TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 1998 audi tt

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#175884  av megetlei

Knalltøff!!

Sleng ut noen bilder av interiøret også.
TT interiøret er bare værst :D

megetlei

#175896  av Goose

celicat23.
Har de gjennomsiktig folie?

Jeg mener, det må jo være en genial sak mot steinsårut osv.

#175918  av celicat23

Goose skrev:celicat23.
Har de gjennomsiktig folie?

Jeg mener, det må jo være en genial sak mot steinsårut osv.
Ville blitt veldig overrasket hvis de IKKE har det, for å si det sånn. Sjekk hjemmesiden deres, så ser du at det er ikke akkurat noe lite hobby foretak ;-)

I usa så er det jo poppis og kle fronten av bilen med slikt. Får kjøpt ferdig skjærte "kits" til en haug biler så du kan legge på selv (ikke at jeg ville prøvd det men...).

Ring og hør. Det værste som kan skje er at de sier "nei" :)

#175928  av cameleon

Det må jeg si. Skikkelig najs sammensetning :wink:

#175930  av FireFox

:shock: fy feite! den var jo drit lekker! :) kunne ikke blitt bedre farge valg vaffal! :) Grattis.

#175935  av jumbo

tror jeg hadde foretrukket helhvit, men det er jo smak og behag.... helt klar av det flottere TT jeg har sett noengang uansett, skikklig bra

#175951  av andre 1

Utrolig pen bil !

#175957  av elsatani

jeg får ikke den folie hjemmesiden til å fungere. Hvor mye koster dette da? Virker ganske så genialt, om det bare er holdbart så..

#175966  av andre 1

Tror det er ganske så holdbart , vet det blir brukt mye på taxier , ambulanser og ferger ! Feks så er reklamen på hurtig fergen silviana som går fra kr.sand til hirtsals folie , skulle tro det får kjørt seg i all slags vær .

#175983  av celicat23

andre 1 skrev:Tror det er ganske så holdbart , vet det blir brukt mye på taxier , ambulanser og ferger ! Feks så er reklamen på hurtig fergen silviana som går fra kr.sand til hirtsals folie , skulle tro det får kjørt seg i all slags vær .
Alle box-it (grønne budbilene) er også folie, med mange fler. Med tanke på at dette er biler som stort sett går døgnet rundt, så kan det ikke være så alt for ille :)

Hvor mye det koster er ett spørsmål du må ta med Finn Solvang selv. Alt kommer ann på hvilken bil, farger, eventuelle motiver, hvilken type folie, osv osv. Hva jeg betalte er mellom meg og personen som ordnet meg en fin pris ;-)

#176055  av RedCelica

Veldig fin bil, ekstremt flotte felger på den fargen.

#176292  av celicat23

Noen bilder i litt bedre lys...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#176746  av jsun

celicat23 skrev:Veldig hyggelig å høre så mange liker den, selv om det er "feil" merke :)

TT'n er, og skal være, ett "billig" prosjekt. Og da mener jeg "billig" kun sett i forhold til kostnadene som har vært på tidligere prosjekt. Så langt så kan jeg si at selve bilen var 50.000kr billigere i innkjøp enn celica'n. Deler og arbeid utført for å få den slik som den står nå har kostet ca 45.000kr, mot celica'n som endte opp ett sted mellom 80-90.000kr. Tatt det i betraktning, er jeg veldig fornøyd med resultatet. Selv om det fortsatt er veldig mye penger å bruke på en bil!

Noe annet som kanskje kan være litt intressangt å vite (for de som ikke har fått det med seg): Bilen er ikke lakkert hvit og sort. Bilen ble hel foliert av http://WWW.FINNSOLVANG.NO i oslo. Finnishen er såklart noe røffere her og der enn hvis bilen skulle vært lakkert. Men det kostet meg halvparten av hva det ville kostet å lakkere den. Og når jeg selger bilen får jeg akkurat like mye for den om den er foliert eller lakkert. Så hvorfor bruke titusen vis av kroner ekstra på lakk? Ikke vet jeg..

Steinsprut og riper er rimelig enkelt og fikse: riv av folien av delen som er skadet, og legg på ny. Vips, ferdig :) Ikke noe demontering, pussing, og masse mas.

Neste bil som jeg skal gjøre noe med kommer til å få folie istedenfor lakk den også. Til mitt bruk, er folie den perfekte løsningen.
Genialt med folie :wink:
Vi bruker det på jobb-bilene våre, men ikke med samme finnish da. Men det sanne er jo at den bevarer originalfargen under mot slitasje :D

#178021  av celicat23

Tok noen bilder i natt...

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#178027  av BrennaRacing

Pen bil ass...Så deg i Strømmen i sta...Sto på Statoil når du kjørte ut på motorveien :D