Side 2 av 2

Legg innLagt inn:18 sep 2006 19:16
av Mr2Even
Tja dyser og sånn..

Legg innLagt inn:18 sep 2006 22:38
av Andy_Celica
Mr2Even skrev:Tja dyser og sånn..
Hvis bilen går magert, er det pga at bilen får for lite bensin (lambdaen skal sørge for at dette er riktig) med for lite bensin blir det gjerne en del varmere i tenningkamerne, dette kan føre til tenningsbank.

Det er ingen kanaler osv som kan bli tette av det. :D

Legg innLagt inn:18 sep 2006 23:23
av ArildM
Gjelder det samme for 4age motorene?

Hadde bilen inne på eu kontroll og dem mente bilen fikk for lite bensin? Og at den gikk rart på tomgang(de nevnte oxo at dem hadde justert på et eller annet uten at det ble noe bedre)...Pluggene var normalt slitt når jeg skifta i sommer, og har ikke merka no ellers :/

Blir kanskje litt off topic dette da, menne noen som har no peil? :roll:

Legg innLagt inn:19 sep 2006 08:36
av Andy_Celica
ArildM skrev:Gjelder det samme for 4age motorene?

Hadde bilen inne på eu kontroll og dem mente bilen fikk for lite bensin? Og at den gikk rart på tomgang(de nevnte oxo at dem hadde justert på et eller annet uten at det ble noe bedre)...Pluggene var normalt slitt når jeg skifta i sommer, og har ikke merka no ellers :/

Blir kanskje litt off topic dette da, menne noen som har no peil? :roll:
ifølge det som blir skrevet på forumet, så bør du ha en justerbar bensintrykksregulator hvis du kjører med effektanlegg og powerfilter, 4age bruker jo ikke lambda, derfor kan det være greit å gi den mere bensin da den får friere luftveier.

Legg innLagt inn:19 sep 2006 12:49
av Larsen
Andy_Celica skrev:
Mr2Even skrev:Tja dyser og sånn..
Hvis bilen går magert, er det pga at bilen får for lite bensin (lambdaen skal sørge for at dette er riktig) med for lite bensin blir det gjerne en del varmere i tenningkamerne, dette kan føre til tenningsbank.

Det er ingen kanaler osv som kan bli tette av det. :D
Dyser kan bli litt tregere med tiden. Vet om flere som sender disse til rensing med godt resultat, men da ville nok tennpluggene hatt forskjelig farge.

Legg innLagt inn:19 sep 2006 13:21
av Andy_Celica
Larsen skrev:
Andy_Celica skrev:
Mr2Even skrev:Tja dyser og sånn..
Hvis bilen går magert, er det pga at bilen får for lite bensin (lambdaen skal sørge for at dette er riktig) med for lite bensin blir det gjerne en del varmere i tenningkamerne, dette kan føre til tenningsbank.

Det er ingen kanaler osv som kan bli tette av det. :D
Dyser kan bli litt tregere med tiden. Vet om flere som sender disse til rensing med gost resultat, men da ville nok tennpluggene hatt forskjelig farge.
Men de blir ikke treigere pga at lambdaen er gåen?
Men skal være enig i at de blir dårligere med tiden.

Legg innLagt inn:19 sep 2006 15:32
av Larsen
Andy_Celica skrev:
Men de blir ikke treigere pga at lambdaen er gåen?
Men skal være enig i at de blir dårligere med tiden.
tror ikke det men lambdan får nok en vanskligere jobb når sylindrene jobber forskjelig. Måtte bare være litt pirkete :wink:

Legg innLagt inn:19 sep 2006 22:42
av Dalan
Hvis herr Mr2even trenger ny lambda til MR2 gti, så har jeg en som har gått ca. 5000km liggende i garasjen, skal ikke ha nypris for den for å si det sånn ;)

Legg innLagt inn:22 sep 2006 07:32
av Mr2Even
Dalan skrev:Hvis herr Mr2even trenger ny lambda til MR2 gti, så har jeg en som har gått ca. 5000km liggende i garasjen, skal ikke ha nypris for den for å si det sånn ;)
Jeg hadde kjøpt ny før du sendte meldingen. Dumt..

Legg innLagt inn:17 okt 2007 18:49
av tantor
Hvor finner jeg denne såkalte lambdaen på 3sge? Rop hvis du har din brukte enda dalan:) Om jeg må bytte da seff

Legg innLagt inn:17 okt 2007 19:08
av CelicaTurbo
tantor skrev:Hvor finner jeg denne såkalte lambdaen på 3sge? Rop hvis du har din brukte enda dalan:) Om jeg må bytte da seff
Titter du under bilen og finner det laveste punktet på eksosen, en ca 30cm etter flexileddet, før røret snur mot katalysatoren, der står lambdasonden. Men den står på oversiden av eksosrøret så du må se godt etter, og ha meget små hender om du skal nå den :lol:

Legg innLagt inn:17 okt 2007 22:05
av tantor
takker:)

Forresten fant jeg en link til denne universal part threaden :
http://toyotaownersclub.com/forums/lofi ... 38444.html

Samt en link videre ned på sida hvor det var grisebillig :
http://www.cats-direct-shop.co.uk/lambda-sensors.php

Om det er bra greier vet jeg ikke, men det ser da ikke ille ut i følge den første threaden.

Fant også et bilde av hvor den er for de som måtte ønske dette :
http://img271.echo.cx/img271/5710/ty3026sm8eh.jpg

Bytta seff den delen der av eksosen på mandagen, men glemte å få sjekket den:\

Legg innLagt inn:18 okt 2007 07:01
av CelicaTurbo
En slik lambda fra den siden er nok et like greit alternativ som orginalt Toyota,.. det er ikke så mye forskjeller mellom slike lambdaer som jeg vet ihvertfall. Og den adapterplaten avbildet på siden ser ut til å være korrekt i forhold til det som behøves for å bruke en slik skru-inn sensor på MR2..

Legg innLagt inn:18 okt 2007 08:48
av spanjor
Jeg blander meg litt inn her nå med egne interesser men siden jeg trenger en lamda selv spør jeg.

Vil denne "universal" lambda sonden fungerer på en 3.gen 3sgte?`Og si så fall hvem av sondene skal man velge?