TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ekstrautstyr pÃ¥ en mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #19951  av Zerpent

Jeg lurer på hva som er av ekstrautstyr på en 93 mod. mr2 mk2.
Det som er standard er vel airbag, abs, servo og el. vindu/speil?
AC og CC er vel ekstra? Noe annet?

Henningl: Har du sett en svart mr2 til salgs på Molde? Jeg skal se på den i morgen.
 #19955  av chris

Zerpent skrev:Jeg lurer på hva som er av ekstrautstyr på en 93 mod. mr2 mk2.
Det som er standard er vel airbag, abs, servo og el. vindu/speil?
AC og CC er vel ekstra? Noe annet?

Henningl: Har du sett en svart mr2 til salgs på Molde? Jeg skal se på den i morgen.
CC? Climate Control eller? Om det er det, tror ikke man får Klima i MR2.

Airbag, abs, servo og el vindu er standard på 93 ja :) Er usikker på AC, om det er standard eller ekstra. Det er i hvert fall ekstra på 90-92

#19962  av MR2turbo

cc= cruise control.. og ble levert som ekstrautstyr.. ;)

8 Høyttalere (2diskant, 2fremme, 2 bak og 2sub) levertes også som ekstrautstyr.

Orginal alarm ble levert..

På 96 el. 98 og nyere fikk du og klimaanlegg før det fikk du kun AC ;)

skinninteriør og passasjerairbag er og ekstrautstyr...

#19970  av chris

MR2turbo skrev:cc= cruise control.. og ble levert som ekstrautstyr.. ;)
AH, såklart!! Hvorfor i huleste tenkte jeg ikke på det?
MR2turbo skrev: 8 Høyttalere (2diskant, 2fremme, 2 bak og 2sub) levertes også som ekstrautstyr.
Jeg mener at 8 høyttalere var standard på 2.rev, altså 92+ ?
MR2turbo skrev: På 96 el. 98 og nyere fikk du og klimaanlegg før det fikk du kun AC ;)
Måtte vært 98 tror jeg. har aldri sett bilde av en mr2 med klima faktisk. derfor jeg trodde det ikke fantes også :D
 #19978  av tommyboy

Jeg anbefaler deg å ta en titt på bilen jeg har til salgs også, den ligger ute på kjøp og salg sidene under overskriften "MR2 MK2 vurderes solgt". Bilen er meget pen, har endel utstyr (skinn, AC++) og er garantert ett trygt kjøp.
Lykke til med kjøp uansett!
 #19981  av henningl

Zerpent skrev:
Har sett det går en sort her ja.. men har ikke studert på den altså.. virker som om den er mest cruise-kjørt..

#20122  av Zerpent

Jeg var og kika på bilen i dag. Ser så og si strøken ut. litt daff i lakken men den var litt skitten og upolert. får seg en vask og polering så...
Interiøret var meget pent. Ikke noe tegn til slitasje. Det er stoff.
Den har gått 113k. kun sommer kjørt.
Det var en liten sprekk i den delen av spoileren som går ned på karosseriet. Var vel en cm eller noe. ikke lett å se men...
17" azev felger. Litt småskader på et par av de.
Ikke noe tegn til rust.
Det følger ikke med vinterdekk.
Kun kasettspiller.

Han skal ha 139k for den. Er det et bra kjøp?
Synes det er litt dyrt. Må vertfall få med vinterdekk til den prisen. Kanskje litt avslag på grunn av skader på felg og den lille sprekken på spoileren + at det ikke følger med cd-spiller. Er det greit å prøve å prute på disse tingene?

Skal uansett ta en naf-test neste uke.

Så bilen din tommyboy. Meget pen men... jeg vil ikke ha rød bil lenger. Har hatt det i 4 år nå.

