Side 2 av 2

Legg innLagt inn:10 nov 2006 16:25
av Andy_Celica
Jeg har heller ikke 3" dp men 2,5" og 3 resten av veien, jeg har skjekka at wg stempelet åpnet tilstrekkelig, jeg skrudde av dp en og kjøre kompressoren på acuatoren og så at den åpnet og lukket seg riktig.

Tror jeg har en aussie dp faktisk.

Hadde dette problemet på den gamle kjeramiske turboen og den nye turboen fra turboservice.

Men vil man ikke miste endel effekt med å sveise inn et mindre rør i dpen?

Legg innLagt inn:10 nov 2006 18:22
av ST205RR
ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...

Legg innLagt inn:10 nov 2006 18:27
av Andy_Celica
ST205RR skrev:ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...
Oki, men da kommer jeg til å prøve det.

Har du noen bra tips om åssen det er å få ut mellompotta, den sitter jo under bærebrua forran, og sist måtte jeg senke det ned med mange cm før jeg fikk ut potta.

Legg innLagt inn:10 nov 2006 19:35
av ST205RR
bytt ut den delen av anlegget som er enklest å komme til....

Legg innLagt inn:10 nov 2006 20:56
av kennethx
Andy_Celica skrev:
ST205RR skrev:ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...
Oki, men da kommer jeg til å prøve det.

Har du noen bra tips om åssen det er å få ut mellompotta, den sitter jo under bærebrua forran, og sist måtte jeg senke det ned med mange cm før jeg fikk ut potta.
Er det ikke bare å skru ut 4 bolter? Eller tenker jeg på noe annet en deg nå?

Legg innLagt inn:12 nov 2006 17:55
av Andy_Celica
kennethx skrev:
Andy_Celica skrev:
ST205RR skrev:ville ikke gjort noe med dp men heller byttet ut en del av 3" exosen (feks ca 1 meter midt under bilen) med 2.5" det vil mest sannsynlig bremse eksosen nok til at det stabeliserer seg...
Oki, men da kommer jeg til å prøve det.

Har du noen bra tips om åssen det er å få ut mellompotta, den sitter jo under bærebrua forran, og sist måtte jeg senke det ned med mange cm før jeg fikk ut potta.
Er det ikke bare å skru ut 4 bolter? Eller tenker jeg på noe annet en deg nå?
Er vel 6 bolter, men må løsne motoren fra understellet bruke jekk osv for å senke understellet m.m, så hadde vært greit med en enklere måte egentlig.

Legg innLagt inn:23 des 2006 13:58
av jijohans
Tipper at wg kloka di ikke er helt 100%
Har vært plaget med dette på flere biler, var da som regel for stort sprang mellom grunntrykket til wg og ønsket ladetrykk..
Strammere fjær i wg løste problemene...

Legg innLagt inn:23 des 2006 20:04
av Andy_Celica
jijohans skrev:Tipper at wg kloka di ikke er helt 100%
Har vært plaget med dette på flere biler, var da som regel for stort sprang mellom grunntrykket til wg og ønsket ladetrykk..
Strammere fjær i wg løste problemene...
Åssen strammer man den da?

Wg klokka har foresten bare gått 6000 km

Legg innLagt inn:23 des 2006 22:07
av ST205RR
jeg ville ha latt wg være og heller gått ned til 2.5" exos et lite stykke...

Legg innLagt inn:24 des 2006 23:51
av øf
ehhh...tenke...tenke.. kan man ikke bruke en bleed-ventil selv om det er intern wastegate :?: å justere/ha kontroll på trykk med baktrykk er vel en uting..

Legg innLagt inn:25 des 2006 00:43
av kennethx
øf skrev:ehhh...tenke...tenke.. kan man ikke bruke en bleed-ventil selv om det er intern wastegate :?: å justere/ha kontroll på trykk med baktrykk er vel en uting..
Problemet med en turbo som spinner så lett opp som ct20b er at om det ikke er riktig baktrykk i eksosen, velger eksosen like godt å gå igjennom turbinen like så godt som gjennom wastegate. Og da har man i praksis ikke mulighet å få ned trykket. ;)

En bleed ventil er bare nyttig til å ØKE trykket, da den lurer wastegate til å åpne senere. Problemet er som sagt at wastegate står helt åpen, men eksosen velger til stor grad å fortsatt gå igjennom turbinen, og trykket går høyere enn man ønsker. Litt baktrykk i eksosen så forsvinner dette problemet :)