TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk hjem ny motor i gÃ¥r!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#22093  av MR2turbo

Cameleon, bare motoren sånn koster ca. 15000kr... Jeg har ikke store planer med den motoren jeg skal ha i i vinter, men havner kansje på ca280hk..
Har du nok riksdaler kan du nok klare å få opp i 700hk ut av en sånn motor ;)

Chris, jeg har solgt den til en kompis, men skulle jeg satt den til salgs vet jeg at jeg kunne fått hvertfall ca.9000 for den.. men det blir desverre ikke aktuelt nå ;) Og siden den trenger en overhaling liker jeg å selge den til en jeg vet at ikke gjør noe av å måtte skru endel på den ;) og som kjenner motoren godt med tanke på hvordan tilstanden er på den...

Men det finnes flere motorer da.. så det går jo greit å skaffe flere...

#22121  av Speeder

For å få ut 280 av denne motoren, så skal det vel ikke så mye til..:)

Her er en dyno fra http://www.st205.net sin bil:
http://www.st205.net/mycar.htm#dyno

Inne på siden hans står det hva han har gjort av mods på motoren, og det er ikke allverden, likevel har har bremset bilen til ca. 310HK

Det jeg lurer litt på er HK på hjulene, det er 200, er det vanlig med så mye tap?

#22130  av chris

The most recent power figures I have are from Wetterauer Technik in Koblenz (during our Nurburgring trip) on 19th April 2003. It was a cold morning, and I decided to up the boost to 1.25 bar. The results were 337 bhp, 285 lbf ft.

#22260  av cameleon

Skulle ønske jeg hadde like mye peiling på motorer som visse andre her hehe. Hadde hatt et stort verksted osv :wink: Hvor mye hester er det standard i en slik motor da markus? en til 15000?

#22263  av MR2turbo

Verksted er flott å ha, ja :) Orginalt i den motoren er det 245hk..

#22266  av CelicaTurbo

verksted og mer mekkekunnskap hadde jeg ikke sakt neitakk til, særlig verkstedet er et savn (siden kunnskapen kan tilegnes via verkstedet :) )

#22268  av MRQuoc

skal si meg enig der , jeg har jo engang ikke en garasje ... bare det er en stor savn ..

#22270  av tbergstad

Jeg har tilgang til et stort verksted, med all slags utstyr man kan drømme om.. :D Bestevennen er et mekanisk geni, som sin far og faren har bygga om et helt fjøs til verksted.. :wink:

#22272  av kennethx

tbergstad skrev:Jeg har tilgang til et stort verksted, med all slags utstyr man kan drømme om.. :D Bestevennen er et mekanisk geni, som sin far og faren har bygga om et helt fjøs til verksted.. :wink:

**misunne**

#22278  av Christian

Ett skikkelig og oppvarmet verksted, samt det verktøyet som trengs er meget viktig ja.
Har heldigvis et på 300m2 hjemme 8)

#22283  av Mr2 Mk2

kennethx skrev:
tbergstad skrev:Jeg har tilgang til et stort verksted, med all slags utstyr man kan drømme om.. :D Bestevennen er et mekanisk geni, som sin far og faren har bygga om et helt fjøs til verksted.. :wink:

**misunne**
MEG Ã…!! :(

#22300  av MR2turbo

Ja verksted er gull verd! Jeg har 200kvadrat som jeg deler med 2 andre og så har vi fullt utstyrt bilverksted på jobb som er kun til privatbruk for oss ansatte. Med løftebukk og det aller meste av spes. verktøy.. :D

#22313  av CelicaTurbo

jeg så et hus i fredrikstad til salgs for en stund tilbake (samboeren kommer derfra og holder oversikten), hvor "garasjen/verkstedet" hadde større areal enn boarealet :)

#22315  av MRQuoc

CelicaTurbo skrev:jeg så et hus i fredrikstad til salgs for en stund tilbake (samboeren kommer derfra og holder oversikten), hvor "garasjen/verkstedet" hadde større areal enn boarealet :)
fiii faaadeerrr : må jeg bare si ;)
da vet vi på østlandet hvor vi har rasteplass\Motell\verksted hen'e :p

#22317  av CelicaTurbo

hehe, bare synd det ikke var jeg som kjøpte det huset da, men det verkstedet falt i god smak ja :)