TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken spoiler skal jeg velge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#202970  av Dalan

Enig i at TRD-vingen er voldsom, men i kombinasjon med widebody-kitet og noen FETE STORE felger kan den bli tøff, ellers blir den bare for voldsom etter min mening.. :)
Den originale 90-94 vingen blir kanskje litt puslete på en bil med widebody-kit..?

#202990  av BrennaRacing

Må nesten støtte Ivar litt jeg ass :D 98 vingen er klart penest

#203010  av christer

var ikke klar over at det var forskjell mellom TRD- og 98-vinge, trodde de var lik... men ser jo at TRD-vingen er litt større og kraftigere, noe som jeg tror ville kle bilen.

#203014  av MR2WideBody

widebody+trd vinge..
Vedlegg
Bilde 008.jpg
Bilde 008.jpg (325.49 kiB) Vist 542 ganger
DSC00596.JPG
DSC00596.JPG (395.28 kiB) Vist 538 ganger

#203017  av Ivar

MR2WideBody skrev:widebody+trd vinge..
Her ser det slett ikke ille ut, men jeg tror jeg fortsatt ville ha foretrukket 98-vingen... that's just me.

For øvrig -- utrolig bra valg med tanke på størrelse på felger og dekk. Ser ut til å passe som hånd i hanske. Sliter du med at ting gnisser?

#203018  av christer

har du et bilde sett bak fra, "mr2widwbody"?

Har vært inne på TRD`s hjemmeside, men blir ikke helt klok på prisene...
koster TRD-vingen £ 135?
http://trdparts.jp/english/list_mr2.html

#203020  av MR2WideBody

Slet med at dekkene slo opp i hjulbuene ved kjøring i dumper o.l. før, men har lekt meg med justeringen av coiloversene så nå finns det ikke anntydning til subbing. Bilen er noen mm lavere nå enn på bildene, bare fått justert de stivere så har det gått bra.....

christer
har TRD-breddekit på bilen, samme som "widebody" her på forumet... bilen skal til lakkering til våren, så det store spørsmålet er da, hvilken spoiler skal jeg velge?
Fordi: hvis jeg velger å fjerne den gamle(orginale 90-94) spoileren må jeg sparkle igjen festene til de sidestykkene som hører til spoileren+ fjerne antennen. i tillegg til denne jobben må jeg jo kjøpe en ny spoiler, til 4000... er det verdt det? personlig liker jeg den orginale spoileren, men er litt usikker...

Hvorfor i all verden tenker du på å gjøre dette med breddingen på bilen uten å tette hullene til spoileren?? Det blir jo glassfiber over hullene på bakskjermene og også tettet alle hullene på koffertlokket når du monterer breddingen/forlengningen av kofferten.??

#203022  av celicat23

MR2WideBody skrev:widebody+trd vinge..
Nydelig! Sånn det skal være. '98 vingen passer ikke til TRD kit'et i det hele tatt.

#203024  av MR2WideBody

Fant dessverre bare noen gaaamle bilder av bilen (2år), er gjort litt mer bak der nå med eksos ut på begge sider og byttet baklykter.. Skal prøve å få tatt noen ferske bilder av bilen og legge ut
Vedlegg
Bilde 006.jpg
Bilde 006.jpg (235.13 kiB) Vist 527 ganger
DSC00572.JPG
DSC00572.JPG (428.25 kiB) Vist 531 ganger

#203037  av christer

MR2WideBody skrev:Slet med at dekkene slo opp i hjulbuene ved kjøring i dumper o.l. før, men har lekt meg med justeringen av coiloversene så nå finns det ikke anntydning til subbing. Bilen er noen mm lavere nå enn på bildene, bare fått justert de stivere så har det gått bra.....

christer
har TRD-breddekit på bilen, samme som "widebody" her på forumet... bilen skal til lakkering til våren, så det store spørsmålet er da, hvilken spoiler skal jeg velge?
Fordi: hvis jeg velger å fjerne den gamle(orginale 90-94) spoileren må jeg sparkle igjen festene til de sidestykkene som hører til spoileren+ fjerne antennen. i tillegg til denne jobben må jeg jo kjøpe en ny spoiler, til 4000... er det verdt det? personlig liker jeg den orginale spoileren, men er litt usikker...

Hvorfor i all verden tenker du på å gjøre dette med breddingen på bilen uten å tette hullene til spoileren?? Det blir jo glassfiber over hullene på bakskjermene og også tettet alle hullene på koffertlokket når du monterer breddingen/forlengningen av kofferten.??
det har seg sånn at det er tidligere eier som har montert kittet, og han har valgt noen litt enkle løsninger en del plasser... noe som skal fikses i løpet av vinteren. tenkte eg skulle begynne å legge ut litt i prosjekt-tråden, men ting tar tid...

#203039  av Pitchyou

lurer på hvordan den vingen hadde tatt seg ut på en ubredda bil!

#203040  av Nils

Noen som har bilder av TRD vinge på mk2 uten breddekit?
Evt. noen som vet om billigere replica-utgaver av vingen?
Den orginale er jo grisedyr.

#203047  av Alexander G

hvis du har den orginale 90-94 vingen så vil vel bilen se mye breiere og lavere ut bakfra?

Det er vel det som også er noe av målet med widebodykit?

Du har jo det slik på bilen per dags dato. Sleng ut et bilde så får vi se.

#203144  av christer

Alexander G skrev:hvis du har den orginale 90-94 vingen så vil vel bilen se mye breiere og lavere ut bakfra?

Det er vel det som også er noe av målet med widebodykit?

Du har jo det slik på bilen per dags dato. Sleng ut et bilde så får vi se.
har prøvd, men får det faen ikke til... meg å pc er liksom ikke noen spesiellt bra kombinasjon...

#203215  av christer

noen som kan lære meg hvordan man legger ut bilder? :oops: