TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da ser det ut til at Supran mÃ¥ vike...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#191300  av Neemi

Gratulerer så mye @lpher ;)

Håper du får mye moro med ny bil også.
Lexus er jo ikke noe dårlig valg.

#191335  av Goose

Gratis @lpher.

Nye IS2xx serien er meget stillig bil. IS250 vilel jeg sette ganske lege opp på lista. Ikke på topp fordi den har feil motor (min mening)

Tipper at du "ikke er så fornuftig" ennå og spliter ny IS220d med 177hk diesel er ikke noe valg for deg men hos meg er den øverst på lista.

Ellers de GS modelene du nevner.

RXen er ikke så tøff som resterende.

Forstår at du er ute etter en familie recer, for ellers så kunne du ha kikket på LandCruiseren som er meget tøff familie bil.

Ble mye diesel prat her, men etter å ha skiftet fra 1,8 143hk bensin til 1,4 90hk diesel vil jeg aldri kjøpe noe som går på bensin.Men det blir nok litt anerledes overgang fra Supra med masse hk enn fra celica med kun 143hk.
Men min mening: DIESEL ER TINGEN! 8)

#191349  av @lpher

Andy_Celica skrev: Må henge meg på jeg også,
Gratulere masse med baby :mrgreen:
Thanx :)
Andy_Celica skrev: Litt synd at du må selge supraen da, men du har jo kommet med mange fine alternativer.
SÃ¥nn er det bare i avgiftslandet norge vettu ;)
Andy_Celica skrev: Rx300 er da en sinnsykt rå bil, han jeg kjøpte bilen av har kjøpt seg en slik og titta da selfølgelig på den da, og den er helt rå.
Synes mk2'en er skikkelig tøff...men den blir som sagt litt for dyr denne gangen :)
Andy_Celica skrev: Samme gjelder vel for is250, har ikke prøvekjørt den men har jo fått titta litt på de (en nabo har den) og den er jo helt rå, han har hatt is200 bytta den ut med en volvo v70 2,0t 2006, gikk 2 mnd før volvoen var lever tilbake og is250 var i garagen hans! Så dette er en grom bil!
IS'en frister ja ;)

#191350  av @lpher

CelicaGT skrev:Grattis med småttis på vei.
Har merka meg at du har skreve endel om nye is, tenkte med meg sjølv at det ikkje gjekk lenge før du kom med planer om å skifte. :-)

Lykke til med "ny"bil valget!
Thanx...regna med at noen her inne la merke til fokus-skiftet ja :D

#191351  av @lpher

TOYPARTS skrev:innbytte på caldina? 8)
Tempting ;) Meeeen..jeg tror madammen fikk nok av å være passasjer på venstresiden UTEN ratt da vi var på kypros i sommer! :D

#191352  av @lpher

sw20 skrev:Grattulerer på vei !!

Min familie plan bil er ivertfall Lexus Is300 sportcross
Thanx....har lyst på litt større jeg ;)

#191354  av @lpher

Zepticon skrev: Gratulerer med baby da... nå blir det bleieskiftarbeider? :D
Overhengende fare for det ja ;)
Zepticon skrev:
Synd du må selge en slik drømmebil da...
Men det er jo bakseter i den så hva er problemet?
Skulle gjerne hatt litt større bagasjerom også ;)
Zepticon skrev: Tar du inbytte i en delvis stylet Mazda 626, og en pose Twist som mellomlegg? :lol:
Hmm...vern om dine favorittbiter?
 #191355  av @lpher

hugomidt skrev:hør med toyparts om han vil selge "avensisen" sin....
greit bagasjerom, bra med motor, 4 wd, kan ha takboks i mathcande farge..... sabla fin farge..
en ekte "sleeper"....
Som tidligere nevnt...må nok nesten ha LHD-bil ;)

#191356  av @lpher

GT4 CS skrev:Grattis med unge på vei :D

Hva med og bare kjøpe seg en gammel sliten volvo eller noe, og beholde supraen :lol:
Thanx...men jeg er blitt såpass bortskjemt nå...at en sliten billig-bil i tillegg...tror jeg ikke jeg makter :D

#191359  av @lpher

jan-erik skrev: Gratulerer så mye Alf! Jeg har vært i den heldige situasjonen at jeg har fått beholde morobilen min, selv om junior nå snart er 2 år. Vil absolutt anbefale en stasjonsvogn, som gjør barnevogn plasseringa mye enklere. Bare vent til du skal på ferie med alt du trenger å ha med deg :wink: .
Takker...men..hvor ofte drar man på ferie da? ;) VI bor også ganske sentralt....3-5 minutt gange unna butikker, pol apotek you name it ;)
jan-erik skrev: En Sportcross 300 eller RX300 må jo være midt i blinken? Avensis er jo snusfornuften, men går jo dusinvis av de, så blir kanskje litt kjedelig.
Bagasjerommet på sportcrossen kan umulkig være større enn hva det er på GS'en da? :) Er nok at fattern har avensis som firmabil ja...nok med en i familien liksom :D
jan-erik skrev: Men hva med en stasjonsvogn til ca. 150K og en Supra NA til rundt 200K?
NA Supra kommer når madammen kjører opp ;)

#191360  av @lpher

Azrael skrev: Gratulerer så mye med smått på vei :) .
Takker :)
Azrael skrev:
Hvis jeg skulle tatt mest hensyn til plass og barnevogn etc, så ville jeg valgt RX300`n (eller en stasjonsvogn av noe slag).
Mja...men nå har jeg forstått det slik at RX'en faktisk en merkbart mindre i baksetet enn fks GS'en...og SUV-høyden gjør faktisk at den ikke er ideel å stå å montere barnesete inn og ut av...dette ifølge eiere av begge typen biler (på us-lexus-forumet) ;)
Azrael skrev:
Men en personlig favoritt blandt de tidligere nevte modellene er nok en GS 300/400.
Havner somregel ditt jeg også ;)
Azrael skrev:
Men når alt kommer til alt, så burde dere vel velge en bil som har god plass. Ved feks ferier er det jo en del saker man må pakke til detta lille krapylet, og da er det vel greit om en skal slippe og sitte med dette på fanget :wink: .
True...og jeg tror GS'en blir mer enn stor nok :)

#191361  av @lpher

Tore skrev:Grattis Alf! Da får vi kjøre om kapp med barnevogn på treff til neste år, vi skal ha i slutten av desember :D Holder på å finne racing-klær til poden i disse dager, du vet tidlig krøkes osv... :lol:
Thanx...tidlig krøkes.... :D
 #191362  av @lpher

chris skrev:
@lpher skrev:MEN...for å ikke gjøre hele posten om til en glorifisering av min og madammens forplantningsevne :mrgreen:
Pokker, jeg som ønsket å kunne kommentere den der :mrgreen:
Pfft....har ikke sett noe bevis på at litjkar'n din funke enda?! :mrgreen: