TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken bil ville du krasjet i?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#198008  av andre 1

Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !

#198075  av Larsen

sindrejl skrev:mr2'er er også biler de fleste ikke vil kræsje med, men kan opplyse om at det er svært harde biler, spesielt ifront, så skulle jeg kræsjet med en bil tror jeg mr2 hadde vært noe jeg hadde følt meg trygg i. Dog volvo er jo det tryggeste -- hehe
støtter den med mr2en. Tror fronten på mr2en kan ta imot en rimlig grei støyt. Taket er kanskje en annen sak.

#198081  av jsun

andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
Støtter teorien din her ja :wink:
Så klart ... avhengig av hvor "treffet" inntreffer... men mener å ha lest at MK7 har 4 stjerner i NCAP. Og håper på å ikke måtte teste dette!!!!
Sist redigert av jsun den 09 okt 2006 16:43, redigert 1 gang totalt.

#198084  av celica1.8

jsun skrev:
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
Støtter teorien din her ja :wink:
Så klart ... avhengig av hvor "treffet" inntreffer... men mener å ha lest at MK7 har 4 stjerner i NCAP. Og håper på å ikke måtte teste dette!!!!
(Har forresten hatt en Primera 2.0 SRI) flott bil.... selv om dette ikke var en SRI.
sri uten sri faktsik :lol:

jaja.. kjøre gt4 uten gt4 eg da..

#198154  av FireFox

synd det med primeran ja.. den var jo rimelig strøken og pen før han kræsja. rart at gutten ikke fikk en skramme.

#198183  av CelicaTurbo

det stemmer så klart og er en viktig del av sikkerheten i nyere biler, men det avhenger også en del av hva annet du treffer og i virkelig harde cræsher er det viktig at førerkabinen ikke trykkes inn og der stiller i det minste celicaen godt, selv om selve sammenstøtet kan bli betydelig hardere.. De fleste kollisjoner er derimot ikke så alvorlige at førerkabinen er utsatt og da er støtabsorberende soner av stor betydning for personenes helse så da stiller jo vi litt kort..

Angående MR2'en så husker jeg når jeg hadde en selv, og den føltes hard og solid men jeg var alltid redd for å kræsje med med vognen på et vogntog eller bli påkjørt bakfra slik at jeg ble dyttet inn i et vogntok, rett og slett pga at bilen og panser var så lavt at det meste av energien hadde rettet seg mot frontrute og tak direkte :shock:

#198201  av Larsen

ikke for å spore av helt, men her er ihvertfall hvordan en hiace greide seg mot en lastebil
Vedlegg
DSC00145.JPG
DSC00145.JPG (179.1 kiB) Vist 235 ganger

#198214  av sindrejl

akkurat derfor liker jeg ikke volvo ;)

#200628  av Vipern

Celica 2000 mod er ypperlig bil hvis man snakker påkjøring bakfra.
Testa i helga 8) Opel Ascona 0 - Toyota Celica 1

#200694  av Andreazz

sindrejl skrev:
akkurat derfor liker jeg ikke volvo ;)
240 var en av de første bilene som kom med absorberingssoner.. Man ser det på "bølgene" på innerskjermene i motorrommet blandt annet :D

#200753  av memo

av vanlige personbiler (altså ikke SUV'er) ?
Mercedes E og S klasse, uten tvil.

#200758  av celicat23

IKKE yaris verso'n min ivertfall. Tror det blir store person skader hvis jeg kjører på ei katte med den blikk boksen..

#201659  av GT4 CS

Søk på landwin på video google, så ser dere hvordan bil man ikke burde være uheldig i. Føler meg relativt trygg i celican, men den mangler jo stålbjelker i dørene, så en smell i siden trur jeg ikke hadde gått spesielt bra

#203082  av EvolutionTurbo

MÃ¥tte nok blitt en Hummer H1 eller noe det ja,
Eller en monstertruck er vel også å foretrekke:D

Måtte det vært en toyota så hadde det nok blitt en Landcruiser