TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva bør gjøres nÃ¥r jeg allerede mÃ¥ av med reg reim?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#202979  av wickeddark

Bare en sak til, hvor tykk må den pakningen være? Skal ikke plane toppen, kun bytte pakninger og tetteringer etc.

#203006  av csstian

Bestilte tte pakning som var 1,4 mm.Å byttet til studs som jeg bestilte hos bjørnstad bil.Kostet 2300.

#203015  av wickeddark

Så jeg bør ta 1.4 selv om jeg ikke skal plane hverken topp eller blokk?
Regner med jeg bestiller studs fra fensport. Grei pris på de

#203049  av GT4 CS

Husk og bestille nye "pakninger" til toppdeksel skruene, jeg glemte det og alle skruene skrudde seg ut så jeg fikk en mindre hyggelig motorvask. Har også den klapre lyden ved oppstart, den kommer ca 1500km etter oljeskift, byttet ventilen som sitter under oljefilteret og det ble en del bedere, koster 350kr. Pakningene til skruene koster 150kr

#203331  av csstian

wickeddark skrev:Så jeg bør ta 1.4 selv om jeg ikke skal plane hverken topp eller blokk?
Ja vil annbefale 1.4mm . Ja blir vel litt billigere å bestille fra fensport.Men du må huska på at det kommer frakt og toll på di prisene som står på sia deres.

#203366  av Helmer

csstian skrev: Ja blir vel litt billigere å bestille fra fensport.Men du må huska på at det kommer frakt og toll på di prisene som står på sia deres.
Og 25% moms...

Sjekk på eBay. Kan være noe der.

#203449  av wickeddark

GT4 CS skrev:Husk og bestille nye "pakninger" til toppdeksel skruene, jeg glemte det og alle skruene skrudde seg ut så jeg fikk en mindre hyggelig motorvask. Har også den klapre lyden ved oppstart, den kommer ca 1500km etter oljeskift, byttet ventilen som sitter under oljefilteret og det ble en del bedere, koster 350kr. Pakningene til skruene koster 150kr
Notert!

#203450  av wickeddark

csstian skrev:
wickeddark skrev:Så jeg bør ta 1.4 selv om jeg ikke skal plane hverken topp eller blokk?
Ja vil annbefale 1.4mm . Ja blir vel litt billigere å bestille fra fensport.Men du må huska på at det kommer frakt og toll på di prisene som står på sia deres.
Da var den bestilt. Får håpe den gamle holder til jeg har tid å skifte den