TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ladetrykk

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #175699  av Zupra

Hei ! håper noen kan hjelpe mæ.
Har en Supra Mkiv 93mod TT. Får ikke supra'n til å lade skikkelig.

Den peaker på 0,4 og lig jevnt på 0,3. Hva kan dette være. Har prøvd og sette på mekanisk boostcontroler, men den har akkurat samme ladetrykk? Sånn som jeg ser det så er det ikke justeringsmuligheter på turbo'an heller.

Har prøvd og justere på elektronisk HKS boostcontroler også men akkurat samme.? Er det noe annet som kan begrense ladetrykket?

Sett stor pris på alle svar!!

#175737  av Andy_Celica

vet ikke om det er samme på supra, men celicaen lader høyrer hvis du fjerne kat.

Har du kobla bosstcontrollerern riktig da?

#175760  av @lpher

Hadde vært greit med litt mer info kanskje? :)

JDM/Euro/US-spec?
Er det gjort noen endringer motormessig?

#175820  av Zupra

Andy_Celica skrev:vet ikke om det er samme på supra, men celicaen lader høyrer hvis du fjerne kat.

Har du kobla bosstcontrollerern riktig da?
Den elektroniske sto koblet i når jeg fikk bilen, den viser rett ladetrykk men det er noe som ikke stemmer helt med den, var liksom akurat derfor jeg koblet til den mekaniske boostcontroleren. Og det er jeg sikker på at er koblet riktig. Fant slangene til wastegatene og koblet de på boostcontroleren, og tok ut koblingen til det elektroniske systemet,
Har også tenkt på om det kan være noe med katalysatoren? men får det ikke helt til å stemme man skulle no tru man skulle kunne kjøre et trykk på 0,7 ihvertfall selv med kat.

Ellers så er tanken at noen slanger et eller annet går ut i fri luft?

Det er en USA spec supra. det er satt på en boostcontroler og et K&N filter. That's it... :?

#175823  av @lpher

Zupra skrev: Den elektroniske sto koblet i når jeg fikk bilen, den viser rett ladetrykk men det er noe som ikke stemmer helt med den,
Hvilken boostcontroller er det du har da?
Zupra skrev: var liksom akurat derfor jeg koblet til den mekaniske boostcontroleren. Og det er jeg sikker på at er koblet riktig.
Du brukte de samme tilkoblingspunktene eller fant nye?
Jeg brukte disse anbefalingene når jeg monterte controller ihvertfall :)
http://www.mkiv.com/techarticles/blitz_dsbc/index.html
Zupra skrev: Fant slangene til wastegatene og koblet de på boostcontroleren, og tok ut koblingen til det elektroniske systemet,
Har også tenkt på om det kan være noe med katalysatoren? men får det ikke helt til å stemme man skulle no tru man skulle kunne kjøre et trykk på 0,7 ihvertfall selv med kat.
Noe er galt en eller annen plassen...da en us-spec skal klare roughly 0,7 på #1 og 0,8 på #2.
Zupra skrev: Ellers så er tanken at noen slanger et eller annet går ut i fri luft?
Kanskje ikke dumt å bgyenne i dene enden :)
Zupra skrev: Det er en USA spec supra. det er satt på en boostcontroler og et K&N filter. That's it... :?
Ahh....oki...begge katalysatorer intakt? Planer om skilt forresten? :)

#175835  av Zupra

@lpher skrev:
Zupra skrev: Den elektroniske sto koblet i når jeg fikk bilen, den viser rett ladetrykk men det er noe som ikke stemmer helt med den,
Hvilken boostcontroller er det du har da?
Zupra skrev: var liksom akurat derfor jeg koblet til den mekaniske boostcontroleren. Og det er jeg sikker på at er koblet riktig.
Du brukte de samme tilkoblingspunktene eller fant nye?
Jeg brukte disse anbefalingene når jeg monterte controller ihvertfall :)
http://www.mkiv.com/techarticles/blitz_dsbc/index.html
Zupra skrev: Fant slangene til wastegatene og koblet de på boostcontroleren, og tok ut koblingen til det elektroniske systemet,
Noe er galt en eller annen plassen...da en us-spec skal klare roughly 0,7 på #1 og 0,8 på #2.
Zupra skrev: Ellers så er tanken at noen slanger et eller annet går ut i fri luft?
Kanskje ikke dumt å bgyenne i dene enden :)
Zupra skrev: Det er en USA spec supra. det er satt på en boostcontroler og et K&N filter. That's it... :?
Ahh....oki...begge katalysatorer intakt? Planer om skilt forresten? :)

Ja tanken var skilt til neste år. skal få den godkjent i år. og reg til neste år. =)

Ja har begge kat'ene intakt for now. men ikke lenge til dæm ryk begge to.
Skal se litt mer på saken idag. Har en HKS boost controler. ikke siste skrik men..... :lol:

Men vis noen kommer på noe lurt så må de gjerne komme med tips.

