Jeg har kjørt med defekt lambda/oxigen sensor i lengre tid. Kan dette ha skadet motoren på noen vis ?
Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..Var de veldig hvite?
Mr2 Mk2 skrev:Ja veldig hvite ja... Hva er årsaken ?Mr2Even skrev:Ja ok. Jeg byttet tennplugger for noen dager siden, og da så det ut som motoren ikke har fått riktig blanding. Tror nok lambdaen spiller en rolle med hvor riktige verdier bensin/luft motoren får..Var de veldig hvite?
defred skrev:Da går motoren din for magert, ikke bra for da blir tempraturen for høy. Bytt lambda`n din du. Blir nok tryggest sånn, og jeg tror ikke en ny føler koster all verden i forhold til en "rast" motor.Ok. svarte, håper jeg ikke har skadet motoren på noe vis. Jeg har kjørt med feilen lenge. Har hatt dårlig respons og akselrasjon. Har målt motstanden i lambdaen, og den var feil. Ny kostet visst 1400,- Bytter den ja
Mr2Even skrev:Hvilke kanaler?WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..
å hva gjør man med det?
møkkamann skrev:de som ikke burde bli tetteMr2Even skrev:Hvilke kanaler?WaxFraq skrev:hvordan finner man ut at bilen går magert?Vet ikke noe annet enn at man kan se det på pluggene, og at kanalene kan bli tette..
å hva gjør man med det?