TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#21908  av MR2turbo

PwRmAd skrev:Gratis Waterinjecton, spesielt når du bor i Bergen :twisted: Flytte hjem jeg, og kjøre med 30psi dagen lang i 340 dager av året 8)
He he.. Godt å kunne finne noe positivt om været i Bergen, da ;)

#22138  av PwRmAd

hehehe,må jo prøve å se det positive i det :lol:

#33706  av Tommy

CelicaTurbo skrev:Det er vel ok pris for Apexi det, er ikke det billigste filteret du kan kjøpe for penger akkurat, heller ett av de dyrere filterne, men det er av bra kvaltiet da :)
henger meg på her igjen jeg.

Jah.... det var det filteret. har ikke fått bestilt enda, og det blir nok litt i dyreste laget. var jo skikkelig gira, reiv ut resonansboksen og var klar til å bestille... så var det et spm om penger. ikke så mye av det her nei. men nok om det. nå SKAL jeg ha luftfilter, så spm mitt bilr: har dere noen tips til hvor jeg får tak i et bra filter til ca 1000 lappen. driter i om det må renses osv.vil bare ha et som funker greit slik at jeg får jobben unnagjort!

#33708  av Christian

K&N er jo ett ok filter til en bra pris, koster vel rundt 800kr.

#33738  av mralp

Har K&N selv, funker utmerket til en helt ok pris :)

#33740  av Mr2 Mk2

Kjører med K&D filter,har ikke noe særlig sansen for kn-k&d men det blir jo grei lyd :roll: "jalladrit"

#33746  av Master

Har K&N filter og synes det virker helt flott. Må renses når det blir skittent da, men det tar ikke lang tid og koster ikke mye for en slik pakke med vaskemiddel og olje til filteret. Det lager også fin "sugelyd" spesiellt ved kald start og gir bedre respons og brummende lyd ved pådrag.

#33747  av Mr2 Mk2

Hehe ja sugelyden ved kaldstart er ekstrem! :shock: Skjønte ikke mye første gangen jeg tok kaldstart etter jeg monterte det :wink:

#33753  av chris

Glad jeg valgte Apexi-filteret jeg i hvert fall. Vedlikeholdsfritt, og.. i følge tester.. det som filtrerer best :)

#33757  av Master

jeg klarer ikke helt å fatte hvordan et luftfilter kan være vedlikeholdsfritt... :roll:

Det må da bli sotete og skittent med årene slik som ved alt utstyr i motorrommet og da må det jo minske "flowen".

Noen som kan gi meg en forklaring?

#33758  av chris

Master skrev:jeg klarer ikke helt å fatte hvordan et luftfilter kan være vedlikeholdsfritt... :roll:

Det må da bli sotete og skittent med årene slik som ved alt utstyr i motorrommet og da må det jo minske "flowen".

Noen som kan gi meg en forklaring?
Ikke vet jeg, men det funker i hvert fall. Og det skal ikke oljes inn heller.

#33784  av CelicaTurbo

neh, apexi filteret er vel "vedlikeholdsfritt" ved at det ikke skal oljes eller vaskes.. men derimot så skal det renses ved å blåse trykkluft gjennom det fra innside og ut.. så noe vedlikehold er det nå allikevel :)

#33785  av Master

ah okei ja for jeg fikk det ikke helt til å stemme at filteret skulle gjøre støv om til vakum eller brenne det opp eller noe... 8)

Men kjekt at det ikke trengs å vaskes/oljes sikkert

#33823  av chris

CelicaTurbo skrev:neh, apexi filteret er vel "vedlikeholdsfritt" ved at det ikke skal oljes eller vaskes.. men derimot så skal det renses ved å blåse trykkluft gjennom det fra innside og ut.. så noe vedlikehold er det nå allikevel :)
Ja, dette bør gjøres, men er ikke nødvendig spesielt ofte, etter det jeg har hørt. ?

#33857  av CelicaTurbo

trengs nok ikke gjøres så ofte nei, men er nok best å gjøre det oftere enn hva som er anbefalt om man har tilgang på lufttrykk da :)