-hilsen frustrert supra eier- :x

#175837  av Zupra

Planen var liksom også å komme til sommertreffet med bilen og kjøre. ikke no spes. arti når den ikke går som den skal. :(

#176028  av Rayho

GÃ¥tt over alt av vakuum slanger??

#176041  av 300zx-tt

Kan det være en slags safetyboost hjernen har gått inn i p.g.a ett
eller annet feil den har detektert????Slik er det ihvertfall på 300zx,
tenkte kanskje det var noe lignende på Supra.
Ellers kan det jo være lekkasje ett sted....tyrbotrykket blåser ut og
dermed bygges ikke trykket høyere....
Turboene er så dårlige att de ikke klarer høyere..(tvilsomt)
Kanskje den turboen som virker på høyere trykk er gåen???
Har ikke særlig greie på akkurat Supra,men er jo lov og tipse kanskje...

#176158  av @lpher

Zupra skrev: Ja tanken var skilt til neste år. skal få den godkjent i år. og reg til neste år. =)
Cool :)
Zupra skrev: Ja har begge kat'ene intakt for now. men ikke lenge til dæm ryk begge to.
Hmmm...man bør ikke justere opp trykket så alt for mye om man har begge katalysatorene intakte...så get rid of them..you know yo want to! :D
Zupra skrev: Skal se litt mer på saken idag. Har en HKS boost controler. ikke siste skrik men..... :lol:
HKS er bra saker det :)
Zupra skrev: Men vis noen kommer på noe lurt så må de gjerne komme med tips.

-hilsen frustrert supra eier- :x
Anyone else? :wink:

#176159  av @lpher

Zupra skrev:Planen var liksom også å komme til sommertreffet med bilen og kjøre. ikke no spes. arti når den ikke går som den skal. :(
Må da gå ann å få den iorden før det da? :)

#176178  av Zupra

Ja har tenkt på det med safety boost? er et godt poeng, men når æ ikke vet om det er det i det hele tatt på disse bilene, så vet liksom ikke helt kor man skal starte. ellers så må det være noe noen slanger. skal se mer på det imorgen. skal jo til sommertreffet og kjøre =)

Skal bar få godkjent bilen først også ryker kat'ene.
Ja skal vel få det i orden før sommertreffet. hadde jo vært arti å truffe dokker ts.ogn gjenget.. :D

#176659  av @lpher

Zupra skrev: Ja har tenkt på det med safety boost? er et godt poeng, men når æ ikke vet om det er det i det hele tatt på disse bilene, så vet liksom ikke helt kor man skal starte. ellers så må det være noe noen slanger.
Er lekasje eller feil oppsatt boostcontroller som er mine hovedmisstenkte i slike tilfeller ihvertfall :)

Du har sikkert sett denne?
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/supra/turbo.htm
Zupra skrev:
skal se mer på det imorgen. skal jo til sommertreffet og kjøre =)
Har du finnet ut noe mer da?
Zupra skrev:
Skal bar få godkjent bilen først også ryker kat'ene.
:D
Zupra skrev:
Ja skal vel få det i orden før sommertreffet. hadde jo vært arti å truffe dokker ts.ogn gjenget.. :D
Ditto :D

#177256  av NAGIK-RACING

vis den går i safe boost mode så har ecu funnet en feil og da lyser lampen i dasjbordet.
vis den ikke lyser så er det vel mest sannsynlig en "mekanisk" feil.

og da er det vel mest sansyligt at det er noe tull med vacum/trykk styringen på sjaltingen av turboene

#177307  av Larsen

Hvis du har egen boost controller så skal ikke den orginale ecu'en kunne justere trukket. Sikker på at den orginale ventilen som styrer trykket er koblet vekk?