TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #19989  av Tommy

Heizann, tenkte jeg skulle bytte luftfilter. Er ute etter litt mere lyd og tenkte jeg skulle prøve å bytte filter før jeg legger mere penger i det å kjøper effektanlegg.
Lurte på om noen her hadde noen bra tips, så på produkttesten, så jo greit ut det, men ble litt "skremt" av at bile kunne "fuske" litt ved vått vær. Det er jo ganske mye dritt vær her i Bodø så..kan bli mye fusking.
Er åpem for alle forslag, hvis dere vet om steder jeg får tak i disse oxo hadde det vært knæsj!!!!evt pris.
 #19996  av chris

Tommy skrev:Heizann, tenkte jeg skulle bytte luftfilter. Er ute etter litt mere lyd og tenkte jeg skulle prøve å bytte filter før jeg legger mere penger i det å kjøper effektanlegg.
Lurte på om noen her hadde noen bra tips, så på produkttesten, så jo greit ut det, men ble litt "skremt" av at bile kunne "fuske" litt ved vått vær. Det er jo ganske mye dritt vær her i Bodø så..kan bli mye fusking.
Er åpem for alle forslag, hvis dere vet om steder jeg får tak i disse oxo hadde det vært knæsj!!!!evt pris.
Når det gjelder den "fuskingen", så har jeg faktisk ikke opplevd det på flere måneder, virker som det kommer bare under ekstremt våte omstendigheter, hvis man f.eks. kjører i skikkelig øsregn, og så drar man gjennom en stor vanndam sånn at det kommer vann inn luftinntaket på venstre side på mr2'en.
Så du må ikke la deg skremme, det er et knall luftfilter, som gir rå lyd og bedre respons. :)

#20033  av erling

Min har aldri fuska etter jeg bytta filter. Ser ikke for meg at vannet skal kunne finne veien opp og inn i filteret heller. :)

#20034  av chris

erling skrev:Min har aldri fuska etter jeg bytta filter. Ser ikke for meg at vannet skal kunne finne veien opp og inn i filteret heller. :)
Filteret er jo åpent da. Men jeg har bare opplevd det ved et par anledninger. Kanskje det er annen årsak enn selve filteret?

#20046  av CelicaTurbo

opplevde heller aldri at min MR2 med Blitz filter fjusket.. tror nok dette kan ha med noe annet å gjøre :)

#20063  av kake

Har aldri opplevd det jeg heller. Kan nok være andre årsaker, defekt eller møkkete luftmengemåler kanskje?

#20078  av MRQuoc

som i min , der luftmengdemåleren er løs og teipet fast :? , og ledningen er skjøtet med sukkerbit og sølvteip :? ( for ett menneske sier nå jeg )
skal bytte injeksjon-mobul snart , må bare ha 2 frie dager til å stusse på den ..

#20086  av chris

Jo, men det har skjedd kun etter at jeg bytta luftfilter, og kun noen veldig få ganger under ekstremt våte forhold.

#20189  av Tommy

ok,men da tror jeg at jeg kliner til med det filteret. (Apexi Power Intake)
Hvor får jeg best mulig tibud på dette?noen som har den fjerneste anelse?

#20194  av chris

Tommy skrev:ok,men da tror jeg at jeg kliner til med det filteret. (Apexi Power Intake)
Hvor får jeg best mulig tibud på dette?noen som har den fjerneste anelse?
Har ikke http://www.powerzone.no grei pris på dette?

#21759  av Tommy

fikk oppgitt pris på 1750 inkl mva. er d e ok pris? just wondering...

#21762  av CelicaTurbo

Det er vel ok pris for Apexi det, er ikke det billigste filteret du kan kjøpe for penger akkurat, heller ett av de dyrere filterne, men det er av bra kvaltiet da :)

#21767  av chris

... og så er det vedlikeholdsfritt ;)

Men ja, det er et av de dyrere filterne det der :)

#21772  av CelicaGT

Har bestillt til min...Eg har venta 2 mnd på filteret. Eg har Celica, det er vel kanskje lettare å få til mr2.?...Bestillte hos powerzone

#21872  av PwRmAd

Gratis Waterinjecton, spesielt når du bor i Bergen :twisted: Flytte hjem jeg, og kjøre med 30psi dagen lang i 340 dager av året 8)