Side 2 av 3
Legg innLagt inn:10 okt 2003 10:22
av chris
Litt snodig, for jeg fikk ikke lyset når klossene mine var slitt helt inn til metallet i vinter.. og heller ikke når vi drev i garasja her og overhalte kalipperne, for da forsvant det jo mye bremseveske, som jeg fylte på etterpå. Men holdt jo på å starta bilen og sånn, så det lyset skulle vel kommet på da ?
Legg innLagt inn:10 okt 2003 10:36
av MR2turbo
Christian, oljetrykket er der ett eller to sekunder etter oppstart..

Legg innLagt inn:10 okt 2003 11:59
av chris
MR2turbo skrev:Christian, oljetrykket er der ett eller to sekunder etter oppstart.. 
Kristian mente du vel

Legg innLagt inn:10 okt 2003 12:33
av CelicaTurbo
mulig min sensor er overfølsom da
Markus: grunnen til at jeg snakket om oljetrykk var jo at ulingen hørte jeg etter at motoren hadde gått noen minutter, altså på et tidspunkt hvor turboen burde være holdt av oljetrykket (og ikke kommet med ulyd) selv om oljen ikke hadde nådd sin arbeidstemp..
Legg innLagt inn:10 okt 2003 14:08
av MR2turbo
okey.. hva slags ule-lyd er det snakk om egentlig? er det luft-lyd eller mekanisk lyd? Litt lyd er det jo alltid..

Legg innLagt inn:10 okt 2003 14:33
av CelicaTurbo
hehe, nei, det er en ulelyd som jeg sier, kan ikke forklare det som noe annet enn at et rakkerunge leker spøkelse under panseret: "uuuuuuuuii" og det steg i frekvens sammen med trykket intill jeg reagerte og reduserte gassen betraktelig.. ganske tydelig lyd også..
Legg innLagt inn:10 okt 2003 21:00
av Christian
1-2 sekunder på kald motor?
Min er adskillig tregere

Legg innLagt inn:10 okt 2003 22:25
av Erlend
mulig min sensor er overfølsom da
Er det ikke Toyota du har da?

Legg innLagt inn:11 okt 2003 11:52
av CelicaTurbo
oljetrykklyset mitt slokker som regel etter ett sekund.. før jeg byttet til denne tynne oljen så var det konsekvent at den slokket etter ett sekund, deretter tente i ett-to sekunder og så slukket igjen..
men jeg har ingen oljetrykksmåler med viser så klart..
Legg innLagt inn:11 okt 2003 17:34
av Christian
Oljetrykkslampa mi slokker også etter 1-2 sekunder, meteret derimot er rimelig tregt...skyldes sikkert luft i slangen eller no. (Mekanisk)
Legg innLagt inn:12 okt 2003 19:36
av Bjørn E
Ta av luftfilterelementet neste gang du er ute og kjører, Kristian. Da tenker jeg du får fram ulyd fra turboen hvis der er noen (lyd, altså)

Legg innLagt inn:12 okt 2003 20:11
av CelicaTurbo
hm, forsåvidt en god ide det.. bare en kort tur uten innsuget som demper. Men på den annen side så vet jeg at den ikke lager mye til lyd ved høyt trykk når motoren er varm så det er nok en stund til den må byttes.. men det tyder vel på at jeg bør være meget forsiktig de første minuttene jeg kjører.. men, jeg skjønner egentlig ikke hvorfor den lager lyd når den er kald, oljetrykket er nok der tilfredsstillende til å fungere som glidelager for akslingen, men mulig det er pga at den ikke smører særlig bra når oljen er kald?
Legg innLagt inn:12 okt 2003 20:16
av Mr2 Mk2
CelicaTurbo skrev:men mulig det er pga at den ikke smører særlig bra når oljen er kald?
Den smører vel litt dårligere ja er litt "tykkere",når den er kald
Legg innLagt inn:13 okt 2003 20:06
av @lpher
http://www.mkiv.com/techarticles/death_ ... _whine.wav
Sånn høres en CT12 turbo ut når den holder på å ta kvelden ihvertfall...håper ikke lyden på din er i nærheten av dette....
@lpher
Legg innLagt inn:13 okt 2003 20:40
av kennethx
steike, det hørtes ille ut gitt...