Vel, i dag måtte jeg ut en kjapp tur og tråkket litt mer enn vanlig på gassen ut av et kryss mens motoren fremdeles var ganske kald (en bil jeg hadde vikeplikt for var ikke så langt unna) og da hørte jeg en tydelig uling der fremme som ikke kan ha vært annet enn turboen. Jeg mener også at jeg har hørt den lyden en gang tidligere men da svakere. Det er ingen tegn til lyd om jeg trykker full gass når motoren er varm. Men men, dvs at turboen har begynt å få for mye slark, og jeg vurderer sterkt om det kan hjelpe foreløpig å bytte til tykkere olje siden akslingen blir holdt på plass av et oljelag.. Men det betyr at turboen min bør overhales snart, eller jeg bør skaffe meg noe annet.. noe som jeg økonomisk ikke er særlig klar for nå som bremsene også trenger oppmerksomhet
En annen ting er at i kveld var tredje gangen jeg har opplevd at allt drag forsvinner fra motoren en kort periode, alltid på kald motor og på lavt turtall mens jeg mer enn vanlig gass. Jeg tror at turbotrykket øker mens dette skjer, men det er ett lysende lys å dæsjen da som ser omtrent slik ut: ( ! ) i rød farge og er nede på høyre side.. Noen som har anelse om hva funksjonen til det lyset er? Det er da ikke check engine light nei..
GÃ¥r bort etter to-tre sekunder..

En annen ting er at i kveld var tredje gangen jeg har opplevd at allt drag forsvinner fra motoren en kort periode, alltid på kald motor og på lavt turtall mens jeg mer enn vanlig gass. Jeg tror at turbotrykket øker mens dette skjer, men det er ett lysende lys å dæsjen da som ser omtrent slik ut: ( ! ) i rød farge og er nede på høyre side.. Noen som har anelse om hva funksjonen til det lyset er? Det er da ikke check engine light nei..

- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet