Mr2Even skrev:kake skrev:Mr2Even skrev:Sportsfilter er ikke å anbefale, bilen går faktisk dårligere (men ikke visst du går for datasprut også) Innsats-sportsfilter gjør ikke noe..
Det er helt feil det du skriver. Det gjelder jo selvsagt å plassere filteret nærmest luftinntaket på siden og skjerme det for varme. Det er hovedsakelig responsen som blir forbedret. Det har nok endel å si når man fjerner alle de boksene også. Og datasprut på en original N/A ? Hva i all verden har det med luftfilteret å gjøre uansett 
FireWalk skrev:skjønner ikke hvorfor man absolutt skal måtte bytte til turbo motor.. GTI motoren er vel så morsom syntes nå jeg, har en helt annen karakteristikk, turtallmaskin til de grader. kjempemorsom å kjøre.
Veldig enig i den der. Lurer på hvor mange av de som skifter til turbo som egentlig greier å utnytte N/A'en maksimalt.
Nrei det er ikke feil.. Min ble hvertfall værre å kjøre. Motoren er justert i forhold til det orginale oppsettet, men visst du går over til programerbar chip, så blir det bedre.
Jeg har også fått det bekreftet av Tg-bil i drammen, at dette er tilfelle. De setter nesen alltid tilbake det orginale oppsettet på bilen igjen på grund av dette..
Jeg har et Green filter du kan få billig, hvis du vil prøve dette uansett 
Man får ikke så veldig mye mer hk av å montere sports-luftfilter.. Men motoren får litt lettere for å puste. Hvor mye hk man får varierer fra bil til bil.. men kanskje man får 1 hk ekstra... det er slettes ikke umulig, kanskje til og med litt mer på noen motorer..
Men at man får mindre er helt feil. Kanskje du har opplevd det som at du har fått mindre fordi du har kjørt bilen mye og blitt vant med den. Som regel føler man at bilen blir tregere og tregere jo lengre en har hatt den. Faktum er at du bare venner deg til ytelsen, og føler den går saktere og saktere, mens den i realiteten er like rask som den dagen du kjøpte den.. dette er et kjent psykologisk fenomen.
Hjernen på MR2 gti er ikke så veldig forskjellig fra 3S-GTE motorene, så den vil justere bensin og tenning automatisk basert på de forholdene som er i motoren. Får motoren inn mer luft pga et sportsfilter, så vil hjernen justere seg utifra de forholdene og ytelsen vil øke.
EDIT: det er stor forskjell på forskjellige filter, så det kan lønne seg å kjøpe et kvalitetsfilter fremfor noe billig greier som slipper igjennom halvparten av all dritt som kommer dets vei...