Legg innLagt inn:20 sep 2006 11:55
Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
sindrejl skrev:mr2'er er også biler de fleste ikke vil kræsje med, men kan opplyse om at det er svært harde biler, spesielt ifront, så skulle jeg kræsjet med en bil tror jeg mr2 hadde vært noe jeg hadde følt meg trygg i. Dog volvo er jo det tryggeste -- hehestøtter den med mr2en. Tror fronten på mr2en kan ta imot en rimlig grei støyt. Taket er kanskje en annen sak.
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !Støtter teorien din her ja
jsun skrev:sri uten sri faktsikandre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !Støtter teorien din her ja![]()
Så klart ... avhengig av hvor "treffet" inntreffer... men mener å ha lest at MK7 har 4 stjerner i NCAP. Og håper på å ikke måtte teste dette!!!!
(Har forresten hatt en Primera 2.0 SRI) flott bil.... selv om dette ikke var en SRI.
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !det stemmer så klart og er en viktig del av sikkerheten i nyere biler, men det avhenger også en del av hva annet du treffer og i virkelig harde cræsher er det viktig at førerkabinen ikke trykkes inn og der stiller i det minste celicaen godt, selv om selve sammenstøtet kan bli betydelig hardere.. De fleste kollisjoner er derimot ikke så alvorlige at førerkabinen er utsatt og da er støtabsorberende soner av stor betydning for personenes helse så da stiller jo vi litt kort..
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !akkurat derfor liker jeg ikke volvo
sindrejl skrev:240 var en av de første bilene som kom med absorberingssoner.. Man ser det på "bølgene" på innerskjermene i motorrommet blandt annetandre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !akkurat derfor liker jeg ikke volvo