Erlend skrev:Chris, du kan ikke skrive en liten generell guide på hvordan jeg bleeder/lufter bremsene? Har aldri fått med meg det der jeg...
Det er egentlig ganske enkelt. Det sitter en ventil (du må bruke fastnøkkel, på min var det 8 mm) på kalipperen. Ha en masse papir for hånden, og en medhjelper som kan sitte inne i bilen og pumpe bremse. Grunnen til at du må dekke over ventilen med papir, er at når du skrur opp vil det sprute bremseveske, og får du denne på lakken, har du et problem. Den ødelegger lakken på sekunder...
Sørg for at det er fylt opp med bremseveske.
La ventilen være skrudd igjen, og få personen inne i bilen til å klemme hardt på bremsen og holde den inne. Så skrur du opp ventilen, og venter litt og skrur den igjen. Så pumper man opp trykket med bremsen, og holder den hardt inne, så skrur du opp ventilen igjen, og lukker den. Gjør dette noen ganger, til du ikke hører mer luft komme ut. Så skrur du godt igjen ventilen, fyller på med bremseveske, og tja.. noe mer da? tror ikke det
Jo.. husk å dekke godt over ventilen med papir!!! Og ikke få noe på dekka for da kan det sprute opp når du kjører.
-Chris-
Bilradiospesialisten AS Trondheim
Finn oss på Facebook:
http://www.facebook.com/bilradiospesialisten
moderator