Skal bytte regreim på nybilen (gt4)
Hva bør jeg gjøre ellers når jeg allerede har den av?
Bilen har gått 210 000km. Kompresjonen i motor er bra og motoren går pent og har nok den effekten den skal ha som standard. Den brukte ca 0.4l olje på 1000km. Turboen er også veldig blank og fin, så kan være at den nylig er byttet...
Det ser ikke ut til at den har vært trimmet heller da den lader orginalt, og finner ingen spor av tukling med trykket i form av boostcontroller og lignende. Eneste er en dump ventil og uorginal bakpotte.
Ser at oljelyset står på noen sekunder når motoren er iskald, og jeg kan høre ventilene klapre litt i starten så i den annledningen lurte jeg på om oljepumpa burde byttes? Eller er det sånn som holder så godt som evig? (aldri vært borti å måtte bytte den på tidilgere biler)
Hvertfall, her er tingene jeg skal gjøre når registerreima er av,
Ny toppakning
skal ikke kjøre over 15psi, trenger jeg da oppgradert pakning?
Nye bolter til toppen.
Nye tetteringer
Nye ventilløftere og vippearmer om det er hydrauliske på gt4
Toppdekselpakning
Ny vannpumpe
Plombering av tvsv
Er det da noen som vil tilføre noe som bør gjøres når jeg allerede har alt av?
her er ett par bilder av nyanskaffelsen
Ble litt dårlige bilder da jeg ikke fant ut av hvordan jeg skulle slå av blitzen. Er ikke mitt kamera så orket ikke å finne ut av det
Hva bør jeg gjøre ellers når jeg allerede har den av?
Bilen har gått 210 000km. Kompresjonen i motor er bra og motoren går pent og har nok den effekten den skal ha som standard. Den brukte ca 0.4l olje på 1000km. Turboen er også veldig blank og fin, så kan være at den nylig er byttet...
Det ser ikke ut til at den har vært trimmet heller da den lader orginalt, og finner ingen spor av tukling med trykket i form av boostcontroller og lignende. Eneste er en dump ventil og uorginal bakpotte.
Ser at oljelyset står på noen sekunder når motoren er iskald, og jeg kan høre ventilene klapre litt i starten så i den annledningen lurte jeg på om oljepumpa burde byttes? Eller er det sånn som holder så godt som evig? (aldri vært borti å måtte bytte den på tidilgere biler)
Hvertfall, her er tingene jeg skal gjøre når registerreima er av,
Ny toppakning
skal ikke kjøre over 15psi, trenger jeg da oppgradert pakning?
Nye bolter til toppen.
Nye tetteringer
Nye ventilløftere og vippearmer om det er hydrauliske på gt4
Toppdekselpakning
Ny vannpumpe
Plombering av tvsv
Er det da noen som vil tilføre noe som bør gjøres når jeg allerede har alt av?
her er ett par bilder av nyanskaffelsen