Legg innLagt inn:21 sep 2006 09:36
Min kutter å på 0,9.
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
CelicaTurbo skrev:jo den orginale er komblet til den å har en tryk måler til på dashen som går til 1.5. å ved ved 0.9 humper den seg bare avgårde liksom. men må ha en ny fule cuter da i så fall eller hva ?guffen85 skrev:Din CS er den første jeg har hørt om som får fuelcut såpass tidlig.. fungerer det orginale trykkmeteret i dashen? Enten er den orginale trykkmåleren ikke koblet til, eller så er den defekt og gir feil signaler, eller så er det rett og slett slik at du har en CS med ECU som tilsvarer den som står i vanlig GT4?CelicaTurbo skrev: motoren er den samme ja men luftmengdemåler på CS er større og kan pålitelig måle mer luft inn i motoren med tilstrekkelig oppløsning i signalet til ECU, derfor er ECU også programmert med bensin- og tenningstabeller for større luftmengder og er derfor programmert for 1.2 bar trykk som fuelcut. Faktisk så inneholder også den vanlige GT4'ens ECU disse tabellene i sitt minne men de er ubrukt i ECU'ens program.kan det da være noe galt med min cs så lenge den kutter på 0.9 tror. den er ikke skrud høyere men hompper seg bare avgårde når turbo trykke går til værs. hvor får man tak i fule cut da? å er det vanskelig å montere sånt?
CelicaTurbo skrev:høres ut som du trenger en FCD av et slag ja..
guffen85 skrev:Det er ikke vanskelig å montere en FCD. Du kan eventuelt lage en selv etter denne beskrivelsen: http://toymr2.tripod.com/fcd.html Da må du selv finne en kilde for de komponentene du trenger, f.eks http://www.elfa.seCelicaTurbo skrev:høres ut som du trenger en FCD av et slag ja..
hehe noen som har en link til hvor man får kjøpt??
å er det vanskelig å bytte?
CelicaTurbo skrev:guffen85 skrev:Det er ikke vanskelig å montere en FCD. Du kan eventuelt lage en selv etter denne beskrivelsen: http://toymr2.tripod.com/fcd.html Da må du selv finne en kilde for de komponentene du trenger, f.eks http://www.elfa.seCelicaTurbo skrev:høres ut som du trenger en FCD av et slag ja..
hehe noen som har en link til hvor man får kjøpt??
å er det vanskelig å bytte?
Alternativt har HKS en FCD, fensport.co.uk har ihvertfall denne i sin produktliste..
Det absolutt billigste er å dra vakumslangen ut av den orginale sensoren
og plugge den igjen med en skrue og klemme, men det fjerner enhver form for beskyttelse og er ikke å anbefale
jensen skrev:jeg hadde ute motoren for full overhaling for 3uker siden å under demonteringa klarte jeg å ødelegge en blå sak på baksida motoren under manifolden som det gikk en eller flere vakuumslange inn på, slangen som gikk inn på den blåe saken så ut som den gikk til vakuumklokka som sitter på spjeldene på innsugsmanifolden, kobla da den vakumslangen rett inn på manifolden, blir motoren "tullete" av det? hva er den blåe "saken" fornoe egentlig?jeg kom over en sak på et annet forum og kom til å tenke på denne posten.. den "blå saken" er den som er avbildet her?