koblet rett. virker det som? Siden det ser ike ut som den fremste og den bakerste wastegaten ikke har noe med hverandre og gjøre.. merkelig. men skal prøve hvertfall :?

#179313  av Zupra

Nej nej. fant ingen løsning på problemet men kommer no til ACR likevell. Hadde no tenkt til å kjøre på bane, men e jo ikke like arti når ikke alt funker som d skal.

Men på en annen side så er det jo perfekt for da kan jeg se på slanger og ventiler osv. hvordan alt er koblet i en orginal supra. vis det er og oppdrive der nede?? :)

Gleder meg!!!

#180036  av @lpher

Zupra skrev:Nej nej. fant ingen løsning på problemet men kommer no til ACR likevell. Hadde no tenkt til å kjøre på bane, men e jo ikke like arti når ikke alt funker som d skal.

Men på en annen side så er det jo perfekt for da kan jeg se på slanger og ventiler osv. hvordan alt er koblet i en orginal supra. vis det er og oppdrive der nede?? :)

Gleder meg!!!
Var du på ACR? Ikke sikker på om jeg hilsa på deg... :wink:

#180137  av Zupra

Ja jeg kjørte den sorte supran med prøveskilter ZH98 ellerno! parkerte på andre siden av standen din og der Are stod.. :D var jo et velykket treff. hva kjempe arti å kjøre på bane for første gang. bortsett fra at den ikke gikk helt som den skulle. Men det blir bedre til august treffet.

#182509  av kurtis

bare for og skyte inn..

jeg kjører ikke supra, men en annen japaner med 6 stjerner og STI logo på..

Jeg og hadde problem med turbotrykk, ladet bare 0,7 mot orginalt 1,15.

for og gjøre en kort historie lang,, ehh.. eller,, never mind...

så var det iallefall fjæra i wastegaten som ikke klarte og henge med i svingene.
Jeg var jo heldig og fikk en splitter ny TURBO på garanti da..

så mulig det er det samme på SUPRA og.. :D

Takk for att jeg får være hær... :lol: hehe

:twisted: