TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Da ser det ut til at Supran mÃ¥ vike...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #191142  av @lpher

Tenkte meg den overskrifta funka ja?! :mrgreen:

Truth is...jeg og madammen har forsøkt å bli foreldre ei stund her nå...og det ser ut til at vi er godt på vei til å klare det ;)

Grunnen til at jeg poster dette såpass tidlig (termin er ikke før litt uti neste år ;)) ...er rett og slett at jeg må forsøke å adoptere bort Supran...til ett hjem der jeg vet den får den godt ;) Da vi kommer til å trenge en bil med litt mer bagasjeplass enn det Supran kan gi oss...og for å unngå alt for masse spørsmål om termin etc. i salgs-tråden...legger jeg det rett og slett ut her :D

MEN...for å ikke gjøre hele posten om til en glorifisering av min og madammens forplantningsevne :mrgreen: Så kan jeg vel heller spore tråden på plass med ærlig å innrømme at tankene mine snart gikk i retning av "hvilken bil skal vi ha nå da?!!" :D

So...hvilken bil skal vi velge?
Kriteriene er som følger:
1. Lexus eller Toyota.
2. "Småbarns familievennlig" bagasjeromsplass og bakseteplass er stikkord her.
3. Enten RWD eller AWD
4. Sekser eller åtter....må ha "litt" hester så ikke overgangen blir ALT for stor! :D

Her er min egne favoritter ihvertfall:
(Disse bilene er eller vil bli i rett prisklasse for oss innen neste sommer)

Nye IS250:
Meget usikker på bagasjeromsplass...og bakseteplass i denne...

Mk2 GS:
Enten en 1998-2000 GS400 (import fra usa) eller en 2001 GS430 (import fra tyskland) Hvor "familie vennlig" er bagasjerommet på disse bilene?
Kan også vurdere en GS300...som vil gi oss en 2003-2004 modell.

Mk1 RX300:
Denne er...selvfølgelig...favoritten til madammen...men avgjørelsen er helt og holdent min ;) Er vel kanskje denne som "sier" småbarnsfamile mest..men jeg re redd overgangn blir for stor til at jeg trives ;)
En annen ting er at RX'en vistnok ikke er like hendig med barnestol som fks. GS...

Mk2 RX300
Denne blir nok dessverre for dyr enda...

So..hva mener dere gutter og jenter? :)

..og for å avslutte en allerede lang post...så må jeg si at å beholde supran...og kjøpe en billig bil i tillegg er out of the question...da madammen ikke har førerkort...og jeg selv har blitt såpass bortskjemt med bil...at jeg tror ikke jeg klarer å kjøre en "billig-bil" til daglig! :D

...og VELDIG helt til slutt...så må jeg få komme med en lovnad...det øyeblikket madammen kjører opp...blir det Supra NA som nummer-to bil...etter Mourom-modellen! :D So you see..dere blir ikke kvitt meg uansett hva jeg velger å kjøpe! :D
Sist redigert av @lpher den 10 aug 2006 22:37, redigert 1 gang totalt.
 #191146  av arctic_celi

@lpher skrev:Tenkte meg den overskrifta funka ja?!
Yes! Den funket veldig bra gitt... MÃ…TTE bare SE! :-)
Så vår @lpher "o store supra guru" som svarer på alt angående supra skal selge supra'en sin?
Uff uff... nesten litt trist dette da @lpher!

Forresten så vet kanskje ikke alle så masse om bilen din.
Jeg vet faktisk alt for lite :D Litt info om den har jo vært kjekt :)

Angående baby: Grattis! Verden blir ikke den samme har jeg hørt :wink:

#191149  av Andy_Celica

Må henge meg på jeg også,
Gratulere masse med baby :mrgreen:

Litt synd at du må selge supraen da, men du har jo kommet med mange fine alternativer.
Rx300 er da en sinnsykt rå bil, han jeg kjøpte bilen av har kjøpt seg en slik og titta da selfølgelig på den da, og den er helt rå.