#20125  av chris

Zerpent skrev:Jeg var og kika på bilen i dag. Ser så og si strøken ut. litt daff i lakken men den var litt skitten og upolert. får seg en vask og polering så...
Interiøret var meget pent. Ikke noe tegn til slitasje. Det er stoff.
Den har gått 113k. kun sommer kjørt.
Det var en liten sprekk i den delen av spoileren som går ned på karosseriet. Var vel en cm eller noe. ikke lett å se men...
17" azev felger. Litt småskader på et par av de.
Ikke noe tegn til rust.
Det følger ikke med vinterdekk.
Kun kasettspiller.

Han skal ha 139k for den. Er det et bra kjøp?
Synes det er litt dyrt. Må vertfall få med vinterdekk til den prisen. Kanskje litt avslag på grunn av skader på felg og den lille sprekken på spoileren + at det ikke følger med cd-spiller. Er det greit å prøve å prute på disse tingene?

Skal uansett ta en naf-test neste uke.

Så bilen din tommyboy. Meget pen men... jeg vil ikke ha rød bil lenger. Har hatt det i 4 år nå.
Hva slags årsmodell er det snakk om dette? Litt tafatt at det bare var kassettspiller, og litt rart. Trodde alle mr2'er hadde cd som standard? Vinterdekk burde du få med. Men hvis bilen er 92 eller nyere, så er ikke dette noen upris. Er det 90-91 er det for dyrt.

#20144  av CelicaTurbo

synes det er litt prutemonn på den prisen, særlig om det var sprekk.. og lakken er gjerne greit å være sikker på at er pen før du betaler den prisen :)

ellers: 8 høytalere var ikke standard i 92+, min bil hadde bare 6, men hadde cd og kassett :)

#20145  av chris

CelicaTurbo skrev: ellers: 8 høytalere var ikke standard i 92+, min bil hadde bare 6, men hadde cd og kassett :)
Hehe, er tydeligvis ikke noe system på de høyttalergreiene :) Jeg trodde faktisk at 8 var standard på 2.rev ja. But I was wrong :)

#20146  av Zerpent

Det er snakk om en 93 mod.

Syns det var litt tafatt med kasett ja... har en cd spiller i gamlebilen så det er ikke så stort problem da men.

Tror det er en grei pris, men skal prøve å få prutet den litt ned og få med vinterdekk i prisen.

Den er ennå ikke registrert i norge. Importert for ca et halvt år siden. Han som selger den sa at jeg må ut med halv årsavgift, noen hundrelapper for skilt og forsikringen må være igjorden, og ikke noe mer.
Stemmer dette eller kan jeg få en smell og store utgifter?

EDIT: Er det standard med startsperre? Glemte å spørre.
Er det vanskelig å installere alarm selv eller bør et verksted gjøre det? Glemte også å spørre om det var det på denne bilen. Så ikke etter heller.

#20162  av Dalan

Det med at den ikke har vært registrert i Norge ville jeg sjekket opp litt nærmere..
Så lenge den ikke har vært registrert i Norge før, så har han vel kanskje ikke betalt alle avgifter som skal til..?
Så det burde du være helt sikker på først, at det ikke er noen avgifter som mangler å betales ;)
Ellers er ikke 139k en upris for en 93 mod, men litt prutingsmonn burde det være pga. kassett-spiller osv.. ;)

#20286  av Erlend

Sålenge han har betalt moms og importavgift på bilen så tror ikke jeg det er noe mer enn det Zerpent sier her nå jeg...men tør ikke si noe sikkert. Det er muligheter for at han ikke har betalt den importavgiften, og da blir det mye penger ekstra... Enig med Dalan, sjekk alt opp nøye.

#20338  av Zerpent

Takk for svar alle sammen.

Skal prøve meg på 130-135k for bilen og vil uansett kreve å få med vinterdekk i prisen.

Hva er dekkdimensjon på vinterdekk til mr2'n?

EDIT: Jeg hørte en pipe/suse lyd når jeg kjørte bilen. Den ble lysere etterhvert som farten økte. Er dette lyd fra luftinntak?