Xtr mk2 turbo skrev:Studerer juss jeg, skal sjekke det i morgen på lovdata jeg... Men tror ikke det finnes noen paragraf eller forskrift som sier noe om at skiltet skal sitte permanent fast...
Nei det er det jeg betviler også. Finnes garantert paragrafer som beskriver hvordan skiltet skal festes med tanke på synbarhet, plassering, vinkel etc, kanskje til og med nevner at det ikke skal være vibrasjoner.. .
Men når det kommer til f.eks et inntrekkbart/skjultbart skilt (så lenge det i normal stilling oppfyller de andre paragrafene selvsagt) tviler jeg veldig på om dette er annet enn antakelser og irritasjon fra myndighetenes side.
Det blir egentlig akkurat samme prinsipp som med boost-kontrollere. Om du godkjenner en motor med f.eks 200 hk, men som med boostkontroller kan lett skrus opp til langt mer, er jo dette prisippielt det samme som for alle andre motorer... de er godkjent med et antall hk men de kan jo alle trimmes til å ta ut mer... eneste forskjellen ligger i hvor mye arbeid som må til for å endre parametre. Akkurat det samme som for skilt.