Samme gjelder vel for is250, har ikke prøvekjørt den men har jo fått titta litt på de (en nabo har den) og den er jo helt rå, han har hatt is200 bytta den ut med en volvo v70 2,0t 2006, gikk 2 mnd før volvoen var lever tilbake og is250 var i garagen hans! Så dette er en grom bil!
 #191150  av @lpher

arctic_celi skrev:
Yes! Den funket veldig bra gitt... MÃ…TTE bare SE! :-)
Thought so :D
arctic_celi skrev: Så vår @lpher "o store supra guru" som svarer på alt angående supra skal selge supra'en sin?
Uff uff... nesten litt trist dette da @lpher!
Takker for tilliten....og ja...det er nok litt vemodig ja...men sånnt skjer ;)
arctic_celi skrev: Forresten så vet kanskje ikke alle så masse om bilen din.
Jeg vet faktisk alt for lite :D Litt info om den har jo vært kjekt :)
Mere info kommer ;)
arctic_celi skrev: Angående baby: Grattis! Verden blir ikke den samme har jeg hørt :wink:
Har hørt snakk om det...og vi gleder oss grundig til det også :D

#191158  av CelicaGT

Grattis med småttis på vei.
Har merka meg at du har skreve endel om nye is, tenkte med meg sjølv at det ikkje gjekk lenge før du kom med planer om å skifte. :-)

Lykke til med "ny"bil valget!

#191171  av TOYPARTS

innbytte på caldina? 8)

#191176  av sw20

Grattulerer på vei !!

Min familie plan bil er ivertfall Lexus Is300 sportcross
Vedlegg
2002%20IS300%20SportCross%20Graphite%20front%20left%201024.jpg
2002%20IS300%20SportCross%20Graphite%20front%20left%201024.jpg (131.59 kiB) Vist 616 ganger

#191179  av Zepticon

Gratulerer med baby da... nå blir det bleieskiftarbeider? :D
Synd du må selge en slik drømmebil da...
Men det er jo bakseter i den så hva er problemet?

Tar du inbytte i en delvis stylet Mazda 626, og en pose Twist som mellomlegg? :lol:
 #191192  av hugomidt

hør med toyparts om han vil selge "avensisen" sin....
greit bagasjerom, bra med motor, 4 wd, kan ha takboks i mathcande farge..... sabla fin farge..
en ekte "sleeper"....

#191206  av GT4 CS

Grattis med unge på vei :D

Hva med og bare kjøpe seg en gammel sliten volvo eller noe, og beholde supraen :lol:

#191207  av jan-erik

Gratulerer så mye Alf! Jeg har vært i den heldige situasjonen at jeg har fått beholde morobilen min, selv om junior nå snart er 2 år. Vil absolutt anbefale en stasjonsvogn, som gjør barnevogn plasseringa mye enklere. Bare vent til du skal på ferie med alt du trenger å ha med deg :wink: . I vår husholdning har vi førerkort begge, og med barnehage henting og slikt nå har vi faktisk gått til anskaffelse av enda en stasjonsvogn som blir den nye hverdagsbilen min (MR2-en egner seg nå ikke lenger til melk og brød kjøring)

En Sportcross 300 eller RX300 må jo være midt i blinken? Avensis er jo snusfornuften, men går jo dusinvis av de, så blir kanskje litt kjedelig.

Men hva med en stasjonsvogn til ca. 150K og en Supra NA til rundt 200K?

#191223  av Azrael

Gratulerer så mye med smått på vei :) .

Hvis jeg skulle tatt mest hensyn til plass og barnevogn etc, så ville jeg valgt RX300`n (eller en stasjonsvogn av noe slag). Men en personlig favoritt blandt de tidligere nevte modellene er nok en GS 300/400.
Men når alt kommer til alt, så burde dere vel velge en bil som har god plass. Ved feks ferier er det jo en del saker man må pakke til detta lille krapylet, og da er det vel greit om en skal slippe og sitte med dette på fanget :wink: .

#191228  av Tore

Grattis Alf! Da får vi kjøre om kapp med barnevogn på treff til neste år, vi skal ha i slutten av desember :D Holder på å finne racing-klær til poden i disse dager, du vet tidlig krøkes osv... :lol: