TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla E10 Sedan prosjekt.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#208702  av hybrid

jeg bytta nettopp motor i min som sagt. satte opp i en rød topp 4age med 136hk. Jeg gadd ikke og leite etter motorfeste lengre. så jeg bare sveisa det gamle inn.. no biggy liksom.. om jeg finner et originalt 1.6 feste så er det bare og ta ut motoren og skjære ut det jeg sveisa inn.. jeg begynte på prosjektet for ca 1år og 2mnd'er siden. da var jeg på strømmen i oslo og henta delebilen som var en AE92. brukte nesten en uke på og demontere:P hadde jo ALDRI skrudd før selv.. men i løpet av dette året så har jeg da demontert motoren helt, skiftet alle lager etc, montert sammen og satt oppi bil.. Har også kobla sammen to ledningsnett(drt fra 1.3'en og det fra 4age'n.) Du må ikke være redd for og prøve..

Men som sagt, viss du ikke føler deg tilstrekkelig kunnskapsrik, så er det kanskje lurt og få med seg noen som har gjort det før.

du kan titte på http://www.motorimport.dk , han har alt du kan tenke deg.. ville kjøpt frontcut fra en ae101 hadde jeg vært deg. da har du alt du trenger. bremser, bærekonstruksjon, akslinger, oppheng og alt sånt annet stæsj.

#208847  av Rollaole

Takk for et sikkelig svar for en gang skyld! :D
FÃ¥r se hvor mye penger jeg er villig og legge i corollan..
Blir det gjort noe motormessig blir det vintern 07 isåfall.
NÃ¥ er det bare styling og shining.

#218388  av Rollaole

På tide med en oppdatering her igjen, Fått kjøpt litt deler nå, I desmber var jeg på Essen motorshow, innimellom alle golf delene fant jeg faktisk tårnstag til corollan min, så det er ferdig montert, Også har jeg fått handlet inn et par Baklykter i lexus look, som matcher resten av krommen på bilen, felger speil osv.. Baklyktene kjøpe jeg hos http://www.billykter.no veldig bra firma med rask levering. Bilder av dette kommer så fort jeg finner kamera mitt. :P

Bilder fra montering av coilovers: [/url]
Vedlegg
IMG_1407.jpg
IMG_1407.jpg (62.69 kiB) Vist 2286 ganger

#218391  av Rollaole

Flere bilder
Vedlegg
IMG_1411.jpg
IMG_1411.jpg (92.74 kiB) Vist 1167 ganger

#218393  av Rollaole

bilde bak,
Vedlegg
IMG_1408.jpg
IMG_1408.jpg (124.41 kiB) Vist 1173 ganger

#218586  av Rollaole

Bilder av nye baklys, beklager dårlig bilde, men hadde bare mobilkamera, gir værtfall en intrykk da..
Sinnsykt stilige da de er lyser, Ryggelyset gir en rundt sirkel på veggen hvis man står nerme, Men venter til sommern og montere baklyktene, blir kræsj med krommabaklys når jeg bare har resten av "chromen" på sommern..

Og ikke noe ikke monter de lyktene osv, Det er jeg som skal kjøre rundt i kjerra, bryr meg ikke om de som bare skal slenge dritt, MEN! vi er vel ikke helt http://www.bilforumet.net heller da :P
Vedlegg
hghgh.JPG
hghgh.JPG (20.55 kiB) Vist 2261 ganger
tyrrh.JPG
tyrrh.JPG (34.12 kiB) Vist 2262 ganger

#218709  av hybrid

flotte lykter:) har det blitt noe motorplaner på deg eller?:)

#218778  av Rollaole

hybrid skrev:flotte lykter:) har det blitt noe motorplaner på deg eller?:)

Takk 8)
Planene er der, men lommeboka skranter da vøttu! :)
Men har mest lyst til og sette turbo på den motoren jeg, har eller få tak i en 4E-FTE.. 1.3 Turbo fra starlet.. Men får se hva det blir til.. Ikke noe denne sesongen trur jeg..

Og etter en tur til Trysil i nyttårshelga, røyk eksosanlegget, så jeg stakk innom SvendsenEksos, og fikk nytt 2,5" Anlegg fra kat, ny mellompotte og effektpotte bakerst med to flotte kromma utløp.. Så den er mye roligere på lavt turtall, men på høyere turtall er det fin lyd, Hører også godt luftfilteret, så ble godt fornøyd med lyden på bilen nå.
Anbefaler SvendsenEksos! flinke folk!
 #218924  av hybrid

LAGE SELV:) jeg har 2,25" raka rør liggende til kjerra mi.. blir kjekt og få den godkjent.. akuratt nå er dett avskiltningsbegjær på den siden jeg ikke har fått tid til å eu-godkjenne den.har litt som gjenstår sånn kosmetisk før jeg leverer den fra meg. men så er jo jeg i oslo i militæret og bilen min står hjemme utenfor stavanger.. så det er litt vanskelig og få ting gjort..

Hvor mye betallte du for coilovers?

#218967  av Rollaole

Ok.. Avskiltnings begjær hørtes jo fint ut! :P

Betalte 8.500 hos http://www.Streetdesign.no, mulig det er litt dyrere, fikk bra pris på det, men ligger rundt 8-9 lapper..
Er utrolig morro og kjøre med! Ble sikkelig stivt pluss at jeg har de harde sportsstolene, så det er ikke mye komfort igjen.. heh :twisted:

#219132  av EvolutionTurbo

Der har vi bilen jo!

hadde tatt seg bra ut med litt liv i bagasjerommet der ja;-)

#219208  av Rollaole

EvolutionTurbo skrev:Der har vi bilen jo!

hadde tatt seg bra ut med litt liv i bagasjerommet der ja;-)
Hadde vært tøft med den JBL kassa der ja!! :)

#225606  av |plumbo

fangern din er ferdig bygd nå ;) jeg skal lakkere den på tirsdag for deg

#225685  av Rollaole

sleng ut bilder her du! Bra jeg har deg som kan gjøre litt fancy fanger triks for meg! :wink:

Har begynt ombygging av mitt stereo anlegg nå, fått bygget nesten ferdig og sparklet igjen skruehull, Er samma stereoanlegget bare bygget anderledes i tre, bilder kommer så fort jeg finner kameraet mitt.. :?

#225764  av |plumbo

sånn ;) p.s. se hvordan jeg må "lide" for din skjønnhet på siste bilde ;) ( i bakrunden)
Vedlegg
DSC00692.JPG
DSC00692.JPG (162.58 kiB) Vist 1171 ganger
DSC00691.JPG
DSC00691.JPG (139.81 kiB) Vist 1164 ganger
DSC00690.JPG
DSC00690.JPG (135.22 kiB) Vist 1162 ganger
DSC00689.JPG
DSC00689.JPG (125.04 kiB) Vist 1160 ganger
DSC00688.JPG
DSC00688.JPG (142.27 kiB) Vist 1164 ganger
  • 1