TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skadelig Ã¥ kjøre med defekt lambda?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#197403  av BT-GTI

nei det har ikke så mye å si for skade på motor. du ville nok ikke ha helt opptimalt co nivå, litt hvis ikke mer over normalt. motoren vill nok klare seg, men lamdaen er jo der av en grunn...

#197407  av Mr2Even

Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..

#197410  av Mr2 Mk2

Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..
Var de veldig hvite?

#197421  av Mr2Even

Mr2 Mk2 skrev:
Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..
Var de veldig hvite?
Ja veldig hvite ja... Hva er årsaken ?

#197423  av defred

Da går motoren din for magert, ikke bra for da blir tempraturen for høy. Bytt lambda`n din du. Blir nok tryggest sånn, og jeg tror ikke en ny føler koster all verden i forhold til en "rast" motor.

#197424  av Mr2Even

defred skrev:Da går motoren din for magert, ikke bra for da blir tempraturen for høy. Bytt lambda`n din du. Blir nok tryggest sånn, og jeg tror ikke en ny føler koster all verden i forhold til en "rast" motor.
Ok. svarte, håper jeg ikke har skadet motoren på noe vis. Jeg har kjørt med feilen lenge. Har hatt dårlig respons og akselrasjon. Har målt motstanden i lambdaen, og den var feil. Ny kostet visst 1400,- Bytter den ja
Sist redigert av Mr2Even den 17 sep 2006 11:00, redigert 1 gang totalt.

#197425  av Mr2 Mk2

visst den minner om pluggen på bilde vil jeg tro du har en "oljelekkasje", og for høy forbrenningstemperatur.(mager blanding)
Vedlegg
64.jpg
64.jpg (4.9 kiB) Vist 2937 ganger

#197426  av Mr2Even

Nei, den var lang ifra så dårlig..

#197429  av Mr2 Mk2

Noe slikt vil den se ut visst forbrenningen er "normal", gjerne litt mer "brunaktig".
Vedlegg
61.jpg
61.jpg (4.7 kiB) Vist 2926 ganger

#197430  av Mr2Even

ok.. ja min manglet brunfargen. Bra å ha dette forumet :) Hvor hentet du de bildene fra?

#197554  av WaxFraq

hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?

#197591  av Mr2Even

WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?
å hva gjør man med det?
Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..

#197592  av møkkamann

Mr2Even skrev:
å hva gjør man med det?
Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..
Hvilke kanaler? :roll:

#197596  av sindrejl

møkkamann skrev:
Mr2Even skrev:
å hva gjør man med det?
Hvilke kanaler? :roll:
de som ikke burde bli tette :mrgreen: