TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Flytte skiltet ned?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #177475  av Sven

Har lenge vurdert å flytte skiltet mitt ned foran radiatoren, men...
Skiltet vil jo da dekke over en relativt stor del av radiatoren.
Noen av dere som har flyttet skiltet som har merket noe i.f.m dette?
Evnt noen som har bilder. Klarer ikke helt bestemme meg for hva som er penest

#177477  av Hobbes

Har hatt det der i alle år ( siden 1999 ) og ikke hatt noen temperatur problemer.

#177484  av mralp

Samme her, flyttet det også ned til leppa en periode. Har kjørt med det slik med både mr2 turbo og vanlig NA, ikke noe problem med temp.

#177497  av predator

Vurderer det samme selv, men lurer på og vente til jeg får på den nye fronten...
Blir jo meget stygt med de 2 hullene....

#177529  av chris

Ser jo helt jævlig ut å ha det vanlige store nummerskiltet foran radiatoren og original frontfanger :?

#177551  av BrennaRacing

chris skrev:Ser jo helt jævlig ut å ha det vanlige store nummerskiltet foran radiatoren og original frontfanger :?
Det ser ikke jævli ut...Har bildebevis :lol:
Skal gjøre det selv etter jeg har fått lakkert bilen...skal sparkle igjen hullene til toyotamerket og skiltet...Sånn ser det ut:
Vedlegg
Black.jpg
Black.jpg (42.42 kiB) Vist 195 ganger

#177570  av christer

enig... ble lekkert det der... tenkte å gjøre det samme...

#177582  av hmsilset

Så bra ut dette ja.Har vurdert det selv i alle år,men er litt
treig :P Luft er det nok av på disse bilene uansett,også
spares radiatoren for litt slitasje,noe blir etter noen år
når det er så åpent..

#177610  av Xtr mk2 turbo

Hei der.. litt utenom tråden men... hvordan leppe er det forand på den mr2 en som er avbildet ovenfor?? Den var fet!!! er det org leppe eller?? Jeg vil ha en slik!!! Noe som har tips??

#177628  av jumbo

Ser ut som en original rev 2+ leppe

#177629  av Master

Jeg har skiltet foran radiatoren på borderfronten min. Ingen kjøleproblemer!

#177632  av Sven

Ser ut som det blir flytting ja. Sinnsykt clean den svarte der.
Problemet blir å tette hullenne etter skruene da. Vil jo syns at det er lakkert der.

#177633  av jonny on the spot

ah endelig noen som tok opp det der ja... Hvordan har dere festet skiltet der nede da?
Vurderer å bukke til noe 2/3 mm tynnplate slik a jeg kan skru den fast oppe og nede på fangeren! og feste skiltet i platene jeg får bukket til :wink: :wink:

#177641  av mralp

re festing av skilt:

Jeg har gjort dette på alle 3 mr2 ene jeg har hatt, gjorde det litt forskjellig hver gang:

1. Laget 2 vinkler som jeg skrudde fast i selve fangern på undersiden. Dette er enkelt og vises ikke. Ulempen er at fangern er litt slengsen hvilket forplanter seg litt til skiltet. Fungerte utmerket med lite skilt, til purken kom ^^. Brukte også vinkler en stund så jeg kunne "trekke inn" skiltet, men det var heller ikke populært hos biltilsynet.

2. Jeg laget meg en plate og bøyde 90 grader ved "trekkkroken" framme, borret et stort hull og satt i en stor mutter/skrue. Lakket det sort, og ingen legger merke til det. Kjempestødig løsning som ikke gir noen skader/hull på fanger.

3. Gikk ut med 2 lange stenger fra undersiden av bilen, festet de i karroseriet langt bak (ikke skru dem fast i radiatoren :P). Bøyde de så opp i passende vinkel og skrudde skiltet på. Husk å bruk tykt metall da stengene ikke får noe støtte siste 50cm, og man vil jo ikke ha "risteskilt". Brukte denne løsningen en stund på den røde (i profilen min).

Når det gjelder hullene så er det ikke noe annen måte å løse det på enn å sparkle og lakkere hele fangern. Har prøvd på alle 3 å "bare" ta hulla, men det blir aldri bra.

#177651  av Mr2 Mk2

....
Vedlegg
mr2 2 095.jpg
mr2 2 095.jpg (66.97 kiB) Vist 184 ganger
deler48.jpg
deler48.jpg (132.9 kiB) Vist 186 ganger