TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvilken spoiler skal jeg velge?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #202856  av christer

har TRD-breddekit på bilen, samme som "widebody" her på forumet... bilen skal til lakkering til våren, så det store spørsmålet er da, hvilken spoiler skal jeg velge?
Fordi: hvis jeg velger å fjerne den gamle(orginale 90-94) spoileren må jeg sparkle igjen festene til de sidestykkene som hører til spoileren+ fjerne antennen. i tillegg til denne jobben må jeg jo kjøpe en ny spoiler, til 4000... er det verdt det? personlig liker jeg den orginale spoileren, men er litt usikker...
 #202866  av Ivar

christer skrev:har TRD-breddekit på bilen, samme som "widebody" her på forumet... bilen skal til lakkering til våren, så det store spørsmålet er da, hvilken spoiler skal jeg velge?
Fordi: hvis jeg velger å fjerne den gamle(orginale 90-94) spoileren må jeg sparkle igjen festene til de sidestykkene som hører til spoileren+ fjerne antennen. i tillegg til denne jobben må jeg jo kjøpe en ny spoiler, til 4000... er det verdt det? personlig liker jeg den orginale spoileren, men er litt usikker...
Gå for 98-vingen. Den egner seg absolutt best til TRD-kittet. Du får den fra 1500 kroner og oppover på ebay.

#202886  av Nils

Finnes vel egentlig en egen vinge til dette TRD kittet. Synes personlig at denne er veldig fin.
Denne selges separat, men er ganske dyr.(mener å huske over $1200 fra Takakira)
Vet ikke om det finnes noen billigere kopier av denne, så hvis noen vet så si gjerne ifra.

#202887  av Ivar

Nils skrev:Finnes vel egentlig en egen vinge til dette TRD kittet. Synes personlig at denne er veldig fin.
Denne selges separat, men er ganske dyr.(mener å huske over $1200 fra Takakira)
Vet ikke om det finnes noen billigere kopier av denne, så hvis noen vet så si gjerne ifra.
Du snakker, som meg, om vingen som MR2er ble levert med fra og med 1998. Det er sannsynligvis den samme vingen som Christer skriver om også. Det lages replikaer i god kvalitet i bøtter og spann av denne vingen, så det er ingen grunn til å kjøpe ekte vare. Sannsynligheten for at Christer har et ekte TRD-kit er vel også ganske liten.
Sist redigert av Ivar den 16 okt 2006 01:14, redigert 1 gang totalt.

#202888  av Ivar

xxx
Vedlegg
mr2_98_rear_mag.jpg
mr2_98_rear_mag.jpg (7.54 kiB) Vist 1153 ganger

#202890  av Nils

Tror ikke vi mener samme vingen, men mulig jeg tar feil her.
Synes denne ser høyere, og litt annerledes ut.
Andres meninger?
Vedlegg
mr2000gt.jpg
mr2000gt.jpg (24.75 kiB) Vist 1149 ganger
mr2skeletion.jpg
mr2skeletion.jpg (26.38 kiB) Vist 1149 ganger

#202891  av Nils

Et par til:
Vedlegg
sw20-trd2000gt-1.jpg
sw20-trd2000gt-1.jpg (8.4 kiB) Vist 1146 ganger
02.gif
02.gif (27.22 kiB) Vist 1146 ganger

#202892  av Ivar

Nils skrev:Tror ikke vi mener samme vingen, men mulig jeg tar feil her.
Synes denne ser høyere, og litt annerledes ut.
Andres meninger?
Nei, vi prater tydeligvis ikke om samme vinge. Jeg var rimelig sikker på at 98-vingen og TRD-vingen var den samme. I stand corrected.

Jeg ville uansett ha valgt 98-vingen.

#202908  av EvolutionTurbo

Der ville jeg uten tvil valgt TRD vingen;)

#202922  av celicat23

TRD vingen kledde widebody kit'et perfekt.

#202925  av Ivar

celicat23 skrev:TRD vingen kledde widebody kit'et perfekt.
Den ser jo ut som et tørkestativ. Selv 98-vingen er litt på kanten.

#202926  av sleeper

HELT klart TRD vingen!

#202938  av Ivar

Hvis alle her sier TRD så er det ikke håp lenger for MK2en.

Jeg legger ved et bilde til av 98-vingen i forsøk på å overbevise.
Vedlegg
00.jpg
00.jpg (37.96 kiB) Vist 1076 ganger

#202948  av Nils

Sammen med et widebody-kit ville jeg definitivt valgt TRD vingen, men mulig denne blir litt voldsom på en orginal bil. Men var jo sammen med widebody det var snakk om i denne tråden. Synes TRD vinge ser helt rå ut på denne.

#202954  av WaxFraq

sånn helt personelig, så synes jeg knaskje ikke det er noe direkte galt med den orginale da..hehe :roll: kanskje det bare er jeg som er litt..rar??