TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips til hva jeg kan gjøre med min orginale mr2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #195875  av GhostRider88

Hei

jeg har nå kjøpt meg en orginal og strøken toyota mr2 91mod.

Det jeg lurer på er om noen har tips til ting som kan gjøres innenfor styling, trimming O.L. som ikke koster altfor mye. :)

Takker for tips, og kommer til å legge ut bilder under "prosjektet" ;)

Slik ser den ut nå:
Vedlegg
03092006(002).jpg
03092006(002).jpg (205.58 kiB) Vist 147 ganger
03092006.jpg
03092006.jpg (195.58 kiB) Vist 152 ganger

#195880  av christer

hadde jeg vært deg hadde jeb begynt å spare penger til turbomotor, det gjør jeg... for hvis du skal gjøre alle slags små ting først så blir dette fort dyrt... hvis du venter litt så får du også litt mer tid til å se hva som er av styling ol. på markede... men skal du absolutt gjøre noe ville jeg skiftet blinklysene, forran og siden:
http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n3=209&pk=2

får det nok billiger ander plasser...

#195887  av kake

Skaff deg skiltholder foran, slik at skiltet kommer rett. Delenummeret er 52121-17040 (Originaldel). Koster ca 300,- hos Toyota. Det ser ikke bra ut å ha skiltet sånn der spør du meg :P

Hvite blinkere på siden og foran, se her. Eller du kan sjekke ebay for diamondcut lykter f.eks.

Understellsoppgradering er forresten den beste modifikasjonen du kan gjøre på SW20 :) Noen ålreite senkefjærer og enten gule koni eller kyb agx dempere kan varmt anbefales.

#195900  av GhostRider88

takker for tips :)

Er det noe jeg kan gjøre på tuning siden som ikke er så dyrt? blir litt for mye med turbo syns jeg, har vurdert et ikke alt for dyrt lystgass anlegg, men vet ikke. Noen som vet om montører av lystgass anlegg som ikke er alt for dyre?
må jeg skifte noe annet ved montering av lystgass anlegg?

#195903  av kake

Er ikke lystgass litt vel f&f ? :) Skjønner ikke helt vitsen med det...

For å få litt bedre respons og rå lyd kan du jo kjøpe et kvalitets-konfilter som Blitz, Apexi eller KN. Kombiner det med et effektanlegg, samt fjern katalysatoren så blir det ganske merkbart.

Billigste modifikasjonen er kanskje å justere tenningen din litt mer aggresivt. Jeg kjører min på 12.5 grader (standard er 10), og det gir en betydelig økning i respons og bedre skyv på lavere turtall. Ulempen er at du må kjøre 98 oktan. Tenningsdelene bør også være i tipp-topp stand.

#195912  av GhostRider88

kake skrev:Er ikke lystgass litt vel f&f ? :) Skjønner ikke helt vitsen med det...

For å få litt bedre respons og rå lyd kan du jo kjøpe et kvalitets-konfilter som Blitz, Apexi eller KN. Kombiner det med et effektanlegg, samt fjern katalysatoren så blir det ganske merkbart.

Billigste modifikasjonen er kanskje å justere tenningen din litt mer aggresivt. Jeg kjører min på 12.5 grader (standard er 10), og det gir en betydelig økning i respons og bedre skyv på lavere turtall. Ulempen er at du må kjøre 98 oktan. Tenningsdelene bør også være i tipp-topp stand.
så du anbefaler å kjøpe powerfilter fremfor lystgass? virker så digg med lystgass hehe ;) men er ganske dyrt... måtte i tilfelle fått et bra tilbud om det skal bli noe. Noen som forressten vet om et lystgass kit som er rimelig? man må vell nesten få en som har erfaring med lystgass til å montere også... vil ikke risikere å ødelegge noe.

#195913  av christer

har du bilde av skiltrammen?

#195914  av GhostRider88

christer skrev:har du bilde av skiltrammen?
hvis du mener skiltet foran så ja ;)
Vedlegg
9_-1334052517.jpg
9_-1334052517.jpg (42.98 kiB) Vist 808 ganger

#195916  av GhostRider88

har et lite tileggs spørsmål og det er at på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust.

Er det noen som trur dette kan være rust? det flasser som sagt ikke av og det er stein hardt. Det som er brukt for å dekke steinspruten er en slik svart lakk penn.

Takker for svar :)

#195968  av christer

mente skiltrammen fra toyota... beklager, dårlig pressisert av meg...

#195992  av CelicaTurbo

få på 92+ frontleppen og lakker denne i bilens farge, og bytt til 94+ baklykter, samt litt lavere bil med fjærer+dempere så er du langt på vei i retning en tøffere bil som fremdeles ser orginal ut :D

#195994  av GhostRider88

GhostRider88 skrev:har et lite tileggs spørsmål og det er at på venstre hjulbue under så er det en liten steinsprut som jeg jeg har pusset å lakket med toyota lakk. Ovenfor denne steinspruten på framsiden så er det noen små lakk "kuler" som forrige eier har tatt på, pga steinprut. Det som jeg lurer på er om det kan være rust under dette. Jeg har kjennt på det og klora litt for å se om det var luftbobbler med rust under, men det er stein hardt og ingen ting flasser av, noe som det ville gjort om det var rust.

Er det noen som trur dette kan være rust? det flasser som sagt ikke av og det er stein hardt. Det som er brukt for å dekke steinspruten er en slik svart lakk penn.

men er det noen som kan svare meg på det spørsmålet over? Tviler sterkt på at det er rust selv i og med at jeg har sett og kjennt hvordan det er, men vil høre andres mening også ;)

#195998  av CelicaTurbo

er det hardt er det sannsynlighvis ikke rust..

#196005  av Morten

GhostRider88 skrev:virker så digg med lystgass hehe ;) men er ganske dyrt... måtte i tilfelle fått et bra tilbud om det skal bli noe. Noen som forressten vet om et lystgass kit som er rimelig? man må vell nesten få en som har erfaring med lystgass til å montere også... vil ikke risikere å ødelegge noe.
Husk og at det er skjulte kostnader med lystgass. Er jo ikke bare å montere og så er du ferdig for alltid, gassen må jo fylles på i hytt og pine også. sjekk ihvertfall ut hvor du kan få gjort det lokalt, og hvor mye det koster hver gang før du bestemmer deg. :wink:

#196025  av GhostRider88

CelicaTurbo skrev:er det hardt er det sannsynlighvis ikke rust..
det er det jeg trur også, for om det hadde vært rust så ville det jo ha flasset av når man pirket på det. Det er jo som sagt stein hardt :)