TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fikk hjem ny motor i gÃ¥r!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #21787  av MR2turbo

I går fikk jeg hjem en 3.gen j-spec 3sgte som jeg skal sette i bilen i vinter.. :D Fikk tak i en som har gått ca.80.000km, så den bør holde en stund.
Får ikke helt bestemt meg om jeg skal flytte over delene til den andre motoren jeg har, som har gått kun 65.000km. må tenke litt på det de neste dagene.

Så da skal jeg selge orginalmotoren min med turboneticsturboen og ledn.nett+ ECU. Har allerede en som så godt som har kjøpt det av meg :)
så jeg slipper å stresse med å selge det.. ;)

Så må jeg og ta meg en tur til Toyota for å shoppe reg.reim og tenningsdeler sånn at det er nytt når den settes i bilen :)

Gleder meg bare masse til å beggynne å skru! :D

Her er noen bilder:

Bilde
Bilde
Bilde

#21790  av chris

Fett Markus. En sånn en skal jeg også ha, en gang.. når jeg får råd.. ;)

Bare av ren nysgjerrighet.. hvor mye betaler fyren for gamlemotoren din?

#21796  av CelicaGT

Ka er forskjellen på desse 2 motorane?
Er litt sugen på turbo motor, veit ikkje korleis det vil bli med så masse hk og feilhjulstrekk.. :?

#21805  av Mr2 Mk2

Off rått...Skulle ønske jeg hadde garasje;)

#21826  av Amund

aa i steike rastafletter. det er godt det er noen som er stinn av gryn.

konge det der! 8) :wink:

#21828  av Mr2 Mk2

Amund skrev:aa i steike rastafletter. det er godt det er noen som er stinn av gryn.konge det der! 8) :wink:
Hvor står du i forhold til motorbyttet da?
Er bilen uten motor,ikke kjørbar eller venter du litt enda?

#21861  av Amund

Jostein skrev:
Amund skrev:aa i steike rastafletter. det er godt det er noen som er stinn av gryn.konge det der! 8) :wink:
Hvor står du i forhold til motorbyttet da?
Er bilen uten motor,ikke kjørbar eller venter du litt enda?
Er i sveits akkurat naa, saa jeg venter til jeg kommer hje igjen.. saa over helgen tenker jeg skal begynne med aa ta ut en liten 1600 ja..

#21896  av Erlend

Markus, skal du polere og style motoren når den først er så fin og tilgjengelig? Liker å se en ren og pen motor på en rå bil jeg :twisted:

#21910  av MR2turbo

chris skrev:Fett Markus. En sånn en skal jeg også ha, en gang.. når jeg får råd.. ;)

Bare av ren nysgjerrighet.. hvor mye betaler fyren for gamlemotoren din?
Det blir vel ikke så lenge til chris? ;)
Han som kjøper orginalmotoren min er en kompis av meg, så han får den alt for billig ;) han skal betale 6500 med turbonetics turbo, ledningsnett og hjerne... :P Jeg kunne helt sikkert fått endel mere men nå slipper jeg både å styre med salg og frakt... så det er like greit..
har aldri vært noen kjøpmann, så jeg tjener ikke så mye på sånt, jeg ;)
CelicaGT skrev:Ka er forskjellen på desse 2 motorane?
Er litt sugen på turbo motor, veit ikkje korleis det vil bli med så masse hk og feilhjulstrekk.. :?
Hvilke to? de to på bildet, eller de på bildet vs. den i bilen?
De to på bildet er helt like men den ene er ikke helt satt sammen..
Amund skrev:aa i steike rastafletter. det er godt det er noen som er stinn av gryn.

konge det der! 8) :wink:
hehe, du skrev litt feil der.. jeg er blakk men har et par motorer ;) ;)
erling skrev:
MR2turbo skrev:I går fikk jeg hjem en 3.gen j-spec 3sgte..
Duuu....? :roll: Hvorfor skal du ha så mange sånne..? :D
Jeg har begynnt å samle :D skal hvertfall ha 15stk før jeg er fornøyd.. :mrgreen:
Nei, seriøst så skal jeg sette den ene i bilen og ha den andre som prosjekt-motor.. ;)
Christian skrev:Kan begynne med motor import snart du :)
jepp ;) he he denne gangen hadde vi tre motorer med hjem... en Impreza GT motor, en 200sx turbo motor og min..
Erlend skrev:Markus, skal du polere og style motoren når den først er så fin og tilgjengelig? Liker å se en ren og pen motor på en rå bil jeg :twisted:
Jeg har tenkt til å begynne å plukke av det jeg skal shine opp så fort som mulig, så det vil nok se bedre ut når jeg er klar til å sette motoren i.. Den er litt korrodert etter å ha stått ute i Japan og vært noen uker på båt... :)
Jeg liker og flotte motorer, da :D

#21930  av CelicaTurbo

hm, du har blitt en god handelspartner for det danske selskapet du Markus, tar nok godt imot deg med kaffe og kaker når du kommer vel? :)

#21940  av MR2turbo

hehe har kansje det :) Blir tatt imot med kaffe, kaker og øl ;)

#21959  av cameleon

Bare av ren nysgjerrighet, hva må du ut med for noe slik? er det mye hk du vil få ut av denne el? Kunne tenkt emg noe slik jeg også. Hadde vært konge. Gleder meg til å se bilen din live en gang. Har sett alle bildene av den p hjemme siden din og jeg må bare få si "DAMN" :wink: :D

#21961  av chris

MR2turbo skrev: Det blir vel ikke så lenge til chris? ;)
Nja.. we'll see ;)
MR2turbo skrev: Han som kjøper orginalmotoren min er en kompis av meg, så han får den alt for billig ;) han skal betale 6500 med turbonetics turbo, ledningsnett og hjerne... :P Jeg kunne helt sikkert fått endel mere men nå slipper jeg både å styre med salg og frakt... så det er like greit..
har aldri vært noen kjøpmann, så jeg tjener ikke så mye på sånt, jeg ;)
Er det nå jeg skal by 7000, og komme nedover og bytte motor? :D