TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ekstrautstyr pÃ¥ en mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#20344  av chris

Zerpent skrev:Takk for svar alle sammen.

Skal prøve meg på 130-135k for bilen og vil uansett kreve å få med vinterdekk i prisen.

Hva er dekkdimensjon på vinterdekk til mr2'n?

EDIT: Jeg hørte en pipe/suse lyd når jeg kjørte bilen. Den ble lysere etterhvert som farten økte. Er dette lyd fra luftinntak?
Pipe/suse lyd? Hmm.. suselyder er det jo, for det er jo en del støy utenfra, jeg har litt vindsus i hvert fall. pipelyd har jeg ikke nei, hørtes litt.. mistenkelig ut. Sjekk om bremsene ligger hardt innpå eller ikke. Kan ikke være hjullager da? Bare gjetter jeg. :)

original dekkdimensjon husker jeg ikke, er vel 14" det. Jeg kjører på 195/55-15 på alle fire, om vinteren, synes det er altfor lite. Blir jo seende så rar ut hele bilen :) Neste gang jeg skal kjøpe vinterdekk skal jeg kjøpe dekk som passer på 17" sommerfelga mine.

Men når du snakker om pris, hvis bilen hadde vært strøken hadde 135k vært ganske billig for en 93 modell, så det er ikke sikkert du får pruta den ned så mye. Er dog lov å prøve ;) (Jeg skulle hatt mer for min 92 modell om jeg skulle solgt, men da med anlegget i prisen)

#20345  av Zerpent

Pipe lyd var vel kanskje litt misvisende. Er nok mer en suselyd.
Har det på den bilen jeg har nå også. Skal ta naf-test av den neste uke så da finner de vel det meste av feil om det skulle være noen.

Trenger fortsatt dimensjoner på vinterdekk. Det skal vel helst være breiere dekk bak?
Kom gjerne med både originaldimensjoner og det som dere bruker. Har såklart lyst på litt store felger men... blir nok uansett ikke større enn 16" på vinter.

#20347  av chris

Zerpent skrev:Pipe lyd var vel kanskje litt misvisende. Er nok mer en suselyd.
Har det på den bilen jeg har nå også. Skal ta naf-test av den neste uke så da finner de vel det meste av feil om det skulle være noen.

Trenger fortsatt dimensjoner på vinterdekk. Det skal vel helst være breiere dekk bak?
Kom gjerne med både originaldimensjoner og det som dere bruker. Har såklart lyst på litt store felger men... blir nok uansett ikke større enn 16" på vinter.
Jeg har lik dimensjon på alle fire på vinterstid. På noen vognkort står det bredere bak, men dette mener jeg gjelder sommerdekk. I mitt vognkort står det 195/55-15 på alle fire, men jeg har et vedlegg til vognkortet som er godkjenning på de dekk og felger jeg har.
Sommerdekk kjører jeg 215/40-17 foran og 235/40-17 bak.

Men du må ikke ha bredere dekk bak nei, ikke på vinterstid i hvert fall. Personlig mener jeg bilen blir litt snodig med smale dekk og 15" felger, så hadde jeg vært deg ville jeg gått for så stort som økonomien tillater ;)

Og du.. dropp å få tak i stålfelger er du snill ;)

#20348  av Zerpent

chris skrev: Og du.. dropp å få tak i stålfelger er du snill ;)
Ikke vær redd. :wink:

#20349  av chris

'93 original equipment tire sizes F-195/55VR15, R-225/50VR15,
pressure 29 psi front/33 psi rear. Wheel size 15x6 front, 15x7
rear, bolt circle 5 on 114.3mm. OEM Tire is Yokohama A022(A)
Michelin recommended alternate tire sizes:
Front - 195/50R15 or 205/50R15 or 205/50R16
Rear - 245/45R16

Jeg fant ikke noe om originale vinterdekk i farta. Prøv å let litt på http://www.mr2.com. Er ganske stor forskjell på hva slags årsmodell man har, i forhold til dekkdimensjoner.

#20657  av Zerpent

Fyren har gått med på å betale halvparten av vinterdekk og felger.
Jeg må da ut med 139k + halvparten for dekk og felg.

Syns ikke dette er en upris. Eller?

Regner med det blir 15 eller 16" vinterfelger. Dekkstørrelse blir vel 195/55/15 eller 195/50/16. Vil dette passe?

#20688  av chris

Zerpent skrev:Fyren har gått med på å betale halvparten av vinterdekk og felger.
Jeg må da ut med 139k + halvparten for dekk og felg.

Syns ikke dette er en upris. Eller?

Regner med det blir 15 eller 16" vinterfelger. Dekkstørrelse blir vel 195/55/15 eller 195/50/16. Vil dette passe?
Som sagt, jeg bruker 195/55-15, men personlig synes jeg det ser tåpelig lite og smalt ut på en mr2 :D Neste gang kjøper jeg vinterdekk på 17" sommerfelga mine.

Synes 139k høres ganske billig ut for en 93 modell jeg, men det er vel pga de skadene du nevnte? var det ikke sprekk i vingen f.eks.? En 92 modell i god stand går fort for mer enn det der..

#20732  av Zerpent

Den sprekken er ubetydelig. Skal greie å gjemme den. Skadene på to av felgene vistes bedre men det får også bare være. Ser ut som kontakt med et fortau. Ei dame som har hatt de felga på en annen mr2 så... :roll:

PÃ¥ torsdag kan det hende dere har ett nytt medlem! :D

#20753  av CelicaTurbo

lykke til med handelen da :)

#20887  av Zerpent

CelicaTurbo skrev:lykke til med handelen da :)
Takk :D

Kommer nok en post med bilder når jeg blir den stolte eier! :D