TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøleproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#209148  av wickeddark

Kan vel kanskje kjøpe en sånn forsterket tte pakning om du ikke gidder å punge ut for studs. Tok meg ikke råd til det jeg heller, så ble vanlig pakning bare forsterka. Det får du fra samme addressa som Stian ga deg.

#209378  av cs2451

kan være jeg kan få kjøpe studs av en kompis! Får se hva det blir til. Var på toyota i dag, bare for å sjekke pris på org pakning. Kostet over 900kr. rimelig dyr til å være org! Den som sitter på motoren min nå er uorginal. Vet ikke hva den kostet, den fikk jeg. Men gidde ikke ha noe uorginalt mer uansett. Når den ryker etter kun 4500km!

#209389  av 2fastgt4

det at en toppakning ryker behøver ikke være fordi pakningen er dårlig.
kan være feil tilskrudd også :)

tips: behøver ikke å være vann i olja eller olje i vannet fordi toppakninga har røket.
kjørte med ødelagt toppakning selv i flere mnd. uten at dette kjedde :shock:
det var også grunnen til at jeg/alle/FMS trodde at det måtte være noe annet som feilte bilen.
var en veldig enkel trykktest som tok 30 sek å utføre for å konstatere sprekk i toppakninga :D :cry:

enig med at stålpakning uten strekkfaste bolter ikke er optimalt.

la ut ett bilde av "drømmebilen" i full drift på rudskogen.
en liten porsche som "prøvde" å jage meg på langstrekka fikk meg til å drifte på kortstrekka etter langstrekka.

beklager dette innputet men......
Vedlegg
10Aug05_1.jpg
10Aug05_1.jpg (33.56 kiB) Vist 566 ganger

#209399  av cs2451

toppen er riktig strammet. i riktig rekkefølge og i riktig moment. så det er nok ikke det. kan jo være dårlig laget. hvem vet.
ser ut som det er litt olje i kjølevannet.
Tok av toppdekselet og sjekket om boltene hadde løsnet nå i helgen. Strammet på nytt med 50Nm(skal være 49Nm) og bilen ble litt værre. så tror nok at toppakningen er røket!

#209439  av sleeper

cs2451 skrev:kan være jeg kan få kjøpe studs av en kompis! Får se hva det blir til. Var på toyota i dag, bare for å sjekke pris på org pakning. Kostet over 900kr. rimelig dyr til å være org! Den som sitter på motoren min nå er uorginal. Vet ikke hva den kostet, den fikk jeg. Men gidde ikke ha noe uorginalt mer uansett. Når den ryker etter kun 4500km!

skal du kjøpe brukte arp studs så vær VELDIG nøye og mål at de ikke har strekt seg ved tidligere bruk.. ( de strekker seg hvis de blir dradd litt hardere en det de skal..)
og da er de ikke brukende lenger...( tips: du får kjøpt arp studs for rundt 100usd på ebay.. :wink:

#209448  av cs2451

Studsene er ikke brukt. bare kjøpt inn. :D Får de for 1100kr. Det var det han hadde betalt for de. bare bestille en pakning nå så ordner dette seg igjen. River godt i lommeboka til en student dette!

#209961  av cs2451

Da var toppakningen bestillt. Ble TTE pakning. ca 800 kr ferdig levert. det var en veldig grei pris. org koster litt over 900kr. Så nå ble det stålpakning og studs. kommer totalt på 1900kr.

#209999  av csstian

cs2451 skrev:Da var toppakningen bestillt. Ble TTE pakning. ca 800 kr ferdig levert. det var en veldig grei pris. org koster litt over 900kr. Så nå ble det stålpakning og studs. kommer totalt på 1900kr.
Da har du gjort det godt :D Da blir det kanskje noen julegaver alikavell :)

#210022  av cs2451

csstian skrev:
cs2451 skrev:Da var toppakningen bestillt. Ble TTE pakning. ca 800 kr ferdig levert. det var en veldig grei pris. org koster litt over 900kr. Så nå ble det stålpakning og studs. kommer totalt på 1900kr.
Skal ikke klage. men kunne godt vært foruten!

#210033  av csstian

cs2451 skrev:
csstian skrev:
Ja men nu får du ei toppakning som holder :D

#210076  av cs2451

csstian skrev:
cs2451 skrev:
csstian skrev: Da har du gjort det godt :D Da blir det kanskje noen julegaver alikavell :)
får nå håpe det! hehe. begynt å bli ganske ekspert på å knekke disse motorene nå! :?
Denne gangen var det vertfall ikke min feil. skal nå tåle trykk på 0,5 - 0,8B.

Hvor lang tid tok det før du hadde pakningen på døren! De har allerede trekt meg penger. Så raske er de ihvetfall. Det skal de ha

#210089  av csstian

cs2451 skrev:
csstian skrev:
cs2451 skrev: Skal ikke klage. men kunne godt vært foruten!
får nå håpe det! hehe. begynt å bli ganske ekspert på å knekke disse motorene nå! :?
Denne gangen var det vertfall ikke min feil. skal nå tåle trykk på 0,5 - 0,8B.

Det gikk ganske fort.Mener ca 1 uke.Men nu er det en stund siden så det er mulig jeg husker litt feil.Men det tok ikke lang tid

Hvor lang tid tok det før du hadde pakningen på døren! De har allerede trekt meg penger. Så raske er de ihvetfall. Det skal de ha

#210131  av cs2451

oki. det er bra. :D

#211309  av Daniel_hoy

Hva gjorde du for å bestille den pakninga? Sendte du bare mail til han fyren? Tenkte jeg skulle bestille ei selv. Er det engelsk han forstår?

#211318  av Helmer

Hvordan er denne TTE pakinga i forhold til f.eks hks, cometic osv?
Prisen er jo meget bra.

Finnes den i 86,5 mm borring?