TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Flytte skiltet ned?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#177665  av kake

chris skrev:Ser jo helt jævlig ut å ha det vanlige store nummerskiltet foran radiatoren og original frontfanger :?
Helt enig med deg.

Er dessuten neppe lovlig med skiltet i den vinkelen. Det skal jo være synlig. Enten må man ha skiltet der hvor det er ment for å være, eller så må man kjøre uten noe som helst...! :wink:

#177667  av Xtr mk2 turbo

hmmm.. skilt det er noe man har bak det.. er ikke Mr2 likestillt mc da??? :D :D :D

#177672  av kake

Du kan jo prøve å dra den i en evnt. kontroll :lol:

#177689  av Xtr mk2 turbo

Det var det jeg trodde når jeg kjørte igjennom Sverige en natt her for 3 uker siden.... kjørte forbi 14 bokser og ingen INGEN blinket...... tror bare de er til pynt i Sverige...

#177746  av jumbo

mralp skrev:Brukte også vinkler en stund så jeg kunne "trekke inn" skiltet, men det var heller ikke populært hos biltilsynet.
Hadde vært litt interessert i å se nøyaktig hilken paragraf som sier at skiltet ikke skal kunne være fjernbart. At de ikke er glad for det er jo ikke så veldig overraskende, men det jeg er mer interessert i er hvorvidt det faktisk finnes en konkret regel man bryter ved å montere skilt på hengsler, så framt det sitter godt fast og er synlig iht forskrifter i "normal" stilling.

Ellers er nok vinkelen på den siste MR2en avbildet i denne tråden litt på kanten ja, men tviler på om man får spesielt mye pes med det... I verstefall får man jo bare pålegg om å rette det opp til 90 grader, kan ikke levende forestille meg noen som hadde gitt deg bot for det der.

#177747  av Xtr mk2 turbo

Studerer juss jeg, skal sjekke det i morgen på lovdata jeg... Men tror ikke det finnes noen paragraf eller forskrift som sier noe om at skiltet skal sitte permanent fast... men mr2 nøkkelen er et glimrende skrujern..

#177800  av jumbo

Xtr mk2 turbo skrev:Studerer juss jeg, skal sjekke det i morgen på lovdata jeg... Men tror ikke det finnes noen paragraf eller forskrift som sier noe om at skiltet skal sitte permanent fast...
Nei det er det jeg betviler også. Finnes garantert paragrafer som beskriver hvordan skiltet skal festes med tanke på synbarhet, plassering, vinkel etc, kanskje til og med nevner at det ikke skal være vibrasjoner.. .

Men når det kommer til f.eks et inntrekkbart/skjultbart skilt (så lenge det i normal stilling oppfyller de andre paragrafene selvsagt) tviler jeg veldig på om dette er annet enn antakelser og irritasjon fra myndighetenes side.

Det blir egentlig akkurat samme prinsipp som med boost-kontrollere. Om du godkjenner en motor med f.eks 200 hk, men som med boostkontroller kan lett skrus opp til langt mer, er jo dette prisippielt det samme som for alle andre motorer... de er godkjent med et antall hk men de kan jo alle trimmes til å ta ut mer... eneste forskjellen ligger i hvor mye arbeid som må til for å endre parametre. Akkurat det samme som for skilt.