Side 2 av 3

Legg innLagt inn:20 sep 2006 11:55
av andre 1
Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !

Legg innLagt inn:20 sep 2006 16:50
av Larsen
sindrejl skrev:mr2'er er også biler de fleste ikke vil kræsje med, men kan opplyse om at det er svært harde biler, spesielt ifront, så skulle jeg kræsjet med en bil tror jeg mr2 hadde vært noe jeg hadde følt meg trygg i. Dog volvo er jo det tryggeste -- hehe
støtter den med mr2en. Tror fronten på mr2en kan ta imot en rimlig grei støyt. Taket er kanskje en annen sak.

Legg innLagt inn:20 sep 2006 17:13
av jsun
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
Støtter teorien din her ja :wink:
Så klart ... avhengig av hvor "treffet" inntreffer... men mener å ha lest at MK7 har 4 stjerner i NCAP. Og håper på å ikke måtte teste dette!!!!

Legg innLagt inn:20 sep 2006 17:27
av celica1.8
jsun skrev:
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
Støtter teorien din her ja :wink:
Så klart ... avhengig av hvor "treffet" inntreffer... men mener å ha lest at MK7 har 4 stjerner i NCAP. Og håper på å ikke måtte teste dette!!!!
(Har forresten hatt en Primera 2.0 SRI) flott bil.... selv om dette ikke var en SRI.
sri uten sri faktsik :lol:

jaja.. kjøre gt4 uten gt4 eg da..

Legg innLagt inn:20 sep 2006 20:33
av FireFox
synd det med primeran ja.. den var jo rimelig strøken og pen før han kræsja. rart at gutten ikke fikk en skramme.

Legg innLagt inn:20 sep 2006 21:18
av CelicaTurbo
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
det stemmer så klart og er en viktig del av sikkerheten i nyere biler, men det avhenger også en del av hva annet du treffer og i virkelig harde cræsher er det viktig at førerkabinen ikke trykkes inn og der stiller i det minste celicaen godt, selv om selve sammenstøtet kan bli betydelig hardere.. De fleste kollisjoner er derimot ikke så alvorlige at førerkabinen er utsatt og da er støtabsorberende soner av stor betydning for personenes helse så da stiller jo vi litt kort..


Angående MR2'en så husker jeg når jeg hadde en selv, og den føltes hard og solid men jeg var alltid redd for å kræsje med med vognen på et vogntog eller bli påkjørt bakfra slik at jeg ble dyttet inn i et vogntok, rett og slett pga at bilen og panser var så lavt at det meste av energien hadde rettet seg mot frontrute og tak direkte :shock:

Legg innLagt inn:20 sep 2006 21:42
av Larsen
ikke for å spore av helt, men her er ihvertfall hvordan en hiace greide seg mot en lastebil

Legg innLagt inn:20 sep 2006 22:23
av sindrejl
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
akkurat derfor liker jeg ikke volvo ;)

Legg innLagt inn:02 okt 2006 16:46
av Vipern
Celica 2000 mod er ypperlig bil hvis man snakker påkjøring bakfra.
Testa i helga 8) Opel Ascona 0 - Toyota Celica 1

Legg innLagt inn:02 okt 2006 21:31
av Andreazz
sindrejl skrev:
andre 1 skrev:Hvorvidt det er bra med en "hard" bil kan nok diskuteres ! En bil hvor bevegelsesenerergien i liten grad absorberes vil de indre skadene være langt større en på en bil hvor det er absorberingssoner !
akkurat derfor liker jeg ikke volvo ;)
240 var en av de første bilene som kom med absorberingssoner.. Man ser det på "bølgene" på innerskjermene i motorrommet blandt annet :D

Legg innLagt inn:02 okt 2006 23:51
av møkkamann
hvordan gikk han ut av bilen? :shock:

Legg innLagt inn:03 okt 2006 09:13
av memo
av vanlige personbiler (altså ikke SUV'er) ?
Mercedes E og S klasse, uten tvil.

Legg innLagt inn:03 okt 2006 10:17
av celicat23
IKKE yaris verso'n min ivertfall. Tror det blir store person skader hvis jeg kjører på ei katte med den blikk boksen..

Legg innLagt inn:09 okt 2006 08:19
av GT4 CS
Søk på landwin på video google, så ser dere hvordan bil man ikke burde være uheldig i. Føler meg relativt trygg i celican, men den mangler jo stålbjelker i dørene, så en smell i siden trur jeg ikke hadde gått spesielt bra

Legg innLagt inn:17 okt 2006 12:59
av EvolutionTurbo
Måtte nok blitt en Hummer H1 eller noe det ja,
Eller en monstertruck er vel også å foretrekke:D

Måtte det vært en toyota så hadde det nok blitt en Landcruiser