TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• min 1998 audi tt

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #175780  av celicat23

Etter at jeg solgte celica'n (som ble for dyr til slutt), så ble målet og finne noe forholdvis rimelig i pris - og ikke ta helt av med styling (som vanlig).

For de som gikk glipp av celica'n:
http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... G_2093.jpg

Så hva falt valget på? En 1998 sølv farget (kjedelig?) audi TT. Her er hvordan den så ut før jeg begynte modifisere den:

Bilde

Stylingen som satt på bilen ble tatt av, og erstattet med orginale audi deler. Eneste stylingen som er på bilen nå, er grillen (fra caractere). Foruten den, er alle delene standard "over disken" deler fra audi.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så.....Da er det vel bare å få solgt denne, og kjøpe seg en toyota igjen? :-)

Alle bildene (av bilen når den er hvit) er tatt med ett "canon powershot s3 is", som jeg hadde eid i akkurat 3 timer før jeg dro ut på foto-raid. Når jeg blir kjent med kameraet bedre, håper jeg og kunne komme tilbake med bilder av enda bedre kvalitet ;-)

#175786  av celica1.8

da har eg gleden av å være den første til å gratulere 8)

syns den ser kjempe fin ut :D tøfft med svart/hvitt

#175788  av celicat23

celica1.8 skrev:da har eg gleden av å være den første til å gratulere 8)

syns den ser kjempe fin ut :D tøfft med svart/hvitt
Takker, takker :)

#175789  av elsatani

ja det må jeg si! :shock: Nais :)

#175797  av Andy_Celica

Ja den var sykt rå!

Du levere alltid 100% (så jo det på celicaen også)

#175801  av Fredrik

Er personlig ingen fan av TT, men denne var veldig pen.. Og at den er så clean gjør mye av utseende..
NÃ¥r kommer neste prosjekt :lol:

#175807  av ADHD:-)))

Hei!
GRATTULERE!!!:-)

#175828  av sw20

WOOOOW første bildettenkte jeg... hmmm ja hadde den bare sett så bra ut... (mot den sølvgrå...) så gikk det oppfor meg at det var din bil...

såg det var norske skilter på bilane bak...

trodde det var noe du hadde funne på nettetfra usa ej.... hehehe

Slik skal en tt se ut..... heilt RÃ…TT

#175831  av sleeper

veldig fin bil... (til og være en TT!)

#175833  av egotrip

Najs M !

Ble lekker den ja :D må få sett den i levende live i sommer :)
Bra fargekombinasjon, og felgene passet jo veldig bra sammen !

sleek ! enkelt og greit :D

#175836  av celica4ever

Utrolig nice bil!! Den tt en må være en av de tøffeste tt ene i Norge! :D

#175843  av Goose

Fin bil men svart tak og svat paser ser bare så jalla ut etter min mening.
Ellers passer felga ganske bra selv om jeg hater svarte felger så gjør seg bra de på den bilen.

#175850  av Erlend

Synes det var knallbra gjort! Må si at du har veldig god smak, celicat23! Spennende å følge med på prosjektene dine.

#175858  av BrennaRacing

Helt sykt rå bil....Peneste TT`en jeg har sett..Grattis med fet bil :D

#175874  av celicat23

Veldig hyggelig å høre så mange liker den, selv om det er "feil" merke :)

TT'n er, og skal være, ett "billig" prosjekt. Og da mener jeg "billig" kun sett i forhold til kostnadene som har vært på tidligere prosjekt. Så langt så kan jeg si at selve bilen var 50.000kr billigere i innkjøp enn celica'n. Deler og arbeid utført for å få den slik som den står nå har kostet ca 45.000kr, mot celica'n som endte opp ett sted mellom 80-90.000kr. Tatt det i betraktning, er jeg veldig fornøyd med resultatet. Selv om det fortsatt er veldig mye penger å bruke på en bil!

Noe annet som kanskje kan være litt intressangt å vite (for de som ikke har fått det med seg): Bilen er ikke lakkert hvit og sort. Bilen ble hel foliert av http://WWW.FINNSOLVANG.NO i oslo. Finnishen er såklart noe røffere her og der enn hvis bilen skulle vært lakkert. Men det kostet meg halvparten av hva det ville kostet å lakkere den. Og når jeg selger bilen får jeg akkurat like mye for den om den er foliert eller lakkert. Så hvorfor bruke titusen vis av kroner ekstra på lakk? Ikke vet jeg..

Steinsprut og riper er rimelig enkelt og fikse: riv av folien av delen som er skadet, og legg på ny. Vips, ferdig :) Ikke noe demontering, pussing, og masse mas.

Neste bil som jeg skal gjøre noe med kommer til å få folie istedenfor lakk den også. Til mitt bruk, er folie den perfekte løsningen.