Side 2 av 3
Legg innLagt inn:06 des 2006 20:59
av cs2451
hadde tenkt å selge bilen nå. men men. dår se hva jeg gjør. får åpne den først å sjekke ut om den er totalt knust. kan jo være det går an å fikse.
Har ekstra girkasse, fordelingskasse og mellomaksling. hehe
Legg innLagt inn:06 des 2006 21:12
av Helmer
Legg innLagt inn:06 des 2006 21:53
av larsst185
jeg blir piss nervøs av all diff praten
Når er det min tur...
Legg innLagt inn:06 des 2006 22:10
av Helmer
larsst185 skrev:jeg blir piss nervøs av all diff praten
Når er det min tur...
Hehe, blir det sjøl jeg. Men prøver å leve i trua at den holder da...

Legg innLagt inn:06 des 2006 23:24
av cs2451
har tatt en del riv starter med den. Men passer alltid på å ta bort slarket i drivverket. det gjorde jeg denne gangen og. slurte den til og med litt i gang. men den smalt for det.
Viss dere har oppgradert clutch så er det fort gjort
Legg innLagt inn:07 des 2006 00:30
av cs2451
Vil en diff fra st205 passe?
Legg innLagt inn:07 des 2006 07:57
av ealixyr
Mener å ha lest at diff ifra ST165 og ST205 vil passe ja.
Legg innLagt inn:07 des 2006 08:33
av CelicaTurbo
cs2451 skrev:Vil en diff fra st205 passe?
jepp..
Legg innLagt inn:07 des 2006 12:03
av sleeper
ealixyr skrev:Mener å ha lest at diff ifra ST165 og ST205 vil passe ja.
jepp, diffene passer om hverandre.
men st165t og vanlig st185gt4 diffene har ikke sperre!
og som kenneth sier så er det thoresen sperra som gjør at de raser, så dermed så lever jeg i trua på at min st65 diff ikke raser like lett som de med sperre gjør. ( den har ivertfall ikke gjort det til nå!)
Legg innLagt inn:07 des 2006 12:39
av kennethx
rasing er torsendiff i kombinasjon med oppgradert clutch. Jeg blir litt overrasket om noen raser diffen med standard clutch.
Har du oppgradert clutch er det desverre ikke mye som skal til. Første diff havariet mitt var full ristart uten å ta opp slark,og da raste det totalt, blokkerte 100% og dro med seg girkassen.
Noen hadde sagt at drivverket på gt4 tålte 500 hester uten problem, og jeg hadde under 300, så det måtte jo gå bra? hehe. anyway, lessons learned. og etter det har jeg alltid tatt opp slark. Kjørte mange drag med den nye torsendiffen, og det gikk helt fint. Det var faktisk en dag jeg skulle bare forte meg litt inn i en rund kjøring fordi det var en litt liten luke og mye trafikk. og klakk klakk klakk sa det gitt. Og det var ingenting i forhold til drag startene mine, bare normal forte seg litt mer en normalt start.
Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr

Legg innLagt inn:07 des 2006 12:58
av Speeder
kennethx skrev:
Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr 
Hva er da neste i rekken som må forsterkes?
Legg innLagt inn:07 des 2006 13:06
av sleeper
Speeder skrev:kennethx skrev:
Så for meg er det bare uaktuelt med torsendiff og HKS twinplate clutch. Satser nå pengene på en cusco lamell diff med sperr 
Hva er da neste i rekken som må forsterkes?
for og være heltærlig så trur jeg det er så langt til noen her kommer til det stadie at det ikke er noe og tenke på engang...

Legg innLagt inn:07 des 2006 13:09
av kennethx
Resten tror jeg skal holde ganske bra. Girkassen tåler ikke rivstarter med slicks(blir for stort moment), men får heller stille med vanlige dekk på drag.
Mellomakslingen er jo svært solid, og drivakslingene fordeles jo banken broderlig mellom forran og bak, så de ser jo bare halve effekten/momentet. Time will show

Legg innLagt inn:07 des 2006 13:58
av cs2451
tok du både girkasse og fordelingskasse? eller bare girkasse?
Legg innLagt inn:07 des 2006 14:27
av jsun
Og jeg leser på forumet at andre 4WD systemer er "Kjeks" .....
He he ... kødder litt...